Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
Program:
I. Wprowadzenie
II. Kiedy wydajemy decyzję a kiedy postanowienie?
III. Elementy składowe decyzji administracyjnej, w szczególności:
1) podstawa prawna;
2) uzasadnienie faktyczne i prawne;
3) pouczenie;
IV. Natychmiastowa wykonalność decyzji
V. Wydanie decyzji z zastrzeżeniem określonego warunku
VI. Uzupełnienie i sprostowanie decyzji
VII. Pozostałe aspekty wydawania decyzji
VIII. Podsumowanie
Szkolenie skierowane jest do pracowników administracji publicznej, w szczególności pracowników jednostek samorządu terytorialnego, którzy biorą udział w przygotowaniu i wydaniu decyzji administracyjnych.
Prawnik w Kancelarii Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp.k. w Poznaniu, doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Specjalizuje się w prawie administracyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem prawa samorządowego, procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej. W praktyce zajmuje się prawnymi aspektami funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego i podmiotów komunalnych oraz zagadnieniami prawa ochrony środowiska, tworzenia i funkcjonowania związków międzygminnych, przygotowywania projektów aktów prawa miejscowego czy dostępu do informacji publicznej. Prelegent na seminariach i konferencjach poświęconych zagadnieniom prawa samorządowego, autor wielu publikacji dotyczących prawa samorządowego.