Jak przygotować szkołę do ewaluacji zewnętrznej i przeprowadzać ewaluację wewnętrzną
Terminy i miejsce:
Program
Uregulowania prawne dotyczące nadzoru pedagogicznego w świetle ustawy o systemie oświaty oraz rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym z dnia 7 października 2009 r.
Wiodące formy nadzoru pedagogicznego ewaluacja, kontrola i wspomaganie
Wywiad, ankieta, obserwacja i analiza dokumentów jako metody zastosowane w ewaluacji zewnętrznej- szczegółowe omówienie, triangulacja metod
Procedury w ewaluacji zewnętrznej- podobieństwa i różnice w zależności od typu placówki
Etapy ewaluacji zewnętrznej ze szczególnym uwzględnieniem prezentacji raportu. Procedura wnoszenia przez dyrektora placówki umotywowanych zastrzeżeń do wniosków z raportu.
Omówienie projektu ewaluacji wewnętrznej i jego poszczególnych elementów
Metody i etapy ewaluacji wewnętrznej
Raport z ewaluacji wewnętrznej - sposób prezentacji poszczególnym grupom odbiorców
Prezentacja sposobu "konsumpcji raportu z ewaluacji wewnętrznej" -warsztaty dla rady pedagogicznej
Zalety, ograniczenia i błędy w ewaluacji wewnętrznej
Omówienie przykładowych zapisów dotyczących ewaluacji, kontroli i wspomagania w planach nadzoru pedagogicznego oraz arkuszy do projektowania ewaluacji wewnętrznej przez zespół ewaluacyjny-ewentualne zajęcia warsztatowe
Prelegenci
Beata Florek
Doświadczony wykładowca, nauczyciel - konsultant ds. kadry kierowniczej.