Część I: Kontrola zarządcza – definicja i przepisy
- Omówienie przepisów prawa dotyczących kontroli zarządczej.
- Zestawienie dokumentacji potrzebnej do kontroli zarządczej.
Część II: Praktyczne zastosowane w komórkach urzędu
- Definiowanie celów i mierników – plan działalności i sprawozdanie z jego realizacji.
- Pojęcie „zarządzania ryzykiem”.
- Praktyczne określanie ryzyk, właściciela ryzyka, reakcji na ryzyko i postępowania z ryzykiem.
- Mechanizmy kontrolne i zabezpieczenia.
- Standardy kontroli zarządczej oraz ich odzwierciedlenie w codziennej pracy urzędu.
- Samoocena kontroli zarządczej – jak ankietować kierowników i pracowników.
- Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej – jak prawidłowo złożyć oświadczenie.
Część III: Cyberbezpieczeństwo w praktyce
- Cyberzagrożenia współczesnego środowiska jednostek publicznych.
- Dlaczego warto być cyberbezpiecznym.
- Cyberbezpieczeństwo i antykruchość.
- Typy ataków i sposoby obrony przed nimi.
- System zarzadzania kryzysowego.
- System zarządzania bezpieczeństwem informacji.
- System zarządzania ciągłością działania.
- Dobre praktyki bycia cyberbezpiecznym.
Część IV: Zarządzanie kryzysowe
- Pojęcie i zgłaszanie sytuacji kryzysowej.
- Przyczyny, przebieg i znaczenie kryzysu w jednostce publicznej.
- Rozwój akcji antykryzysowej.
- Komunikacja kryzysowa i zamknięcie sytuacji.