Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które podczas swojej działalności w organach jednostek samorządu terytorialnego zajmują się rozpatrywaniem skarg, w szczególności dla pracowników urzędów (starostw) oraz radnych rad gmin i powiatów (sejmików wojewódzkich). Podczas szkolenia w sposób syntetyczny przedstawiona zostanie procedura rozpatrywania - w działalności jednostek samorządu terytorialnego - skarg powszechnych, wraz ze wskazaniem najczęstszych problemów, z jakimi borykają się osoby uczestniczące w tej procedurze (oraz propozycją rozwiązania tych problemów).
Dzięki temu uczestnicy szkolenia nabędą wiedzę i umiejętności potrzebne do prawidłowego i efektywnego prowadzenia spraw związanych ze skargami, w szczególności o:
1. konstytucyjnym prawie składania skarg przez obywateli
2. kwalifikowaniu pism według ich treści
3. właściwości organów w sprawach skarg
4. co może być przedmiotem skarg
5. zasadach przyjmowania skarg
6. procedurze rozpatrywania skarg
7. ponownym złożeniu skargi uprzednio uznanej za bezzasadną
8. terminach rozpatrywania skarg
Prawnik w Kancelarii Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp.k. w Poznaniu, doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Specjalizuje się w prawie administracyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem prawa samorządowego, procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej. W praktyce zajmuje się prawnymi aspektami funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego i podmiotów komunalnych oraz zagadnieniami prawa ochrony środowiska, tworzenia i funkcjonowania związków międzygminnych, przygotowywania projektów aktów prawa miejscowego czy dostępu do informacji publicznej. Prelegent na seminariach i konferencjach poświęconych zagadnieniom prawa samorządowego, autor wielu publikacji dotyczących prawa samorządowego.