Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
Szkolenie ma na celu dostarczenie informacji na temat podstaw prawnych określających odpowiedzialność uczniów i ich rodziców za naruszenie godności czy tym bardziej nietykalności nauczyciela. Drugi wymiar szkolenia to określenie odpowiedzialności uczniów, ale też osób dorosłych (w tym nauczycieli) zapisane w ustawie o postępowaniu w sprawach nieletnich. Trzeci wymiar dotyczy kwestii formułowania przepisów prawa wewnątrzszkolnego - w gruncie rzeczy najbardziej skutecznego aspektu działań ograniczających zachowania agresywne w szkole.
Dzięki szkoleniu dowiesz się:
– Jaka jest realna ochrona prawna strzegąca nauczyciela przed zachowaniami agresywnymi uczniów
– Co rozumiemy pod pojęciem odpowiedzialności uczniów za akty oraz skutki działań agresywnych, których są podmiotami
– W jaki sposób postępować w sytuacji pojawiania się przejawów agresji w szkole
– Jakie zapisy powinny się znaleźć w wybranych dokumentach prawa wewnątrzszkolnego oraz innych dokumentach regulujących pracę szkoły, które pozwolą skutecznie ograniczyć agresywne zachowania uczniów
– Jaka jest odpowiedzialność prawna i obowiązek zaangażowania podmiotów zewnętrznych wobec szkoły w sytuacji wystąpienia na jej terenie agresywnego zachowania uczniów
– Czy istnieją skuteczne sposoby radzenia sobie z postawami agresywnymi uczniów w szkole
Podczas szkolenia poznasz również procedury tworzenia dokumentacji wewnątrzszkolnej warunkującej stwarzanie przestrzeni szkoły jako środowiska chronionego wobec zachowań agresywnych uczniów.
Szkolenie skierowane jest do:
– nauczycieli zainteresowanych poznawaniem skutecznych metod radzenia sobie w sytuacjach trudnych
– dyrektorów szkół zainteresowanych poznaniem metod zarządzania sytuacjami krytycznymi w swoich organizacjach
ekspert, szkoleniowiec, stały współpracownik "Dyrektora Szkoły". Specjalizuje się m.in. w organizacji pracy szkoły, nadzorze pedagogicznym i zarządzaniu oświatą. Autor licznych projektów, szkoleń oraz artykułów i książek z zakresu nadzoru pedagogicznego, metod pracy wychowawczej, współpracy z rodzicami, planowania i realizacji własnego rozwoju, zarządzania placówkami oświatowymi.