Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Szkolenie online: 

Obowiązki JST w zakresie raportowania schematów podatkowych - cykl szkoleń dla JST po kontroli NIK

Terminy i miejsce:

Program

Szkolenie ma na celu zaznajomienie pracowników odpowiedzialnych w jednostkach sektora finansów publicznych  za sprawy finansowe i podatkowe z nowymi obowiązkami sprawozdawczymi z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR)  z uwzględnieniem specyficznych problemów podatkowych właściwych dla sektora publicznego. Szkolenie dostarczy przede wszystkich przykładów z praktyki, zwłaszcza procedur wewnętrznych w jednostkach, odpowiemy na pytanie, jakie transakcje realizowane przez JST mogą podlegać obowiązkowi raportowania do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Ponadto, podczas szkolenia poruszymy także kwestię kar i sankcji skarbowych, które grożą JST za niedopełnienie obowiązku raportowania schematów podatkowych.

 

 

Plan szkolenia

 

  1. Kogo dotyczą nowe regulacje. Zakres zastosowania przepisów o schematach podatkowych.
  2. Dlaczego musimy się dostosować
  3. Przybliżenie nowych przepisów:
  • Definicje korzystającego, promotora i wspomagającego, jaką rolę może mieć nasza JST (i jej jednostki)?
  • Rola spółek komunalnych, instytucji kultury,
  • Co oznacza w praktyce udostępnianie schematu?
  • Kwestie techniczne, raportowanie, organy,
  • Formy raportowania, deklaracje,
  • Definicja schematu podatkowego oraz przesłanki raportowania,
  • Co to jest korzyść podatkowa?
  • Jakich podatków dotyczą nowe przepisy?
  • Krąg podmiotów zobowiązanych do przekazywania informacji,
  • Sposób i termin raportowania,
  • Zakres raportowanych informacji,
  • Konsekwencje karne skarbowe niewypełnienia tego obowiązku przez podmioty zobowiązane,
  • Limity kwotowe,
  • Procedura MDR – rodzaje i treść.

4. Objaśnienia podatkowe Ministerstwa Finansów

5. MDR a sektor publiczny – specyfika samorządowa

6. Omówienie obowiązków pracowników oraz dokumentacji, która musi być tworzona

 

Prelegenci

Joanna Rudzka

Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy z ponad 16 letnim doświadczeniem w doradztwie dla przedsiębiorstw i podmiotów sektora finansów publicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w PwC w dziale podatkowym oraz w KPMG Tax. Kierowała działem VAT w renomowanej warszawskiej kancelarii, zajmując się szeroko rozumianym doradztwem podatkowym, zarówno bieżącą obsługą klientów jak również doradztwem projektowym (restrukturyzacje, przeglądy podatkowe i celowe, projekty optymalizacyjne, postępowania). Od 2013 r. prowadzi własną Kancelarię Doradztwa (www.podatkisamorzadu.pl).

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Prawa Niemieckiego przy Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie w Bonn. Prowadziła liczne projekty doradcze, głównie w zakresie VAT, jak również podatków dochodowych, podatku od nieruchomości i międzynarodowego opodatkowania, realizowane dla szeregu polskich i zagranicznych podmiotów działających w różnych branżach. Jest autorką licznych publikacji prasowych dotyczących prawa podatkowego (Wspólnota, Rzeczpospolita, Finanse Publiczne, Parkiet, Gazeta Prawna, Przegląd Podatkowy, Jurysdykcja Podatkowa) oraz komentatorką w programach telewizyjnych.

Uczestniczy jako ekspert w pracach dotyczących zmian w polskich przepisach podatkowych (głównie w obszarze podatku VAT), jak również pracach na szczeblu Unii Europejskiej. Jest ponadto cenionym szkoleniowcem (m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, szkolenia prowadzone przez wydawnictwa i firmy konferencyjne), ekspertem Senatu RP, a ponadto również Członkiem Rady Podatkowej PKPP Lewiatan.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla podmiotów publicznych, głównie samorządowych. Prowadzona przez nią Kancelaria odzyskała kilkadziesiąt milionów złotych nadpłaconego podatku VAT dla podmiotów publicznych oraz na bieżąco wspiera samorządy, instytucje kultury i spółki publiczne w kwestiach rozliczania podatku VAT, podatku dochodowego oraz podatku od nieruchomości. W wielu wprowadziła procedury naliczania i odliczania VAT współczynnikiem. Z sukcesem i korzyścią dla Gmin dokonała kilkudziesięciu centralizacji. Posiada doświadczenie w obsłudze podatkowej agencji wykonawczej (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych), instytutów naukowych i instytucji kultury. Doradza w zakresie VAT organizacjom pozarządowym wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej.

Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Drukuj