Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Konferencja: 

VIII Kongres Edukacja i Rozwój

Kongres organizowany jest od wielu lat i skierowany głównie do dyrektorów szkół, nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników wyższych uczelni oraz samorządowców zainteresowanych problemami oświaty. Jego celem jest integracja środowiska wokół zagadnień związanych z rozwojem i wyzwaniami, jakie stoją przed edukacją. Organizatorem tego wydarzenia jest Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska wraz z redakcją czasopism „Dyrektor Szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej” i „Wczesna Edukacja. Poradnik dyrektora przedszkola i szkoły”.

Terminy i miejsce:

Program

I DZIEŃ KONGRESU - 20 PAŹDZIERNIKA 2021

09:45 - 10:00

Rozpoczęcie Kongresu  

10:00 - 10:45

Prawo do edukacji w czasach kryzysu państwowości
dr hab. prof. SWPS Adam Bodnar, 
prawnik, dziekan Wydziału Prawa SWPS w Warszawie, Rzecznik Praw Obywatelskich VII kadencji

10:45 - 11:05

Quo vadis polska edukacjo?
Zygmunt Puchalski, Prezes Społecznego Towarzystwa Oświatowego

11:05 - 11:25

Przywództwo w szkole w czasach niepewności
Ewa Szczerba, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 im. w Mińsku Mazowieckim, Super Dyrektor Szkoły 2018

11:25 - 11:50

Wyzwania dla dyrektorów szkół i przedszkoli w roku szk. 2021/22  – co z badań wynika?
Elżbieta Piotrowska-Albin, Pełnomocnik Zarządu  ds. Rozwoju Edukacji Wolters Kluwer Polska

11:50 - 12:00

Przerwa -  podział na ścieżki

 

XXIII Krajowa Konferencja Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
oraz VII Konferencja Edukacja w Samorządach 

Moderator: Klaudiusz Kaleta

(scena A)

Dobre praktyki w edukacji – warsztaty i prezentacje

Moderator: Katarzyna Szczepkowska

(scena B)

Moderator: Karol Małolepszy

(scena C)

12:00 - 12:25

Prawo oświatowe w praktyce – analiza najważniejszych zmian obowiązujących od 1 września 2021 roku  i zapowiadanych od 2022 roku
Izabela Suckiel

Szkoła 4.0 – kuźnia liderów współczesnej edukacji
Anna Stalmach-Tkacz, Sokrates

Potrzeby edukacyjne – specjalne, zróżnicowane, a może indywidualne? Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w roku 2021/22
Joanna Elmanowska,
Katarzyna Sirak,

Nowa Era

12:25 - 12:50

Apple w Edukacji
Dorota Madej, Cortland 

Rola edukacji konsumenckiej 
Agnieszka Kowalska,
Aleksandra Kapnik,

 UOKiK

12:50 - 13:00

Przerwa

13:00 - 13:35

Zwinne zarządzanie
dr hab. prof. SGH Joanna Żukowska

Jak przekonać samorządy i firmy do wsparcia szkół?
Andrzej Pieńkowski, 
Katalyst Education

Laboratoria przyszłości - jak wprowadzić nowy wymiar edukacji w Twojej szkole z rządowym programem dofinansowania
Sandra Pawlusińska
Patryk Kryla,
Aktin

13:35 - 13:50

Rozwiązywanie aktualnych problemów w szkołach i placówkach w okresie COVID-19 na przykładzie LEX Prawo Oświatowe
Lidia Marciniak, Wolters Kluwer Polska

Laboratoria Przyszłości 

 - jak pozyskać, wdrożyć i wykorzystać druk 3D w Twojej szkole
Joanna Wachowiak

 

13:50 - 14:00

Przerwa

14:00 - 14:30

Finansowanie zadań oświatowych przez JST – najważniejsze wyzwania, możliwe rozwiązania
dr Marlena Sakowska -Baryła
 

Nowe technologii w edukacji. Must have!
Marcin Sołodki, Nowa Era

 

Edukacyjny haul zakupowy, czyli jak mądrze wybrać programy dla swojej szkoły
Jacek Świątek, Learnetic SA

14:25 - 14:40

14:40 - 15:00 Przerwa

15:00 - 16:15

Rozstrzygnięcie Konkursu Super Dyrektor Szkoły, Super Dyrektor Przedszkola
GALA FINAŁOWA

         

II DZIEŃ KONGRESU - 21 PAŹDZIERNIKA 2021

09:00 - 09:05

Rozpoczęcie II dnia Kongresu

 

XXIII Krajowa Konferencja Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
oraz VII Konferencja Edukacja w Samorządach 

Moderator: Klaudiusz Kaleta

(scena A)

Dobre praktyki w edukacji – warsztaty i prezentacje

 

Moderator: Katarzyna Szczepkowska

(scena B)

09:05 - 09:55

Wsparcie nauczycieli w pracy dydaktyczno–wychowawczej jako jedna z funkcji nadzoru pedagogicznego 
Izabela Suckiel

Bezpieczna szkoła czyli jaka  - o nieoczywistych wymiarach bezpieczeństwa
Marta Puciłowska oraz Michał Szeląg, 
Szkoła z Klasą

 

09:55 - 10:00

Przerwa

10:00 - 10:30

Trafna diagnoza – skuteczne leczenie, czyli analiza danych organizacyjnych czynnikiem świadomej polityki oświatowej
Magda Matuszewska-Mikołajczyk, Wolters Kluwer Polska

Jak szkoła może uczyć rozwiązywania problemów, zarządzania sobą, współpracy, samodzielności myślenia
i liderowania?

Edyta Sztyler,
dr Jędrzej Witkowski, 
Centrum Edukacji Obywatelskiej

10:30 - 10:50

Co dyrektywa o ochronie sygnalistów zmieni w polskich szkołach i samorządach?
mec. Katarzyna Abramowicz

10:50 - 11:00

Przerwa

11:00 - 11:30

Działalność socjalna szkoły - aspekty prawne
mec. Robert Gałęski

 

Razem przeciwko dyskryminacji i nienawiści
sędzia Jolanta Jeżewska oraz dr Konrad Maj
Fundacja Edukacji Prawnej "IUSTITIA"

 

11:20 - 11:50

Edukacja to relacja! 
Agnieszka Ciesielska

Ratownicy czytelnictwa. Nauczyciel liderem.
Maria Deskur

11:50 - 12:00

Przerwa

12:00 - 12:20

Nie musieć musieć – kilka słów o relacjach i inspiracjach
w społeczności szkolnej

Leszek Janasik
 

​Kampania społeczna Mów do mnie grzecznie sposobem na zapobieganie przemocy
dr Agata Jastrzębowska-Tyczkowska,
dr Malgorzata Godlewska,
SWPS

12:20 - 12:50

Inspiracje z zaświatów biznesu: o metodach budowania zaangażowania i stymulowania innowacji
Małgorzata Tłuchowska, Katarzyna Cicha
Wolters Kluwer Polska

12:50 - 13:00 Przerwa
13:00 - 13:30

Ochrona dóbr osobistych dyrektora szkoły i przedszkola
mec. Katarzyna Zagata, adwokat

Żywienie w szkole – luki w przepisach oraz wsparcie rozliczania opłat i komunikacji z rodzicami
Justyna Palikowska, 
Wolters Kluwer Polska
13:30-14:00

Ochrona danych osobowych w szkole – sprawdzone rozwiązania
dr Marlena Sakowska Baryła

Edukacja Sportowa  
Michał Puszkarski

14:00

Zakończenie VIII Kongresu Edukacja i Rozwój

 

HARMONOGRAM DYŻURÓW EKSPERCKICH

 

I DZIEŃ KONGRESU - 20 PAŹDZIERNIKA 2021

Godzina Imię i Nazwisko eksperta Temat dyżuru
12:00 - 12:50 Jarosław Feliński
Prezes Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych
Rada Rodziców a dane osobowe

13:00 - 13:35

Izabela Suckiel
Nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej i ewaluacji

Prawo oświatowe w praktyce – zmiany
w roku szk. 2021/2022
13:35 - 13:50 dr hab. prof. SGH Joanna Żukowska
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zwinne zarządzanie

14:00 - 14:30

Andrzej Pieńkowski
Specjalista w dziedzinie mediów cyfrowych oraz technologii w edukacji

Nowe technologie w szkole

 

II DZIEŃ KONGRESU - 21 PAŹDZIERNIKA 2021

Godzina Imię i Nazwisko eksperta Temat dyżuru

10:00 - 10:50

Izabela Suckiel
Nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej i ewaluacji

Nadzór pedagogiczny

10:00 - 10:50

Marta Puciłowska
Wiceprezeska zarządu Fundacji Szkoła z Klasą


Michał Szeląg
Dyrektor programowy Fundacji Szkoła z Klasą

Bezpieczna szkoła
 

11:00 - 11:30

Edyta Sztyler
Nauczyciel muzyki, szkolny doradca zawodowy


dr Jędrzej Witkowski
Prezes Zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej

Jak szkoła może uczyć rozwiązywania problemów, zarządzania sobą, współpracy, samodzielności myślenia
i liderowania?

11:20 - 11:50

Robert Gałęski
Radca prawny

Działalność socjalna w oświacie
11:20 - 11:50 Fundacja Edukacji Prawnej IUSTITIA  
12:00 - 12:20 Maria Deskur
Wydawca, ekspert upowszechniania czytania.
Rozwój czytelnictwa w przedszkolu
i szkole
13:00 - 13:30

dr Agata Jastrzębowska-Tyczkowska
Psycholog społeczna


dr Malgorzata Godlewska
Psycholog społeczna

Zapobieganie przemocy
13:00 - 14:00 mec. Magdalena Czaplińska
Radca prawny i partner w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp.p.
Ochrona danych osobowych, prawa autorskiego  
i informacyjnego
13:30 - 14:00 mec. Katarzyna Zagata
Adwokat, prawnik z wieloletnim doświadczeniem procesowym.
Ochrona dóbr osobistych dyrektora

Prelegenci

Katarzyna Abramowicz

Radczyni prawna, była przedstawicielka KIRP w Brukseli. Współtworzyła takie serwisy jak Przelewy24.pl, Bilety24.pl, OdUslug.pl, Sygnanet.pl, Specfile.pl oraz Specprawnik.pl. Od ponad 20 lat interesuje się przekazywaniem informacji i danych przez Internet, e-commercem, nowymi technologiami oraz obszarami cybersec, regtech i fintech. Prelegentka wielu konferencji i paneli dyskusyjnych LegalTech i Cybersecurity, mentorka Women in Law oraz Global Legal Hackathon, laureatka 50 najbardziej kreatywnych w biznesie, nominowana do nagrody European Women of Legal Tech 2020 oraz wykładowczyni SWPS na studiach podyplomowych „Legaltech i innowacje w branży prawniczej”.

dr hab. prof. Uniwersytetu SWPS Adam Bodnar

Prawnik, specjalista w zakresie prawa konstytucyjnego i praw człowieka, działacz społeczny.  Dziekan Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS w Warszawie, Rzecznik Praw Obywatelskich VII kadencji (09.2015-07.2021), wiceprezes Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka (2010–2015). W latach 2014–2015 członek oraz przewodniczący Rady Dyrektorów Funduszu ONZ na rzecz Ofiar Tortur. Autor i współautor wielu publikacji naukowych.  Za działalność na rzecz ochrony praw człowieka został uhonorowany Nagrodą Rafto oraz Rule of Law Award przyznawaną przez World Justice Project. W 2020 r. został odznaczony francuskim Orderem Legii Honorowej w randze kawalera. Jest również laureatem nagrody specjalnej Korony Równości, przyznawanej przez Kampanię Przeciw Homofobii, oraz nagrody Fundacji im. Janiny Paradowskiej i Jerzego Zimowskiego. W kwietniu 2021 r. otrzymał Nagrodę Chair Amnesty International, wyróżniającą osoby wnoszące szczególny wkład w walkę o prawa człowieka.

Katarzyna Cicha

Employer Branding, Engagement & Innovation Project Manager,  w Wolters Kluwer Polska odpowiedzialna za inicjatywy komunikacyjne, rozwojowe i budujące zaangażowanie oraz budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy.

Agnieszka Ciesielska

Nauczycielka języka polskiego, od ponad 20 lat związana z LXIV Liceum Ogólnokształcącym im. S. I. Witkiewicza w Warszawie. W latach 2010-2019 wicedyrektorka tej szkoły. Członkini Zespołu Dydaktycznego Rady Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk. Współautorka serii podręczników do nauki języka polskiego. Doświadczona tutorka.  Współpracuje ze Szkołą Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego oraz z Fundacją EFC im. R. Czerneckiego.

Magdalena Czaplińska

Radca prawny i partner w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp.p., specjalizującej się sprawach z zakresu ochrony danych osobowych, prawa autorskiego i informacyjnego. Prezes w SBC Inspektor Sp. z o.o., doktorantka w Katedrze Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w zagadnieniach prawnych dotyczących nowych technologii (prawo autorskie, nieuczciwa konkurencja oraz dobra osobiste). Jej zawodowe zainteresowania skupiają się także na prawie własności intelektualnej. W ramach świadczenia pomocy prawnej współpracuje z podmiotami gospodarczymi i jednostkami sektora finansów publicznych. Zajmuje się wdrożeniami ochrony danych osobowych, przygotowując podmioty gospodarcze i jednostki sektora finansów publicznych do stosowania zabezpieczeń zgodnych z wymogami RODO. Prowadzi szkolenia i warsztaty. Autorka publikacji w prasie branżowej, współautorka monografii „Miasto w budowie. Prawne problemy inwestycji komunalnych” oraz „Samorządowe centra usług wspólnych”.

 

Maria Deskur

Wydawca, ekspert upowszechniania czytania. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Sorbony oraz Universite Lumiere w Lyonie. Współzałożycielka wydawnictwa Muchomor, współtwórczyni serii „Basia” i „Czytam Sobie”, wieloletnia dyrektor zarządzająca Książek Egmontu, współfundatorka i prezeska Fundacji Powszechnego Czytania. Szefowa Wydawnictwa Słowne oraz Działu Książek i Kolekcji w Burda Media Polska. Zwyciężczyni konkursu "Zwyrtała 2019" na najlepszy pomysł na promocję czytelnictwa, autorka poradnika upowszechniania czytania Supermoc książek.

 

 

Joanna Elmanowska

Absolwentka filologii polskiej, Podyplomowego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Gdańskim oraz studiów Executive MBA. Pomysłodawczyni koncepcji serii LOGOPEDIA PRO. Od dwudziestu lat tworzy edukacyjne programy multimedialne i inne rozwiązania technologiczne przeznaczone dla terapeutów pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W Nowej Erze odpowiada za zarządzanie serią produktową eduSensus oraz rozwój nowych produktów w portfolio.

Jarosław Jan Feliński

Wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prekursor studiów podyplomowych dla ABI i IODO w polskich uczelniach. Twórca, kierownik i opiekun autorskiego programu podyplomowych studiów (ABI 2013 i IODO od 2017). Pomysłodawca i autor nowego programu studiów podyplomowych o cyberzagrożeniach i ochronie cyberinformacji  pod nazwą - "Menedżer Bezpieczeństwa Informacji" (AGH Kraków, AP Słupsk). Prezes Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych Osobowych.

Robert Gałęski

Radca prawny, Partner i szef Departamentu Prawa Oświatowego w należącej do Grupy Kapitałowej Auxilia Kancelarii LEXBRIDGE Groński Adwokaci i Radcowie Prawni sp. k. we Wrocławiu. Prowadził pracę naukową i dydaktyczną na Uniwersytecie Wrocławskim w ramach studiów doktoranckich. Specjalizuje się w zagadnieniach prawa oświatowego, postępowania cywilnego i administracyjnego oraz prawa rzeczowego.

Autor opracowań z zakresu prawa administracyjnego i licznych publikacji w branżowych portalach. Posiada wieloletnie doświadczenie praktyczne, wykonując zawód radcy prawnego. Pełnomocnik placówek niepublicznych w sprawach cywilnych i administracyjnych dotyczących dotacji oświatowych, w tym sporów o tzw. uzupełnienie dotacji. Autor skarg kasacyjnych dotyczących dotacji oświatowych, w tym w sprawie objętej wyrokiem Sądu Najwyższego z dnia 9 lipca 2020 r. V CSK 502/18, pełnomocnik w sprawie objętej uchwałą SN z dnia 8 listopada 2019 r. III CZP 29/19 oraz wyrokiem SN z dnia 27 marca 2019 r. V CSK 101/18, w których SN potwierdzał dotychczasową linię orzecznictwa zarówno w zakresie zasadności  samych roszczeń jak i dopuszczalności drogi sądowej w sprawach o tzw. zaległe dotacje.

 

dr Małgorzata Godlewska

Psycholog społeczna, wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS, trenerka i coach rozwoju osobistego, współtwórczyni kampanii społecznej „Mów do mnie grzecznie”.

Sylwia Gołaś-Olszak

Doświadczony manager związany z rynkiem od kilkunastu lat. Specjalizuje się w tematyce ochrony zdrowia, administracji publicznej, zarządzania organizacjami. Sprawne działanie instytucji, zarządzanie ryzykiem prawnym, kontrola zarządcza oraz poszukiwanie nowych rozwiązań merytorycznych i technologicznych dla sektora publicznego i ochrony zdrowia, to główne obszary działalności zawodowej. Prawnik, ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej.

Leszek Janasik

Dyrektor Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Nr 5 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Milanówku. Od ponad 20 lat nauczyciel geografii i wiedzy o społeczeństwie. Bierze aktywny udział w debacie o jakości edukacji, m.in. jako prelegent i uczestnik paneli dyskusyjnych podczas ogólnopolskich wydarzeń oświatowych. Jego pasję stanowią podróże, które inspirują go do dalszego doskonalenia szkoły. W najnowszym rankingu "Perspektyw" kierowane przez niego liceum zajęło 12. miejsce na Mazowszu i 28. w Polsce.

 

dr Agata Jastrzębowska-Tyczkowska

Psycholog społeczna, liderka kampanii społecznej o charakterze edukacyjno-badawczym pt. Mów do mnie grzecznie http://www.mowdomniegrzecznie.pl/, której celem jest promowanie w społeczeństwie postawy otwartej, akceptującej różnorodność, a także nauczanie komunikacji asertywnej, do rzeczy, opartej na faktach; Vice-Prezes Stowarzyszenia Wspólne Podwórko http://wspolnepodworko.org.pl/

Jolanta Jeżewska

Karnistka, sędzia SR w Gdyni, wykładowczyni WSAiB w Gdyni, wiceprezeska SSP IUSTITIA Oddział w Gdańsku, członkini zarządu Fundacji Edukacji Prawnej IUSTITIA; współorganizatorka kafejki prawnej CAFE IUSTITIA w Gdańsku, współprowadząca audycję PRAWOTEKA w radiu Reset Obywatelski. Prowadzi edukację prawną m.in. w ramach: Dni Edukacji Prawnej, Dnia Wymiaru Sprawiedliwości, Tygodnia Konstytucyjnego. Panelistka I Kongresu Edukacji Prawnej w Gdańsku, opiekunka klas patronackich SSP IUSTITA w Gdyni.

Klaudiusz Kaleta

Dziennikarz operujący słowem, zdjęciem i obrazem. Redaktor i wydawca z blisko trzydziestoletnim doświadczeniem zawodowym. Freelancer i właściciel firmy medialnej INFO FOTO FACTORY współpracujący z wieloma redakcjami i wydawcami – zarówno lokalnymi, jak i ogólnopolskimi. Specjalizuje się przede wszystkim w tematyce prawnej, edukacyjnej i naukowej, a także w zagadnieniach związanych z samorządem terytorialnym, oświatą oraz problematyką społeczną, bezpieczeństwem i obronnością czy zdrowiem. Doradca i szkoleniowiec z zakresu komunikacji, zarządzania, planowania i realizacji projektów wydawniczych. Wykładowca na kursach i warsztatach dziennikarskich oraz fotograficznych.

Aleksandra Kapnik

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UW, wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez OIRP w Warszawie. Ekspertka w dziedzinie prawa konsumenckiego. Od lat pracuje w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym odpowiada za monitoring rynku i współpracę z instytucjami systemu ochrony konsumentów. Współtworzy także i realizuje projekty edukacyjne UOKiK – od przedszkolaka do seniora.

Patryk Kryla

Project manager ds. Wirtualnej i Rozszerzonej Rzeczywistości.

Odpowiada za obszar innowacji i rozwoju w zakresie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Pracę w firmie Aktin Sp.z.o.o. rozpoczął na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży, a od dwóch lat dodatkowo pełni funkcję projekt managera ClassVR.

Dorota Madej

Z wykształcenia socjolog i manager kultury. Doradca i trener w firmie Cortland, zajmująca się wdrażaniem rozwiązań edukacyjnych Apple w szkołach. Od wielu lat prowadzi prezentacje oraz warsztaty dla nauczycieli i dyrekcji szkół, wspierając ich w zastosowaniu technologii w procesie dydaktycznym.

dr Konrad Maj

Psycholog społeczny i trener, adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej SWPS, kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech. Uniwersytetu SWPS. Specjalizuje się w psychologii grup społecznych, komunikacji, psychologii wpływu społecznego oraz psychologii mediów. Przez kilka lat był wykładowcą Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, a także trenerem rzeczników sądów powszechnych i prokuratury w zakresie wystąpień publicznych.

Lidia Marciniak

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowych Studiów Polityki i Zarządzania Oświatą na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studiów Podyplomowych Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Swoje kwalifikacje uzupełniała również na Studiach Podyplomowych Digital Media na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

 

Od 2005 r. współpracuje z Wydawnictwem Wolters Kluwer (obecnie product manager publikacji LEX Prawo Oświatowe), wykładowca Studiów Podyplomowych Zarządzania w Systemie Oświaty, współautorka oraz redaktor merytoryczny publikacji o tematyce oświatowej (m.in. Procedury oświatowe z wzorami dokumentów. Tom 1. Prawo oświatowe i system oświaty - z serii MERITUM, Wolters Kluwer 2019, oraz  Procedury oświatowe z wzorami dokumentów. Tom 2. Karta Nauczyciela oraz prawo pracy - z serii MERITUM, Wolters Kluwer 2019).

Magda Matuszewska - Mikołajczyk

Dyrektor Strategiczny Rynku Administracja w Wolters Kluwer Polska. Od ponad 20 lat związana z branżą IT. Pełniąc różne funkcje i role projektowe zdobyła duże doświadczenie w obszarze wdrożeń systemów informatycznych, analizy procesów, zarządzania projektami oraz rozwoju nowych produktów.  Realizowała wiele projektów dla administracji samorządowej związanych z wdrażaniem elektronicznych systemów do zarządzania oświatą. Przez ostatnie lata swoje doświadczenie poszerzyła budując nową linię produktów do zarządzania zgodnością i ryzykiem dla różnych rynków i branż.

Małgorzata Moskwa - Wodnicka

Ukończyła  Wydział Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łódzkiego, a także podyplomowo Bezpieczeństwo i Higienę Pracy oraz Zrównoważony rozwój w przedsiębiorstwie przemysłowym na Politechnice Łódzkiej. Jest inicjatorką miejskiego programu „In Vitro", akcji „Las Młodej Łodzi”, akcji „Mia100ławek” i platformy „Łódź przyjazna zwierzętom”, a także była członkiem  Rady Programowej ds. Budżetu Obywatelskiego oraz Łódzkiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Od 2014 roku pełniła funkcję radnej Rady Miejskiej w Łodzi zajmując się sprawami związanymi z edukacją, ochroną środowiska, budżetem obywatelskim, zagadnieniami społecznymi oraz promocją miasta. Od 2019 roku pełni funkcję Wiceprezydent Miasta Łodzi. 

 

 

Justyna Palikowska

Senior Product Manager w Wolters Kluwer Polska. Absolwentka studiów na Wyższej Szkole Zarządzania na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem. Specjalizuje się w rozwoju systemów wspierających ewidencję i rozliczanie opłat przedszkolnych i szkolnych. Posiada kilkuletnie doświadczenie we wdrażaniu systemów zarządzania przedszkolem zarówno na poziomie pojedynczych placówek jak i całej gminy.

Sandra Pawlusińska

Specjalistka ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Aktin Sp.z.o.o.

Aktywna sprzedaż oraz marketing internetowy to nie tylko jej praca, ale też pasja.

Posiada kilkuletnie doświadczenie na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży w branży edukacyjnej.

Andrzej Pieńkowski

Specjalista w dziedzinie mediów cyfrowych oraz technologii w edukacji. Z wykształcenia geochemik, pracował naukowo w Polskiej Akademii Nauk, następnie został popularyzatorem specjalizującym się w naukach o Ziemi. Współpracował jako dziennikarz i ekspert z czasopismami Wiedza i Życie, Świat Nauki, Wprost, Przekrój, Academia, kanałami Discovery, Planete, Khan Academy. Programista i fan Linuxa. Od 2014 roku zajmuje się edukacją jako manager ds. rozwoju produktów w fundacji Katalyst Education.

Elżbieta Piotrowska-Albin

Socjolog, wydawca wielu publikacji książkowych i programów elektronicznych dla praktyków edukacyjnych oraz czasopism „Dyrektor Szkoły” i „Wczesna Edukacja”, będących w ofercie Wolters Kluwer Polska SA. Jest inicjatorem i współtwórcą popularnych portali internetowych, m. in. www.oswiata.abc.com.pl , www.dyrektorszkoly.pl, profilu Edukacja Moja Pasja na Facebooku oraz prestiżowych konkursów - Osobowość Polskiej Edukacji, POMOST, Super Dyrektor Szkoły/ Przedszkola. Pomysłodawczyni i organizator wielu debat, konferencji i programów podnoszących kompetencje kadry kierowniczej i pedagogicznej oświaty, m. in. Kongresu Edukacja i Rozwój, Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół, Akademii Zarządzania „Dyrektora Szkoły”, EDU Trendów. Wiceprezes Fundacji Edukacji Prawnej IUSTITIA.

Małgorzata Pomianowska

Dyrektor ds. programowych Kongresu Edukacja i Rozwój

 

Redaktor naczelna czasopisma „Dyrektor Szkoły”, wcześniej  dyrektor Instytutu Raabe, wicedyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji (ORE) i Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczyciel (CODN). Pedagog, coach, trener, superwizor zajęć edukacyjnych. Autorka, współautorka i redaktor merytoryczna publikacji z zakresu pedagogiki, pedeutologii i zarządzania. Współtwórca i koordynator ogólnopolskich, systemowych programów doskonalenia nauczycieli. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy szkoleniowej, konsultacyjnej oraz diagnostyczno-terapeutycznej. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń dotyczących umiejętności psychologicznych w zarządzaniu oraz wykorzystania w pracy metod tutoringu i coachingu. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych z zakresu zarządzania w systemie oświaty.

 

Zygmunt Puchalski

Prezes Społecznego Towarzystwa Oświatowego, przewodniczący Forum Dyrektorów Oświaty Niepublicznej m. st. Warszawy.

Fizyk, wieloletni dyrektor Zespołu Szkół Społecznych nr 1 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego STO w Warszawie, edukator, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, trener wielu programów szkoleniowych. Obecnie nauczyciel fizyki oraz dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli STO. Autor wielu publikacji z zakresu zarzadzania i projektowania pracy szkoły.

 

 

 

Michał Puszkarski

Muzealnik, kustosz, od 2007 roku kierownik Działu Edukacji i Promocji w Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie. Współautor wielu publikacji i programów edukacyjnych, wystaw i referatów związanych z historią i ewolucją sportu.  Uczestnik i prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji z zakresu muzealnictwa. Twórca lekcji muzealnych nagrodzonych statuetką „Wierzba” za wybitne programy edukacyjne, takie jak „Fizyka w sporcie” czy  „Węzły – zasady wiązania” i wielu innych.

Agnieszka Kowalska

Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW. Od ponad roku pracuje w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym odpowiada za projekty edukacyjne i kontakt z mediami. Wcześniej zajmowała się promocją i komunikacją na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim.

Konrad Pokora

Zduńskowolanin od pokoleń. Wychował się w Karsznicach, kolejowej dzielnicy miasta. Ukończył I Liceum Ogólnokształcące w Zduńskiej Woli, a następnie archeologię śródziemnomorską na Uniwersytecie Warszawskim. Przez 25 kolejnych lat rozwijał w Zduńskiej Woli rodzinną cukiernię. W listopadzie 2018 r. zduńskowolanie powierzyli mu urząd Prezydenta Miasta Zduńska Wola. Wcześniej przez trzy kadencje sprawował mandat radnego miejskiego, był przewodniczącym Rady Miasta, członkiem Komisji Budżetu i Gospodarki Miejskiej, Komisji Rodziny i Spraw Społecznych, Komisji Statutowej i Komisji Rewizyjnej. Z wieloma miejskimi aktywistami walczył o codzienne sprawy zduńskowolan. Od 20 lat aktywnie działa w Cechu Rzemiosł Różnych. Amatorsko para się aktorstwem, grając w Miejskim Teatrze Okazjonalnym. Wypoczywa na spacerach z psem, przy dobrej książce i muzyce rockowej. Ma żonę, trzy córki i dwóch wnuczków.

Marta Puciłowska

Wiceprezeska zarządu Fundacji Szkoła z Klasą i trenerka, z wykształcenia kulturoznawczyni i tłumaczka ustna. Przez kilka lat uczyła języka hiszpańskiego w szkole podstawowej i gimnazjum. W pracy łączy różne doświadczenia zawodowe, wierzy, że w edukacji też warto łączyć, a nie dzielić, pracuje z wykorzystaniem elementów metod inquiry-based learning i design-thinking, wplata elementy storytellingu.

dr Marlena Sakowska-Baryła

Doktor nauk prawnych; radca prawny i partner w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp. p., specjalizującej się w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych, prawa autorskiego i informacyjnego; redaktor naczelna „ABI Expert”; wiceprezes i dyrektor ds. planowania operacyjnego w SBC Inspektor Sp. z o.o. Jest redaktorem naukowym komentarza do RODO - „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych. Komentarz” oraz współautorką komentarza do ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Jako Administrator Bezpieczeństwa Informacji organizowała i nadzorowała system ochrony danych osobowych w dużym urzędzie miejskim. Obecnie wspiera inspektorów ochrony danych w wykonywaniu ich funkcji zwłaszcza w ramach SBC Inspektor Sp. z o.o.  Jest autorką i współautorką ponad 100 publikacji obejmujących problematykę ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej oraz ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego. Wykłada na Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, w Akademii Leona Koźmińskiego, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu oraz w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.  W przeszło 400 przeprowadzonych przez nią szkoleniach wzięło udział ponad 15 000 osób.

Katarzyna Sirak

Pedagog specjalny, w przeszłości wieloletnia wicedyrektor i dyrektor szkoły z oddziałami integracyjnymi. W wydawnictwie Nowa Era wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenia z pracy pedagogicznej, tworząc i rozwijając specjalistyczne programy multimedialne eduSensus do pracy z dziećmi ze SPE – m.in. do terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, a także wspierające edukację wczesnoszkolną.

Marcin Sołodki

Pedagog zdolności, certyfikowany trener, ekspert edtech. Autor znanych w Polsce projektów e-learningowych dla dzieci, m.in. Sieciaki.pl oraz platform do zdalnej edukacji.

Prowadzi warsztaty dla dzieci, rodziców i nauczycieli dotyczące wykorzystania nowych technologii w edukacji oraz zagrożeń internetowych. Projektuje edukacyjne narzędzia i aplikacje mobilne w startupach GMS Innowacje i GMS Projekty.

Od blisko 2 lat zaangażowany w projekt VR Distance Learning, mający na celu wdrożenie na polskich uczelniach platform edukacyjnych opartych o wirtualną rzeczywistość.

Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli. Nagrodzony przez Prezydenta RP Brązowym Krzyżem Zasługi za ochronę praw dzieci.

Izabela Suckiel

Nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej i ewaluacji w Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych, trener w programach ogólnopolskich. Specjalizuje się w zakresie prawa oświatowego, nadzoru pedagogicznego, oceniania, pomiaru dydaktycznego i ewaluacji. Autorka wielu artykułów i ponad 30 programów grantowych dla dyrektorów i nauczycieli.

Anna Stalmach - Tkacz

Edukator oświaty, coach, trener, doradca dyrektorów, moderator sieci dyrektorskich na terenie całego kraju, ekspert i koordynator zewnętrzny w projektach MEN. Dyrektor Akredytowanej Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Grupa Edukacyjno-Szkoleniowa SOKRATES, ekspert do spraw nowych rozwiązań prawnych w oświacie oraz do spraw budowania strategii SZKOŁY 4.0. Autorka Projektu „Szkoła 4.0 – Szkoła Liderów Współczesnej Edukacji”. Pomysłodawca i autorka pierwszego w  Polsce Kompleksowego Systemu Zarządzania i Nadzoru w placówce oświatowej oraz inteligentnych generatorów dokumentacji wewnątrzszkolnej - SOKRATES System. Autorka licznych publikacji w tym podręczników szkolnych, programów nauczania, dokumentacji szkolnej, statutów. Współautorka edukacyjnych gier multimedialnych. Prywatnie miłośniczka kuchni japońskiej oraz Agathy Christie. 

 

Katarzyna Szczepkowska

Nauczyciel dyplomowany, mgr pedagogiki specjalnej, studia podyplomowe: Edukacja Niezależna (UW), coaching profesjonalny – teoria i praktyka (ALK); zarządzanie talentami i wiedzą w zespołach – HR biznes partner (Colegium Nobilum); edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym (WSP). Trenerka kadr zarządzających oświatą i nauczycieli. Wieloletni dyrektor placówek oświatowych różnego szczebla, w tym 10 lat dyrektorka przedszkola integracyjnego, gimnazjum i liceum oraz wicedyrektorka CODN. Obecnie wicedyrektor ds. pedagogiczny w szkole podstawowej.  Autorka wielu publikacji z obszaru zarządzania oświatą. Od wielu lat szkoli i wspiera kadry oświaty. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń w zakresie umiejętności psychologicznych w zarządzaniu i edukacji, budowaniu zespołów, wykorzystaniu w szkole coachingu i tutoringu, metodyce nauczania w zróżnicowanym środowisku. Redaktor merytoryczna czasopisma Wczesna Edukacja wyd. Wolters Kluwer adresowanego do dyrektorów i wicedyrektorów, członkini kolegium redakcyjnego Dyrektora Szkoły wyd. Wolters Kluwer.

Ewa Szczerba

Nauczyciel, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim (15 rok). Od wielu lat współpracuje m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Instytutem Spraw Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego Centrum Studiów nad Przywództwem Edukacyjnym, Centrum Edukacji Obywatelskiej prowadząc warsztaty, szkolenia dla kadry oświatowej, nauczycieli, specjalistów. Autorka artykułów kierowanych do nauczycieli dyrektorów placówek oświatowych m.in. w miesięczniku kierowniczej kadry oświatowej „Dyrektor szkoły” Współautorka publikacji oświatowych wyd. ORE, CEO i Uniwersytet Jagielloński .

Od roku 2017 doradca dyrektorów placówek oświatowych, szkół i przedszkoli. Koordynator sieci współpracy i samokształcenia www.doskonaleniewsieci.pl;Trener w projekcie „Szkoła dla innowatora” prowadzony przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Ekspert w Zespole konsultacyjnym ds. Modelu funkcjonowania Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW) działającego w ORE. Certyfikowany coach. W roku 2018 otrzymała tytuł Super Dyrektora Roku 2018 w Ogólnopolskim Konkursie Super Dyrektor Szkoły. 

Michał Szeląg

Dyrektor programowy Fundacji Szkoła z Klasą. Trener, autor materiałów edukacyjnych i koncepcji programów kierowanych do nauczycieli wszystkich poziomów. Wierzy w skuteczność metody design thinking, która w centrum stawia potrzeby odbiorców. Z wykształcenia marketingowiec. Interesuje się reklamą, szczególnie społeczną, mediami i polityką. Wielki fan idei DIY (ang. do it yourself).

Edyta Sztyler

Nauczyciel muzyki, szkolny doradca zawodowy, trener myślenia krytycznego, instruktor gry w szachy, od 13 lat dyrektor szkoły (gimnazjum, szkoła podstawowa), w tym szkoły, która zdobyła tytuł Szkoły Uczącej Się. I Szkoły dla innowatora. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. W szkole propaguje rozwijanie kompetencji zarówno wśród uczniów jak i dorosłych, Dąży do tego, aby szkoła , którą kieruje stała się turkusową organizacją uczącą się.        

Jacek Świątek

Z wykształcenia dziennikarz, publicysta i redaktor, absolwent Uniwersytetu Gdańskiego. Na co dzień Zastępca Dyrektora Marketingu w firmie Learnetic SA – tworzącej technologie i rozwiązania wspierające edukację. Od początku swojej kariery zawodowej związany z nowymi mediami, technologiami i nowatorskimi rozwiązaniami stosowanymi w szkolnictwie. Autor wielu warsztatów i prelekcji na temat TIK w edukacji.

Małgorzata Tłuchowska

Dyrektor ds. Personalnych Regionu Europy Centralnej Wolters Kluwer, Legal & Regulatory, odpowiedzialna za kształtowanie polityki personalnej, budowanie zaangażowania pracowników i zarzadzanie rozwojem talentów w grupie firm Wolters Kluwer. 

Joanna Wachowiak

Menedżer ds. nowych rozwiązań w edukacji w wydawnictwie Ei System. Od ponad 10 lat jest blisko związana ze środowiskiem nauczycielskim i wydawniczym. W swojej pracy zawsze stara się połączyć zdobyte doświadczenie z potrzebami klienta, którym jest szerokie grono pedagogiczne.

dr Jędrzej Witkowski

Prezes Zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej -  największej polskiej organizacji pozarządowej działającej w obszarze edukacji. Z fundacją związany od 2005 roku. Ekspert edukacyjny, z wykształcenia doktor socjologii i politolog. Zajmuje się m.in. strategiami wprowadzania oddolnych zmian w szkołach oraz edukacją obywatelską i edukacją o polityce. Autor programów i materiałów edukacyjnych.

Katarzyna Zagata

Adwokat, prawnik z wieloletnim doświadczeniem procesowym. Prowadzi kancelarię adwokacką w Poznaniu. Specjalizuje się w prawie cywilnym, rodzinnym, oświatowym. Podczas szkoleń zwraca uwagę na praktyczne aspekty poruszanego zagadnienia, pokazując przykłady z sali sądowej. Doradza kadrze pedagogicznej. Prowadzi serwis internetowy kancelaria.zagata.pl za pomocą którego świadczy pomoc on-line oraz pisze o prawnych zagadnieniach na blogu.

Dr hab., prof. SGH Joanna Żukowska

Kierownik Zakładu Przedsiębiorczości i Otoczenia Biznesu w Instytucie Przedsiębiorstwa w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju wydawanego przez Edexcel i BTEC Professional Qualifications. Akredytowany coach ICF.  Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha oraz Studiów Podyplomowych Profesjonalny menedżer niepublicznej placówki edukacyjnej. Odbyła staże na Uniwersytecie w Bolonii i na Uniwersytecie Fordham w Nowym Jorku. Prowadziła wykłady w Toulouse Business School, ISCAP Porto, Vilnius Business School, Turku School of Economics, ISCTE Lisbon, i in.

Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Grzywa, Magdalena.Grzywa@wolterskluwer.com

Drukuj