I. Nowe elementy umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
- Przedstawienie nowych obligatoryjnych elementów umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i tych elementów umowy, które mogą być zamieszczone w regulaminie z punktu widzenia oceny poprawności implementacji zmienionej Dyrektywy o Usłudze Powszechnej;
- Omówienie konsekwencji prawnych wdrożenia nowych zasad zmian warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość;
- Praktyczne konsekwencje zmian prawnych w odniesieniu do treści przykładowych wzorców umownych: analiza wzorców umownych, wskazanie konkretnych postanowień wymagających modyfikacji, propozycje zmian oraz omówienie procedury wdrożenia tych zmian w stosunkach z klientami pod kątem zminimalizowania negatywnych skutków wdrożenia obowiązkowych elementów do wzorców umownych.
- II. Forma elektroniczna - zmiana umowy w formie elektronicznej, wymogi z ustawy o ochronie konsumentów dotyczące pisemnego potwierdzenia a uzasadnienie noweli PT
- Forma elektroniczna jako fakultatywna forma zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych - analiza problemów prawnych z punktu widzenia dotychczasowych problemów związanych ze stosowaniem formy elektronicznej w obrocie gospodarczym;
- Regulacja Kodeksu cywilnego - omówienie formy i warunków potwierdzenia otrzymania oferty w formie elektronicznej przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego;
- Informacje, o których powinien być poinformowany konsument w związku z zawarciem umowy i stopień ich szczegółowości - analiza problemów prawnych;
- Wymogi prawne związane z potwierdzaniem oświadczeń woli a nowelizacja - analiza prawna;
- Weryfikacja klientów na przykładzie umów zawieranych na odległość w działalności banków oraz sklepów internetowych;
- Skutki braku potwierdzenia (art. 61 § 2 k.c.).
- III. Zmiana umowy na odległość: elementy umowy podlegające zmianie, treść potwierdzeń
- Elementy, które mogą być zmienione w drodze środków porozumiewania się na odległość - omówienie problemów z tym związanych;
- Przedstawienie nowych sposobów i treści potwierdzenia dotyczących dokonania zmian w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
- IV. Przepisy przejściowe a implementacja nowych funkcjonalności
- Problemy prawne związane z wprowadzeniem obowiązku dostosowania warunków umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych lub w cenniku usług telekomunikacyjnych;
- Analiza możliwości wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w związku z wprowadzaniem zmian wynikających z nowelizacji;
- Ocena wpływu nowelizacji na umowy z konsumentami zawarte na czas określony dłuższy niż 24 miesiące;
- Przedstawienie skutków prawnych braku implementacji nowych funkcjonalności do umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
- V.Parametry techniczne - bezpieczne minimum dla operatora
- Analiza obowiązku określenia minimalnych parametrów usługi a konieczność zmiany umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w związku ze zmianą parametrów usługi;
- Określenie zasad odpowiedzialności za niedotrzymanie parametrów usługi;
- Przedstawienie rekomendacji w tym zakresie.