Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

: 

Ewaluacja jako projekt rozwojowy szkoły

Terminy i miejsce:

Program

  • Planowanie ewaluacji wewnętrznej w oparciu o zasady projektu
    • analiza dokumentów zastanych oraz odniesienie do oczekiwań ustawowych państwa w celu doboru celów badawczych korzystnych dla przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej
    • zdefiniowanie celów rozwojowych szkoły związanych z celami planowanej ewaluacji wewnętrznej
    • organizacja nadzoru pedagogicznego oraz działań wspomagających rozwój szkoły i nauczycieli w kontekście założonych celów badawczych oraz oczekiwanych celów rozwojowych
    • zakres możliwości wykorzystania wyników ewaluacji wewnętrznej podczas ewaluacji zewnętrznej
  • Dobór optymalnych metod pracy w odniesieniu do szczegółowych potrzeb wynikających zarówno z przepisów prawa oświatowego jak i realnych wyników pracy szkoły
    • formalne wymagania sformułowane w przepisach prawa oświatowego
    • ocyzelowania formalne towarzyszące monitorowaniu realizacji podstaw programowych
    • procedury postępowania w odniesieniu do kreowania optymalnych warunków pobytu uczniów w szkole
    • zakresy obowiązków dyrektora i nauczycieli wynikających z obowiązku współpracy dorosłych w odniesieniu do obowiązku indywidualnego wspierania rozwoju uczniów
  • Programowanie działań w ramach ewaluacji wewnętrznej
    • Zasady tworzenia celów badawczych i rozwojowych w kontekście opracowywania badań
    • Dobór/opracowywanie procedur i narzędzi
    • Organizacja pracy zespołowej w ramach ewaluacji wewnętrznej
    • Przygotowanie programu działania wiążącego wyniki badań z wdrażaniem działań rozwojowych
  • Przygotowanie szkoły do ewaluacji zewnętrznej w związku z danymi oraz efektami realizacji ewaluacji wewnętrznej opartej o projekt
    • ustawowy zakres procedur stosowanych podczas ewaluacji zewnętrznej
    • możliwości wykorzystania dokumentów oraz efektów uzyskanych w szkole w celu zaprezentowania ich ewaluatorom zewnętrznym
    • zakres dokumentacji przydatnej podczas ewaluacji zewnętrznej
    • przygotowanie osób do ewaluacji zewnętrznej

Prelegenci

Jarosław Kordziński

ekspert, szkoleniowiec, stały współpracownik "Dyrektora Szkoły". Specjalizuje się m.in. w organizacji pracy szkoły, nadzorze pedagogicznym i zarządzaniu oświatą. Autor licznych projektów, szkoleń oraz artykułów i książek z zakresu nadzoru pedagogicznego, metod pracy wychowawczej, współpracy z rodzicami, planowania i realizacji własnego rozwoju, zarządzania placówkami oświatowymi.

Kontakt w sprawie szkolenia:

Drukuj