Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Szkolenie online: 

Powrót do szkół – jak pomóc uczniom i nauczycielom funkcjonować w szkole w pandemii

Terminy i miejsce:

Program

Postaramy się znaleźć odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące funkcjonowania szkoły w czasie pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem działań koncentrujących się na uczniach, rodzicach i nauczycielach, pracy profilaktyczno-wychowawczej, na psychologicznym zrozumieniu i pozytywnym wykorzystaniu trudnego doświadczenia, związanego ze stanem epidemii.

Celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy na temat działań, które warto podjąć, aby społeczność szkolna dobrze funkcjonowała w czasie pandemii z uwzględnieniem zapisów w programie profilaktyczno-wychowawczym.

 

Dzięki szkoleniu dowiesz się:

  • Jakie działania warto podjąć, aby przygotować uczniów, rodziców i nauczycieli do funkcjonowania w czasie pandemii?
  • Do czego mogła doprowadzić u dzieci przymusowa izolacja i ograniczenie bezpośrednich kontaktów rówieśniczych, zamknięcie przedszkoli i szkół?
  • Do czego mogło doprowadzić u dzieci ewentualnie postrzegane przez nie zagrożenie zachorowaniem lub śmiercią własną lub bliskich?
  • Jak rozpoznać dzieci potrzebujące pomocy specjalistycznej w związku z tym co zaszło?
  • Na czym koncentrować się w rozmowach i pracy z dziećmi po ich powrocie do przedszkoli i szkół?
  • Jak wspierać nauczycieli w nauczaniu dzieci tego jak funkcjonować po powrocie do przedszkoli i szkół, w wyciąganiu wniosków na przyszłość (zamiast koncentracji na przeszłości)?
  • Jak wspólnie z pracownikami opracować plan działań profilaktyczno-wychowawczych w czasie pandemii?
  • O czym warto pamiętać aktualizując program profilaktyczno-wychowawczy szkoły?

Szkolenie skierowane jest do:

  • dyrektorów i wicedyrektorów szkół.

Szkolenie poprowadzi Pani Katarzyna Szczepkowska

Prelegenci

Katarzyna Szczepkowska

Nauczyciel dyplomowany, mgr pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe: Edukacja Niezależna (UW), coaching profesjonalny – teoria i praktyka (ALK); zarządzanie talentami i wiedzą w zespołach – HR biznes partner (Colegium Nobilum); edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym (WSP). Trenerka kadr zarządzających oświatą i nauczycieli. Wieloletni dyrektor placówek oświatowych różnego szczebla, w tym 10 lat dyrektorka przedszkola integracyjnego, gimnazjum i liceum oraz wicedyrektorka CODN. Obecnie wicedyrektor ds. pedagogiczny w szkole podstawowej.  Autorka wielu publikacji z obszaru zarządzania oświatą. Od wielu lat szkoli i wspiera kadry oświaty. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń w zakresie umiejętności psychologicznych w zarządzaniu i edukacji, budowaniu zespołów, wykorzystaniu w szkole coachingu i tutoringu, metodyce nauczania w zróżnicowanym środowisku. Redaktor merytoryczna czasopisma Wczesna Edukacja wyd. Wolters Kluwer adresowanego do dyrektorów i wicedyrektorów, członkini kolegium redakcyjnego Dyrektora Szkoły wyd. Wolters Kluwer.

Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Drukuj