Szkolenie przeznaczone jest dla:
- pracowników biur rad i sejmików,
- pracowników samorządowych jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za kontakt z radnymi,
- osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji i ochronę danych osobowych w urzędach, starostwach, samorządowych jednostkach organizacyjnych i spółkach
- osób odpowiedzialnych za realizację dostępu do informacji publicznej i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:
- jaki jest zakres prawa uzyskiwania przez radnych informacji i materiałów oraz wstępu do pomieszczeń,
- na czym może polegać wgląd w działalność urzędu, spółek z udziałem jednostki samorządu terytorialnego, spółek handlowych z udziałem samorządowych osób prawnych, samorządowych osób prawnych, oraz zakładów, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych,
- kiedy dostęp do informacji naruszałby dobra osobiste,
- jakie są granice tajemnic prawnie chronionych,
- jakie są ustawowe regulacje dotyczące interpelacji i zapytań,
- czy realizacja nowych uprawnień informacyjnych a dostęp do informacji publicznej to samo.