Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Szkolenie online: 

Komunikacja z klientem w kancelarii doradztwa podatkowego i w biurze rachunkowym

Terminy i miejsce:

Program

Parametrami efektywności doradztwa jako procesu z pewnością będą jasność i rzetelność przekazywanej wiedzy, a także styl komunikacji, pełniący rolę katalizatora przekazu wiedzy.

 

Elementami tak rozumianego procesu będą:

 

  • wartość dla klienta, czyli cel procesu,
  • wiedza, kwalifikacje i doświadczenie doradcy, czyli atrybuty zawodowe,
  • kompetencje komunikacyjne, czyli umiejętności doradcy w aspekcie wykorzystywania metody komunikacji, np. coachingu.

 

W praktyce prowadzenia kancelarii i biura rachunkowego można wyodrębnić funkcje, jakie spełnia komunikacja z klientem. Możemy tu wyróżnić:

 

  • funkcję marketingu relacyjnego, gdzie zasadnicze znaczenie będzie odgrywać przygotowanie spotkań z klientem, styl komunikacji oraz budowa więzi i zaufania,
  • funkcję ograniczania ryzyka – czyli zachowania właściwe w sytuacjach trudnych lub konfliktowych,
  • funkcję edukacyjną odnoszącą się do zastosowania umiejętności interpersonalnych przy przekazie wiedzy do klienta, co w efekcie powinno prowadzić do wyrównywania potencjału wiedzy,
  • funkcję kreacyjną przy współuczestnictwie w rozwiązywaniu problemów klienta i przekonywaniu do zastosowania zaleconych rozwiązań.

 

Podczas szkolenia dowiesz się:

  1. Umiejętności interpersonalne użyteczne w kontakcie z klientem.
  2. Funkcje komunikacji z klientem.
  3. Model komunikacji w procesie doradztwa podatkowego i usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych

Prelegenci

Waldemar Szewc

Doradca podatkowy, od roku 1992 Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego A.F.O. (świadczącej usługi w zakresie prawa podatkowego, usługowego prowadzenia rachunkowości oraz outsourcingu spraw kadrowo-płacowych). Trener biznesu i wykładowca z wieloletnim doświadczeniem. W 2018 r. obronił tytuł doktora nauk ekonomicznych rozprawą doktorską, pt. "Coaching jako instrument kreowania wiedzy w kancelariach doradztwa podatkowego". Realizuje szkolenia z zakresu polityki podatkowej, przedsiębiorczości, zarządzania, prawa podatkowego, finansów metodą treningu i coachingu zespołowego. 
Autor licznych publikacji m.in. dotyczących problematyki podatków, rachunkowości, zarządzania finansami i zarządzania kancelarią doradztwa podatkowego (w tym 10 publikacji książkowych, 22 referaty, ponad 50 artykułów). Współautor pierwszego w Polsce podręcznika z zakresu przedsiębiorczości pt.: „Zarządzanie małą firmą".

Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Drukuj