Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

: 

Zarządzanie szkoleniami

Celem szkolenia jest nabycie lub usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy i umiejętności oraz poznanie nowych technik i rozwiązań. Bezcenna może okazać się także wymiana doświadczeń.

Terminy i miejsce:

Program

  1. Wprowadzenie
    • Cechy szkoleń w firmie
    • Kto powinien być zaangażowany w zarządzanie szkoleniami
    • Rola i zadania Działu szkoleń
    • Obowiązki specjalisty ds. szkoleń, zakres kompetencji
  2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych
    • Luka edukacyjna, źródła i kryteria potrzeb
    • Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych
    • Najczęściej wykorzystywane narzędzia analizy potrzeb
  3. Przygotowanie planu i budżetu szkoleń
    • Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń
    • Tworzenie rocznego planu na podstawie przeprowadzonej analizy
    • Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych
  4. Rodzaje szkoleń
    • W miejscu pracy
    • Szkolenie wyjazdowe
  5. Realizacja planu szkoleń
    • Podział ról, podział pracy, czyli od czego zacząć
    • Tworzenie baz danych i współpraca z firmami szkoleniowymi - jak oceniać oferty, negocjować warunki i współpracować
    • Umowa z pracownikiem, umowa z firmą szkolącą
  6. Merytoryczna znajomość problematyki kursu - zarządzanie wiedzą
    • Jak uczą się dorośli
    • Dobór treści, metod i form kształcenia
  7. Organizacja szkoleń
    • Tworzenie grup szkoleniowych, dobór prowadzących
    • Lista kontrolna
    • Harmonogram szkoleń
    • Materiały szkoleniowe
    • Logistyka: wyposażenie kursu dobór miejsca i sali szkoleniowej
    • Monitorowanie zajęć
    • Ewidencjonowanie szkoleń - dokumentacja
  8. Ocena i ewaluacja szkoleń
    • Budowanie klimatu szkoleniowego
    • Ocena szkolenia na różnych poziomach
    • Ankiety
    • Testy wiedzy i umiejętności
    • Określanie zmian w miejscu pracy spowodowanych szkoleniem
    • Rola bezpośrednich przełożonych w procesie szkolenia
  9. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania
    • Procedura zarządzania szkoleniami - elementy i korzyści

Prelegenci

Marzena Kulesza

Marzena Kulesza - praktyk, dyplomowany trener, magister zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej na studiach podyplomowych Doradztwo Zawodowe i Zarządzanie Kompetencjami. Posiada wieloletnie doświadczenie pracy w HR zarówno jako Product Manager w firmie szkoleniowej, jak i w jednostce centralnej administracji publicznej. Współpracuje jako ekspert z serwisem Publiczni.pl, a także z firmami szkoleniowymi. Pisze artykuły i prowadzi szkolenia z obszaru HR oraz umiejętności miękkich. Specjalizuje się w takich tematach, m.in. jak: badanie potrzeb szkoleniowych, zarządzanie szkoleniami, ocena efektywności szkoleń, podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników w świetle prawa, zarządzanie czasem, komunikacja interpersonalna.

Kontakt w sprawie szkolenia:

Drukuj