Konferencja

II Edycja - Nowoczesna służba bhp w zarządzaniu bezpieczeństwem i higieną pracy w firmie

II Edycja - Nowoczesna służba bhp w zarządzaniu bezpieczeństwem i higieną pracy w firmie
RABAT OD ILOŚCI UCZESTNIKÓW
Udział już od 450,00 zł/os. netto (553,50 zł brutto)

Według Kodeksu pracy, służba bhp pełni w zakładzie pracy funkcje doradcze i kontrolne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy nadały służbie bhp i osobom wykonującym zadania tej służby wysoką rangę. Zarówno jedni, jak i drudzy otrzymali rozległe uprawnienia – od kontrolnych (m.in. uprawnienia do przeprowadzania kontroli stanowisk pracy), poprzez opiniodawcze (m.in. uprawnienie do występowania do pracodawcy z wnioskiem karanie pracowników, którzy w sposób rażący naruszają przepisy bhp oraz stwarzają zagrożenia), do władczych (m.in. niezwłoczne odsunięcie od pracy pracownika, który wykonuje prace wzbronione). Uprawnienia te mają istotne znaczenie przy kreowaniu bezpiecznych i higienicznych warunków pracy wszystkich stron stosunku pracy.

Założeniem II edycji konferencji było, poza omówieniem obowiązujących rozwiązań prawnych, praktyczne podejście do codziennych problemów praktycznych służby bhp. W trakcie konferencji zostały omówione obowiązujące od 1 kwietnia 2015 r. zmiany w przepisach dotyczących profilaktycznych badań lekarskich; zagadnienia dotyczące zatrudnienia pracowników służb BHP, wymagań bezpiecznej pracy osób niepełnosprawnych, bezpieczeństwa ręcznych prac transportowych i prac na wysokości, nieuznania wypadku przy pracy przez ZUS, a także oceny ryzyka zawodowego.

W związku z tematyką wystąpień prelegentów zadano wiele pytań praktycznych. Jednym z “gorących” tematów dyskusji były kwestie związane z wydawaniem skierowań na badania profilaktyczne, stażu pracy w służbie bhp, dostosowania stanowisk pracy do potrzeb osób niepełnosprawnych, dzielenia etatu w służbie bhp (ppoż., ochrona środowiska i bhp) oraz dokonywania oceny ryzyka zawodowego.

Wśród prelegentów

male

Jerzy Fijołek

Doświadczenie w obszarze zagadnień bezpieczeństwa pracy i prawa pracy powyżej 20 lat. Szczególna znajomość zagadnień: bezpieczeństwo pracy w hutnictwie, odlewnictwie...

Maciej Ambroziewicz

Specjalista z zakresu bezpieczeństwa higieny pracy; absolwent Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie

Krzysztof Zamajtys

Długoletni staż pracy w służbie bhp, uprawnienia głównego specjalisty ds. bhp oraz inspektora ds. ppoż.

dr Anna Sokołowska

Ekspert Centrum Pomocy Profesjonalisty Doradztwo Kadrowe. Prawnik, ekspert z zakresu prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ubezpieczeń społecznych.

Szczegóły konferencji

Program

Program

8.30-9.00
Rejestracja uczestników
Zapraszamy na poranną kawę
 
 
9.00-9.05
Otwarcie konferencji
 
Agnieszka Walczak
9.05-9.55

Bezpieczna praca osób niepełnosprawnych

  • Podstawy prawne zatrudniania osób niepełnosprawnych
  • Wymagania prawne w zakresie technicznego bezpieczeństwa pracy
  • Typowe bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych
  • Przykłady rozwiązań technicznych w likwidacji barier
Jerzy
Fijołek
9.55-10.05
Prezentacja Serwisu BHP
 
 
10.05-10.20
Przerwa kawowa
 
 
10.20-11.10


Nieuznanie wypadku przy pracy przez ZUS

Maciej
Ambroziewicz
11.10-11.25
Przerwa kawowa
 
 
11.25-12.10

Ręczne prace transportowe

  • Definicja ręcznych prac transportowych
  • Przepisy bhp przy ręcznych pracach transportowych
  • Obowiązki pracodawcy i pracownika dotyczące organizacji ręcznych prac transportowych
  • Dopuszczalne normy w zakresie ręcznych prac transportowych
  • Urządzenia do podnoszenia i przenoszenia ciężarów w transporcie ręcznym
  • Sprzęt pomocniczy do transportu ręcznego – drabiny
Krzysztof Zamajtys
12.10-12.55

Praca na wysokości

  • Zapoznanie ze specyfiką pracy na wysokości
  • Przepisy BHP przy pracach na wysokości
  • Obowiązki pracodawcy i pracownika przy pracach na wysokości
  • Badania lekarskie przy pracach na wysokości
  • Organizacja pracy na wysokości
  • Środki ochrony indywidualnej przy pracach na wysokości
Krzysztof Zamajtys
12.55-13.45
LUNCH
 
 
13.45-14.30

Profilaktyczne badania lekarskie od 1 kwietnia 2015 r.

  • Jak prawidłowo wystawić skierowanie na badania profilaktyczne – charakterystyka stanowiska pracy
  • Kto powinien wystawić skierowanie na takie badania
  • Kiedy zwolnić kandydata na pracownika z obowiązku odbycia wstępnych badań lekarskich
  • Dopuszczalność i zasady odwoływania się od orzeczenia lekarskiego
  • Badania sanitarno-epidemiologiczne na nowych zasadach
Maciej Ambroziewicz
14.30-15.15

Zatrudnienie pracowników służby bhp na przykładach

  • Służba bhp – organizacja
  • Wymagania formalne dla pracowników służby bhp
  • Formy zatrudnienia - dopuszczalność zatrudniania pracowników służby bhp na podstawie umów cywilnoprawnych oraz za pośrednictwem agencji pracy tymczasowej
  • Zastępstwo za pracownika służby bhp
Maciej Ambroziewicz
15.15-16.00

Ocena ryzyka zawodowego w systemie zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy    

  • Co to jest ryzyko zawodowe?
  • Na czym polega ocena ryzyka zawodowego?
  • Jak przeprowadzić i udokumentować ocenę ryzyka na stanowiskach pracy?
  • Jakie wymagania dotyczące oceny ryzyka zawodowego sformułowano w normie PN-N-18001?
  • Najczęściej popełniane błędy przy ocenie ryzyka
  • Korzyści dla firmy i pracownika z właściwie sporządzonej oceny ryzyka zawodowego.
dr Anna Sokołowska
16:00 Zakończenie  

Prelegenci

Prelegenci

male

Jerzy Fijołek

Doświadczenie w obszarze zagadnień bezpieczeństwa pracy i prawa pracy powyżej 20 lat. Szczególna znajomość zagadnień:  bezpieczeństwo pracy w hutnictwie, odlewnictwie, obróbka metali; wykładowca zagadnień BHP i ERGONOMII na studiach podyplomowych; bezpieczeństwo maszyn i urządzeń technicznych, ocena ryzyka zawodowego stanowisk pracy;  ocena ryzyka maszyn i urządzeń technicznych - wymagania dyrektywy maszynowej i narzędziowej;  wypadkoznawstwo, znajomość zagadnień zatrudniania osób niepełnosprawnych (aspekty prawne i techniczne).

Maciej Ambroziewicz

Specjalista z zakresu bezpieczeństwa higieny pracy; absolwent Wydziału Prawa Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie, studiów podyplomowych „Bezpieczeństwo i ochrona człowieka w środowisku pracy” prowadzonych przez Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy wraz z Politechniką Warszawską oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie zasobami pracy” organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie, uczestnik licznych konferencji naukowych, kursów i szkoleń (m.in. kurs inspektorów ochrony przeciwpożarowej, kurs dla doradców DGSA); praktykę zawodową w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy zdobywał od 2003 r. w firmie outsourcingowej, gdzie wykonywał zadania służby bhp w wielu przedsiębiorstwach o zróżnicowanym profilu działalności. Obecnie kieruje wieloosobową komórką bhp w jednym z największych szpitali w kraju oraz współpracuje z wieloma instytucjami rządowymi i samorządowymi. Współautor książek „Meritum BHP” i „Bezpieczeństwo i higiena pracy. Pytania i odpowiedzi”, wyd. Wolters Kluwer.

Krzysztof Zamajtys

Długoletni staż pracy w służbie bhp, uprawnienia głównego specjalisty ds. bhp oraz inspektora ds. ppoż. W ramach pracy zawodowej: nadzór nad firmami w zakresie bhp i ppoż., dokonywanie kontroli bhp i ppoż. i analiz bhp, przeprowadzanie szkoleń w zakresie bhp i ppoż., sporządzanie dokumentacji powypadkowych, ocen ryzyka zawodowego oraz instrukcji i regulacji wewnątrzzakładowych w zakresie bhp, a także wykonywanie analiz ergonomicznych stanowisk pracy. Dodatkowe uprawnienia doradcy DGSA. Wykładowca na studiach dziennych i zaocznych oraz podyplomowych na uczelniach wyższych w Warszawie i Toruniu. Aktualnie także autor publikacji (artykułów i komentarzy) oraz odpowiedzi na pytania czytelników dla wydawnictwa Wolters Kluwer z zakresu bhp, ppoż. i ADR. Zainteresowania naukowe i dydaktyczne związane są z ergonomicznym kształtowaniem stanowisk pracy w firmach, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska. Zainteresowania dotyczą również zagadnień związanych z zarządzaniem bezpieczeństwem i higieną pracy, zasad i sposobów postępowania z materiałami niebezpiecznymi oraz zagadnień związanych z ochroną środowiska. Współautor książki „Bezpieczeństwo i higiena pracy. Pytania i odpowiedzi”, wyd. Wolters Kluwer.

dr Anna Sokołowska

Ekspert Centrum Pomocy Profesjonalisty Doradztwo Kadrowe. Prawnik, ekspert z zakresu prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Posiada 20 letnie doświadczenie w zakresie prawa pracy. Swoje doświadczenie zdobywała zajmując się w ramach pracy zawodowej pracami o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy. Koordynator i uczestnik projektów krajowych i międzynarodowych oraz kampanii społecznych w obszarze ochrony pracy. Wykładowca na uczelniach wyższych, recenzent publikacji i prac dyplomowych, trener i doradca w zakresie stosowania przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, autor publikacji oraz uczestnik konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa w Warszawie. Ukończyła Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz w 2000 r. złożyła egzamin państwowy i otrzymała uprawnienia inspektora pracy.

 

 

 

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Partnerzy

Partnerzy merytoryczni

Serwis BHP

Serwis BHP to jedyna w swoim rodzaju publikacja, która pozwala na rozwiązanie problemów związanych ze stosowaniem przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.

Analiza konkretnych problemów związanych  z  bezpieczeństwem pracy dostarcza komplet niezbędnych informacji w postaci zebranych dokumentów. Szybka pomoc eksperta w konkretnej sprawie. Jak działać zgodnie z prawem i nie popełniać błędów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Serwis BHP umożliwia szybkie wyszukiwanie treści przeglądając działy tematyczne zamieszczone w indeksie przedmiotowym publikacji, jak i korzystając z wyszukiwarki. Przeglądając w Serwisie BHP komentarz, odpowiedź na pytanie klienta lub jakikolwiek inny dokument, można znaleźć w nim link do podstawy prawnej. Każda zmiana przepisów na bieżąco jest uwzględniana w publikacji.

Wersje:

Gold - wersja przeznaczona dla starszych i głównych specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. W tej wersji dostępna jest możliwość zadawania pytań ekspertom współpracującym z Serwisem BHP.

Silver - wersja dedykowana dla inspektorów, starszych inspektorów, specjalistów do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy

LEX Navigator Procedury BHP

LEX Navigator Procedury BHP to przełomowe narzędzie prezentujące najważniejsze i najczęściej stosowane procedury z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w formie przejrzystych diagramów.

Procedury BHP określają wymagania z zakresu bezpieczeństwa, jakie należy spełnić, przygotowując oraz prowadząc pracę na każdym stanowisku. Ich treść wynika z obowiązujących przepisów i zasad bezpieczeństwa pracy określonych przepisami prawnymi w Polsce, a także szczegółowych norm dotyczących maszyn, urządzeń, narzędzi, zabezpieczeń oraz wskazówek technologicznych dla różnych rodzajów robót.

Wszystkie procesy przedstawione są krok po kroku w postaci:

  • interaktywnych diagramów składających się z kilku do kilkunastu kroków przypisanych do poszczególnych uczestników danego postępowania; diagramy pokazują różne scenariusze przebiegu danego postępowania, terminy do dokonania określonych czynności, potencjalne reakcje innych uczestników postępowania; unikalna forma graficzna gwarantuje, że nawet najbardziej skomplikowana procedura stanie się prosta i klarowna
  • kluczowe kroki w każdej procedurze opatrzone są praktycznymi wskazówkami –czyli krótkimi, praktycznymi informacjami dotyczącymi każdego kroku procedury
  • lista powiązanych dokumentów umożliwia łatwy dostęp do wszystkich potrzebnych aktów prawnych, wzorów czy orzeczeń

Patroni medialni

bhp.abc.com.pl

Serwis BHP tworzony jest z myślą o wszystkich osobach, którym bliska jest tematyka bhp.

Serwis BHP to kompleksowe źródło wiedzy z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy. Na łamach Serwisu BHP publikowane są komentarze specjalistów, koncentrujące się na praktycznych aspektach omawianego zagadnienia. Komentarze zawierają konkretne przykłady rozwiązań, jakie mogą być zastosowane przez specjalistę w danej sytuacji. Ich zawartość sprawia, ze są użyteczne w wielu przypadkach i odpowiadają potrzebom różnych Użytkowników.

Serwis BHP to opisane w przyjazny sposób najnowsze informacje dotyczące bezpiecznej i higienicznej pracy, a także szersze opracowania zagadnień nurtujących środowisko służby bhp. Nasi eksperci codziennie prezentują najświeższe informacje  dotyczące obowiązujących regulacji z zakresu bhp oraz analizy najbardziej zawiłych zagadnień. Opisując wszystkie najważniejsze zmiany w przepisach bhp, już od początku procesu legislacyjnego, staramy się przedstawić naszym Czytelnikom skutki tych zmian w ich codziennej aktywności.

W Serwisie internetowym znajdą się również odpowiedzi ekspertów na praktyczne pytania z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy, a także ochrony przeciwpożarowej. Poruszamy wszystkie najważniejsze tematy związane z działalnością pracowników służby bhp.

Serwis internetowy to także wybrane ujednolicone akty prawne, omówienia najciekawszych  orzeczeń, przydatne wzory.

kadry.ABC.com.pl

Serwis prawny poświęcony tematyce kadrowej, prawu pracy, ubezpieczeniom społecznym i HR. Prezentowane są w nim praktyczne informacje dotyczące kadr i zarządzania kadrami, praktyczne analizy tematów kadrowych, odpowiedzi na problematyczne pytania, analizy i opinie ekspertów. Na bieżąco śledzi wszystkie najważniejsze zmiany w przepisach od początku procesu legislacyjnego aż po jego ukończenie i przedstawia skutki tych zmian w codziennej aktywności pracodawców i kadrowców. Przypomina o ważnych terminach i wydarzeniach kadrowych.W Serwisie omawiane jest najnowsze orzecznictwo oraz interpretacje wydawane przez SN, NSA, MPiPS, ZUS oraz PIP, a także przedstawiane są opinie ekspertów i ich odpowiedzi na pytania z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych i bhp.

 

Na stronach Serwisu zamieszczane są informacje o szkoleniach i konferencjach z zakresu kadr i HR, które pomagają zdobyć wiedzę i umiejętności praktyczne w tej dziedzinie. Prezentowana jest bogata oferta publikacji Wolters Kluwer poświęconych problematyce prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz HR.

Odwiedź stronę

 

Insty­tut Pracy i Spraw Soc­jal­nych

Insty­tut Pracy i Spraw Soc­jal­nych jest placówką naukowo-badawczą pode­j­mu­jącą prob­lemy pracy i poli­tyki społecznej w sposób inter­dyscy­pli­narny. Kierunki prac badaw­czych są dos­tosowane do bieżą­cych potrzeb poli­tyki społeczno-gospodarczej kraju. Nasze bada­nia w wielu dziedz­i­nach są prekur­sorskie. Pośród obszarów badaw­czych IPiSS wymienić można: anal­izy rynku pracy i efek­ty­wności instru­men­tów poli­tyki społecznej i poli­tyki rynku pracy, prog­nozę podaży i popytu na pracę w Polsce do roku 2010, bada­nia doty­czące pro­cesów migra­cyjnych, zatrud­nienia cud­zoziem­ców, społecznego ustroju pracy, zarządza­nia zasobami ludzkimi, sys­temów motywa­cyjnych, skutków inte­gracji Pol­ski z Unią Europe­jską w sferze rynku pracy i poli­tyki społecznej, zagad­nienia pracy i ubez­pieczeń społecznych.

Kultura Bezpieczeństwa

praca.pl

Serwis rekrutacyjny Praca.pl powstał w 2004 roku.

Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą skoncentrowaną na tworzeniu i dostarczaniu wysokiej jakości usług e-rekrutacyjnych. Budujemy i rozwijamy efektywne, łatwe w obsłudze narzędzia, służące maksymalnie skutecznej komunikacji Pracodawców z potencjalnymi Kandydatami.

Od kilku lat jesteśmy portalem o ugruntowanej pozycji i silnie rozpoznawalnej na rynku marce.

Nasze największe atuty to ok. 2 mln Użytkowników, tysiące aktualnych ofert pracy każdego dnia, najlepszy adres domeny spośród wszystkich portali pracy. Praca.pl wraz z serwisami partnerskimi to gwarancja dotarcia do blisko 5 mln osób aktywnie poszukujących pracy.

Obserwując dynamikę zmian na polskim rynku pracy, wciąż rozwijamy portfolio naszych produktów. Staramy się z każdym dniem być bliżej potrzeb Naszych Klientów, gwarantując najwyższą jakość świadczonych usług.

Wspólnie z naszymi Klientami tworzymy jeden z najbardziej przyjaznych, efektywnych i nowoczesnych portali pracy w Polsce.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin konferencji: 18 czerwca 2015 r. Miejsce: Golden Floor al. Jerozolimskie 123A 02-017 Warszawa

Organizatorzy i partnerzy

Organizator
Partner merytoryczny
Patron medialny
Patron medialny
Patron medialny
Patron medialny
Patron medialny

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com