Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
Kongres Edukacja i Rozwój jest spotkaniem branżowym, integrującym środowisko edukacyjne wokół najważniejszych zagadnień związanych z tworzeniem warunków do wszechstronnego rozwoju jednostek i społeczeństwa. XXI wiek jest czasem dynamicznych zmian cywilizacyjnych, które wyznaczają nowe wymagania dla formalnych systemów edukacji obejmujących oświatę, szkolnictwo wyższe, kształcenie ustawiczne i zawodowe.
Hasłami przewodnimi, wokół których zbudowany jest program tegorocznego Kongresu są:
Na program Kongresu złożą się równolegle prowadzone konferencje:
Blok zagadnień odbywających się pierwszego dnia Kongresu Edukacja i Rozwój podczas:
Polityka oświatowa, zarządzanie edukacją w skali kraju, regionów i samorządów, placówek oświatowych.
W programie m.in.
Bloki zagadnień odbywających się drugiego dnia Kongresu Edukacja i Rozwój podczas:
Budowanie Innowacyjnych środowisk uczenia się w roku Otwartej Szkoły.
Blok tematyczny poświęcony zagadnieniom budowania przyjaznych, otwartych na środowisko społeczne i przyrodnicze innowacyjnych środowisk uczenia się, rozwoju kompetencji nauczycielskich i pedagogicznych, skierowany do wszystkich uczestników Kongresu zainteresowanych tematami Otwartej i Bezpiecznej Szkoły, efektywnością pracy z uczniem, mądrą dydaktyką i pedagogiką oraz wsparciem psychologicznym.
W programie m.in.
„Fakty i mity w pracy psychologa szkolnego i pedagoga” – Konferencja Psychologiczno – Pedagogiczna
W programie m.in.:
__________________________________________________________________________________________
Na program Kongresu złożą się zintegrowane programy spotkań skierowanych do:
Adiunkt w Katedrze Projektowania Architektonicznego RAr-2 Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej; architekt od roku 1994; laureat Nagrody Ministra Budownictwa za pracę doktorską w dziedzinie architektury 2006 [promotor prof. dr hab. inż. arch. Nina Juzwa, projekt finansowany ze środków Komitetu Badań Naukowych w latach 2003-2005]; autor monografii „Architektura budynku szkolnego lat najnowszych w aspekcie wpływów współczesnej techniki i wymagań społecznych” 2008; zainteresowania naukowe: architektura miejsc edukacji.
Trener, konsultant metod analizy osobowości zawodowej oraz partner biznesowy w obszarze Zarządzania Kapitałem Ludzkim pracujący metodami coachingowymi i mentoringowymi. Wykładowca akademicki oraz Partner Merytoryczny Center of Excellence Akademii Leona Koźmińskiego.
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie biznesowe w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim – jako manager lub partner biznesowy kreowała i wdrażała projekty ze wszystkich obszarów „miękkiego HR”. Opracowywała i implementowała programy rozwojowe dla pracowników i managerów o wysokim potencjale, programy Talent Management oraz przeprowadzała oceny potencjału kompetencyjnego metodami Assasement/Development Center oraz wywiadami rozwojowymi na podstawie wyników analiz osobowości zawodowej.
Od ponad 10 lat prowadzi sesje indywidualne i szkolenia, specjalizując się w aspektach: przywództwa, zarządzania zespołami, m.in motywowanie, udzielanie informacji zwrotnej, prowadzenie ocen okresowych, zarządzanie w sytuacjach konfliktowych, zarządzanie talentami, zarządzanie kompetencjami, efektywne rekrutowanie, organizacja pracy, zarządzanie czasem, zarządzanie efektywnością osobistą, prowadzenie prezentacji i facylitowanie spotkań.
Przygotowała i prowadziła projekty dla szkół – nauczycieli, rodziców, młodzieży oraz dla organizacji, m.in. Osram, Empik, Johnson&Johnson, AXA Polska, Eden Springs, Neinver, Bank BGŻ, VW Bank, Skoda, KGHM Polska Miedź S.A., Stock, Poczta Polska, Najwyższa Izba Kontroli, Państwowa Inspekcja Pracy, Lasy Państwowe, Państwowy Inspektorat Farmaceutyczny, kadra kierownicza administracji publicznej i urzędów centralnych.
Prezes Collegium Wratislaviense, wiodącego ośrodka szkoleniowo - badawczego specjalizującego się w metodach tutoringu, mentoringu oraz przywództwa. Od 15 lat zajmuje się rozwijaniem liderów, tutorów i mentorów, którzy z powodzeniem działają w sektorze biznesu, nauki, organizacji społecznych i polityki. Z wykształcenia jest politologiem, studiował również filozofię i biznes, jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego oraz IESE Business School w Barcelonie. Laureat Nagrody Głównej Pro Publico Bono dla Najlepszej Lokalnej Inicjatywy Edukacyjnej (Dom Spotkań im. Angelusa Silesiusa) oraz Nagrody Prezydenta Wrocławia (Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji i Rodziny „NURT”). Współautor książki “Skarb Solidarności” (2015) oraz książki „Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków” (2015), która osiągnęła status bestsellera wydawnictwa Wolters Kluwer. Wspólnie z żoną mają trójkę dzieci. Lubi koszykówkę i jazz.
Psycholog, absolwent UW. Pracował jako socjoterapeuta dzieci i młodzieży. Następnie szkolił się w zakresie psychoterapii psychoanalitycznej i pracował w tym nurcie z osobami dorosłymi. Z czasem jednak odszedł w swojej pracy od założeń nie znajdujących poparcia w psychologii naukowej. Prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych. Jako członek stowarzyszenia non profit Klub Sceptyków Polskich, stara się upowszechniać rzetelną, opartą na dowodach (evidence based) psychologiczną wiedzę naukową i ujawniać działalność pseudonaukową. Autor tekstów w czasopiśmie „Dyrektor Szkoły” Wydawnictwa Wolters Kluwer. Pracuje też w NZOZ Przychodni Specjalistycznej Prosen w Warszawie.
Przewodniczący Parlamentu Hanzeatyckiego
Jest urzędnikiem przy premierze Dolnej Saksonii: "Polityka fiskalna, rozwój regionalny i gospodarczy". Jest również Głównym Dyrektorem Wykonawczym Prognos AG w Bazylei i szefem Sekcji Doradczej: "Polityka Gospodarcza i Technologii, Planowanie Urbanistyczne i Regionalne" oraz Naczelnym Dyrektorem Izby Rzemieślniczej w Hamburgu.
Jest Właścicielem firmy specjalizującej się w doradztwie politycznym "Zukunftswerkstatt". Tworzy i moderuje comiesięczny program telewizyjny dotyczący polityki małych i średnich przedsiębiorstw.
Posiada wieloletnie doświadczenie w promocji małych i średnich przedsiębiorstw wynikające z wykształcenia i szkolenia zawodowego. Posiada również doświadczenie specjalistyczne w zakresie realizacji złożonych projektów międzynarodowych składających się z maksymalnie 40 partnerów.
Publikacje: Edukacja Regionu Morza Bałtyckiego 2008; Środki Zagospodarowania Przestrzennego w Regionie Morza Bałtyckiego dla Przedsiębiorstw 2009; Podwójne Studia Licencjackie dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw Regionu Morza Bałtyckiego, 2010; Strategie Polityki Edukacyjnej - Dziś i Jutro wokół "Mare Balticum" 2011; Efektywność Energetyczna i Ochrona Klimatu wokół "Mare Balticum " 2012; Agenda 2020: Strategie Polityki Edukacyjnej i Cele dla Regionu Morza Bałtyckiego 2013; Kwalifikacje, Innowacje, Współpraca i Kluczowe Obszary Biznesu dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Regionie Morza Bałtyckiego 2014; Innowacyjność Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Podziale na Płeć i Wiek 2015 r.
Doktor nauk ekonomicznych, profesor nadzwyczajny w Instytucie Ekonomicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Głogowie; ekspert Biura Analiz Sejmowych i Instytutu Badań w Oświacie; autor ponad 200 artykułów oraz kilkunastu książek i broszur z zakresu finansów publicznych i zarządzania oświatą; ekspert Biura Analiz Sejmowych, wpisany na listę europejskich ekonomistów oświaty European Expert Network on Economics of Education; były redaktor naczelny miesięcznika "Dyrektor Szkoły", a obecnie członek jego rady programowej.
Absolwentka studiów międzywydziałowych na Uniwersytecie Warszawskim, od 2001 roku pracuje w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (obecnie – SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny), gdzie w 2004 roku obroniła doktorat na temat uwarunkowań stresu pourazowego u dzieci, które brały udział w katastrofie naturalnej. Od początku swojej pracy naukowej interesuje się przede wszystkim problematyką wpływu różnic indywidualnych (temperament, osobowość, przekonania na temat siebie) na radzenie sobie człowieka z takimi wyzwaniami, jak udział w katastrofie naturalnej czy wypadku drogowym, ale także z podejmowaniem takich wyzwań jak zakładanie własnej firmy. Interesuje się także pomiarem psychologicznym – konstruuje testy i kwestionariusze psychologiczne.
Dr hab. nauk humanistycznych, psycholog wychowawczy i rozwojowy, pracownik dydaktyczno – naukowy Zakładu Psychologii Wychowania na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Zajmuje się problematyką dorastania oraz kształtowania się przyszłościowej perspektywy czasowej i planowania życia przez młodzież.
Jest autorką książki „Aktywność prospektywna młodzieży” (2008) i współautorem i współredaktorem książki „Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole” (2010) oraz kilkunastu artykułów z zakresu psychologii młodzieży i orientacji przyszłościowej. Obecnie jest kierownikiem specjalizacji Psychologia Wychowawcza Stosowana i kierownikiem Studiów Podyplomowych „Psycholog i pedagog we współczesnej szkole” oraz Psychologia w wychowaniu i nauczaniu dziecka”, na których prowadzi wykłady, seminaria i warsztaty z psychologii wychowania, z doradztwa zawodowego i psychoprofilaktyki. Odbyła szereg szkoleń z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Adwokat, partner w Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów Kiebała, Majcherek i Partnerzy spółka partnerska w Tarnowie; członek Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zastępca przewodniczącego Komisji Ekonomiczno-Prawnej Rady; ekspert Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Edukacji; adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie; autor publikacji z m.in. z zakresu procedur uzyskiwania stopni i tytułu naukowego.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji (1997) i Wydziału Filozofii (1997) Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doktor nauk prawnych - specjalność prawo administracyjne, magister Filozofii. Zatrudniona w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie od 2000 r. Prodziekan Wydziału Administracyjno-Informatycznego WSIiZ (2003-2005), Kierownik Zakładu Prawa Administracyjnego (2003-2007), ekspert Zespołu do spraw oceny wniosków o przyznanie stypendium ministra za wybitne osiągnięcia (od 2013). Aktualne zainteresowania badawcze: zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w wybranych formach działania administracji publicznej oraz odpowiedzialność dyscyplinarna w środowisku akademickim
absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UMCS filia w Rzeszowie. Egzamin sędziowski (2003). Doktor nauk prawnych (Wydział Prawa i Administracji UJ w Krakowie) – specjalność publiczne prawo gospodarcze, prawo bankowe. Prodziekan Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie ds. kierunku Administracja. Członek Uczelnianej Komisji Dyscyplinarnej do Spraw Nauczycieli Akademickich. Zainteresowania naukowe: publiczne prawo gospodarcze, odpowiedzialność władzy publicznej, odpowiedzialność dyscyplinarna w środowisku akademickim.
Psycholog, trener II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, wieloletni dyrektor Poradni Psychologiczno Psychologicznej w Warszawie, superwizor Grupy Interwentów Kryzysowych Biura Edukacji miasta st. Warszawy. Prowadzi praktyczne szkolenia z zakresu oświatowych interwencji kryzysowych i rozwiązywania konfliktów dla Rad Pedagogicznych, dyrektorów placówek oświatowych i Poradni Psychologiczno Pedagogicznych w Polsce. Współpracownik Wydziału Zamiejscowego w Warszawie Staropolskiej Szkoły Wyższej.
Psycholog o bogatych kompetencjach i doświadczeniu zdobywanym w pracy na uczelniach wyższych jak i w praktyce poradnianej. Jest wykładowcą, terapeutą rodzinnym, mediatorem, interwentem kryzysowym, ekspertem, doradcą metodycznym; autorka kilku programów terapeutycznych wykorzystywanych w poradniach. Publikuje liczne artykuły na tematy poradnictwa psychologicznego, dysleksji, prawa oświatowego, doradztwa zawodowego, interwencji kryzysowej. W ostatnich latach prowadzi szkolenia dla psychologów, pedagogów, dyrektorów szkół i placówek oświatowych na tematy związane z interwencją kryzysową w szkołach i placówkach oświatowych, orzecznictwa i opiniowania, terapii pedagogicznej, trudnych sytuacji rodzinnych, oraz na temat nowych sytuacji i problemów dzieci i nauczycieli, szans i zagrożeń dla- 6 latków w I klasie, 9 latków w IV klasie, 12 latków w gimnazjum. Jej szkolenia oceniane są jako ciekawe, dynamiczne, inspirujące do przemyśleń.
prawnik, mediator rodzinny, prawnik kanonista (mgr prawa kanonicznego), trener szkoleniowy, pracownik Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia", oraz Fundacji Aktywizacja, współpracownik Komitetu Ochrony Praw Dziecka, Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, absolwentka Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, autorka wielu artykułów i publikacji (m.in. stała współpraca ze "Światem Problemów", "Niebieską Linią", "Wychowaniem w Przedszkolu", "Emocjami", Studium Prawa Europejskiego). Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, jest członkiem Stowarzyszenia Mediatorów Rodzinnych. Posiada Certyfikat Specjalisty w zakresie pomocy ofiarom przemocy w rodzinie (Certyfikat Instytutu Psychologii Zdrowia).
Prezes Zarządu – Art3D Technology Sp. z o.o., Kierownik Sekcji Wytwarzania Systemów Informatycznych w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie odpowiedzialny zaprojektowanie, koordynację oraz wdrażanie rozwiązań informatycznych dla uczelni oraz podmiotów zewnętrznych, kierownik projektu – wdrożenie mechanizmów distance learning oraz aplikacji typu elektroniczny obieg dokumentów na uczelni w ramach projektu RPO „System digitalizacji procesu kształcenia na uczelni wyższej – E-edukator” – 2012 – 2013 r., Specjalista w projekcie „Manage IT – adaptacja rozwiązań wspomagających współpracę sfery nauki i biznesu” – 2015 r, posiadacz certyfikatów: Microsoft MCDBA, PRINCE2 Practitioner, CISCO CCNA, współtwórca, jednego z wiodących w kraju, systemu antyplagiatowego.
doktor psychologii. Pracownik naukowy Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP w Warszawie i Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Oprócz pracy naukowej i doradztwa dla rodziców i nauczycieli współpracuje z Rzecznikiem Praw Dziecka i Komitetem Ochrony Praw Dziecka. Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej współpracując w tym zakresie m.in. ze stacjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularyzatorskich. Prywatnie nałogowy czytelnik (na granicy uzależnienia od czytania) literatury wszelakiej – od rosyjskiej i angielskiej klasyki po współczesne reportaże, science-fiction i fantazy. Miłośniczka wyjazdów narciarskich i podróży. Matka dwójki dzieci i babcia dwójki wnucząt (z nadzieją na rozwój w tej dziedzinie).
Doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół: socjologii edukacji, psychologii społecznej, kształtowania i badania opinii publicznej. Autor wielu ekspertyz, publikacji naukowych oraz raportów badawczych. Brał udział w pracach nad „Strategią rozwoju szkolnictwa wyższego: 2010-2020″ kierowanych przez Fundację Rektorów Polskich. Członek Forum Ekspertów Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w Warszawie (w okresie 2010-2011). Ekspert Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Edukacji PKPP Lewiatan, Sekretarz Centrum Analiz i Dialogu w Szkolnictwie Wyższym działającego przy Fundacji Rektorów Polskich w Warszawie (w okresie 2011–2012). Od 2014 roku ekspert MNiSW pracujący w zespole ds. strategii. Redaktor naukowy podręcznika dla dydaktyków: „Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego”, wydanego i wznawianego przez Wolters Kluwer Polska. Licencjonowany Trener – Konsultant w zakresie zastosowania psychologii praktycznej w biznesie – absolwent Instytutu Terapii Gestalt w Krakowie. Twórca współpracujący z Polskim Radiem. Obecnie pełni funkcję Prorektora ds. Nauczania w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Współredaktor monografii „Szkolnictwo wyższe w Polsce. Ustrój – prawo – organizacja”.
Profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Uczestnik i koordynator ok. 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz ekspert edukacji medialnej. Jego zainteresowania badawcze związane są z zagadnieniami: agresji elektronicznej, nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia oraz tradycyjnej przemocy rówieśniczej i cyberprzemocy wśród młodzieży. W latach 2008-2012 był członkiem konsorcjum międzynarodowego badaczy cyberprzemocy (COST IS801) oraz członkiem międzynarodowego konsorcjum dotyczącego wizerunku młodzieży, w tym w internecie (COST IS1210) Autor pierwszej monografii na rynku polskim dotyczącej agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży” (GWP, Sopot 2011) oraz książki „Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży”.
Ukończyła studia podyplomowe „Rozwój regionalny i fundusze strukturalne Unii Europejskiej” na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego, a także studia podyplomowe „Zamówienia publiczne w Polsce i UE” prowadzone przez Grupę Doradczą Sienna i organizowane w Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni.
Swoje doświadczenie zawodowe w obszarze pozyskiwania finansowania ze źródeł unijnych i innych środków zewnętrznych buduję od roku 2004. W swoim portfolio posiada projekty finansowane ze wszystkich programów operacyjnych Unii Europejskiej, a także z Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG. Przygotowywała także projekty przyłączenia dwóch firm do Pomorskiego Parku Naukowo- Technologicznego (ProgMan Software oraz Pomorski Ośrodek Badań Edukacyjnych), które zostały pozytywnie zaopiniowane przez Radę Naukową PPNT. Współpracowała z Agencją Rozwoju Pomorza S.A. jako ekspert zewnętrzny i oceniałam możliwości rozwoju gmin i organizacji lokalnych w zakresie absorpcji środków unijnych.
Nauczyciel w Gimnazjum i Liceum im. Tadeusza Reytana, przedsiębiorca, manager Akademii Psychologii Przywództwa realizowanej przez Values i Szkołe Biznesu Politechniki Warszawskiej, wydawca - założyciel JS & CO Dom Wydawniczy, autor powieści o szkole: "Zdarza się" i "Sor"
Politolog i historyk myśli politycznej, Prorektor Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera, pracownik Zakładu Myśli Politycznej na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od ponad 10 lat prowadzi zajęcia dydaktyczne i szkolenia.
Autor monografii oraz kilkudziesięciu opracowań, artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu dydaktyki akademickiej, współczesnej politologii, stosunków międzynarodowych oraz polskiej myśli politycznej. Zainteresowania badawcze: wymiary etyczny i społeczny wykorzystania najnowszych technologii, analiza polityczna i filozofia polityki. M.in., autor e-książki: Nowoczesna dydaktyka akademicka. Kto kogo uczy?
Absolwentka filozofii (specjalizacja etyka), doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje jako wykładowca zarządzania zasobami ludzkimi na studiach MBA oraz podyplomowych w Polish Open University, Akademii Leona Koźmińskiego i na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi też wykłady gościnne na uniwersytetach w Białymstoku, Łodzi i Krakowie.
Autorka wielu książek, w tym takich pozycji, jak: Etycznie aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Motywowanie. Wynagradzanie. Nagradzanie., Zarządzanie personelem w małej firmie, Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków. Jest współtwórcą i wykładowcą Podyplomowych Studiów Trenerów Biznesu, Oświaty i Administracji oraz Podyplomowych Studiów Coachingu i Mentoringu prowadzonych wspólnie przez Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej oraz Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie.
Od osiemnastu lat pracuje jako trener i konsultant ds. HR w organizacjach różnych branż i wielkości, zarówno o charakterze biznesowym, jak i administracyjnym. Jest autorką kilkudziesięciu programów szkoleniowych, w tym kilkunastu programów szkoleń e-learning. W 2012 roku otrzymała tytuł członka honorowego Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
W roku 2011 magazyn „Nowoczesna Firma” zaprosił przedstawicieli branży personalnej do odpowiedzi na pytanie, kto ich zdaniem wywarł największy wpływ na kształtowanie zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce. Małgorzata Sidor-Rządkowska znalazła się w gronie najczęściej wymienianych osób (por. „20 lat HR w Polsce. Wewnętrzna siła i pasja – naukowcy, politycy, doradcy i praktycy, którzy kształtowali oblicze polskiego HR-u”, magazyn „Nowoczesna Firma”, kwiecień 2011).
Prorektor, Dyrektor Instytutu Przestrzeni Obywatelskiej i Polityki Społecznej Uczelni Łazarskiego
Prawnik. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku, w latach 2006-2008 prezes Trybunału Konstytucyjnego. Współzałożyciel „Solidarności” w Regionie Świętokrzyskim, sekretarz I Zjazdu NSZZ „Solidarność” w gdańskiej Oliwii, internowany w stanie wojennym, a następnie dwukrotnie więziony z przyczyn politycznych. Senator I i II kadencji (1989-93), współtwórca reform administracji publicznej w latach 1990-1999. Przewodniczący rządowych zespołów do spraw reorganizacji administracji publicznej (1991-1994), podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji (1997-1999). Współzałożyciel i aktualnie prezes Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej. W latach 1991-2006 wykładowca w Instytucie Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego Uniwersytetu Warszawskiego.
Autor licznych publikacji z zakresu prawa publicznego, historii najnowszej. Odznaczony Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Komandorskim Orderu Wielkiego Księcia Gedymina, Medalem Bene Merentibus Iustitiae oraz brązowym Medalem Gloria Artis. Członek Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego od 1977r.
Dyrektor Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego w Polskiej Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła „Studium Integracji Europejskiej” w KSAP we współpracy z Ecole Nationale d’Administration we Francji. Od 1998 roku pracowała w Departamencie Koordynacji i Monitorowania Pomocy Zagranicznej w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. Od 2003 roku zajmowała stanowisko Zastępcy Dyrektora Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Gospodarki i Pracy (obecnie Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej). Od 2006 roku pełni funkcję Dyrektora Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Członek Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie, radca prawny, autor publikacji w zakresie finansowania niepublicznych jednostek systemu oświaty oraz wychowania wczesnoszkolnego (żłobki, kluby dziecięce). Uczestniczy w działalności szkoleniowej na potrzeby administracji samorządowej z tematyki dotyczącej finansów publicznych. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania związane z rehabilitacją zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych.
Absolwent wydziału psychologii i komunikacji na Simon Fraser University (Vancouver, Kanada) oraz psychologii sportu i aktywności fizycznej na University of Jyväskylä (Jyväskylä, Finlandia). Obecnie mieszka w rodzinnych Gliwicach i zajmuje się treningiem mentalnym w sporcie i szeroko pojętej kulturze fizycznej. Współpracuje z zawodnikami, trenerami, nauczycielami WF oraz całymi organizacjami sportowymi. Prowadzi szkolenia i warsztaty. Do tego jeszcze pisze autorskiego bloga „Głowa Rządzi”, publikuje w prasie branżowej i tłumaczy książki powiązane z tematyką psychologii w sporcie. Wszystko to robi z wielkim przekonaniem i pasją do psychologii sportu.
Posiada wykształcenie z zakresu wychowania przedszkolnego i wieloletni staż pracy jako nauczyciel przedszkola a od 19 lat dyrektor. Jest mediatorem sądowym, trenerem i tutorem. Przez rok była redaktorem prowadzącym ogólnopolskiego czasopisma dla dyrektorów przedszkoli. Jest autorką wielu publikacji z zakresu zarządzania przedszkolem.
Pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Katedry Edukacji Szkolnej i Kształcenia Nauczycieli, kierownik Studiów Doktoranckich na Wydziale Pedagogicznym UW. Współkoordynatorka w latach 2006-2011 ogólnopolskich badań monitorujących umiejętności językowe i matematyczne trzecioklasistów i ich środowiskowe oraz szkolne uwarunkowania. Współautorka pakietu edukacyjnego „Gramy w piktogramy” wspierającego rozwój umiejętności matematycznych dzieci w klasach I-III i IV-VI szkoły podstawowej. Zainteresowania naukowe: rozwój i edukacja dzieci w wieku wczesnoszkolnym, monitorowania osiągnięć szkolnych uczniów i problematyka oceniania wspierającego proces uczenia się, kształcenie nauczycieli.
Członek ATEE (Association for Teacher Education in Europe) oraz PTP (Polskie Towarzystwo Pedagogiczne). Członkini komitetu naukowego czasopisma Problemy Wczesnej Edukacji, Przewodnicząca rady naukowej fundacji Edukacja na Nowo. Autorka lub współautorka 12 książek, 41 artykułów w czasopismach polskich i zagranicznych, 47 rozdziałów w książkach o tematyce pedagogicznej i psychologicznej.
Zastępca Dyrektora Instytutu Sportu, Redaktor Naczelny Biology of Sport – anglojęzycznego czasopisma naukowego notowanego w Journal Citation Report, członek Rady Redakcyjnej hiszpańskiego Journal of Human Sport & Exercise oraz recenzent w kilku anglojęzycznych czasopismach naukowych. Fizjolog i członek Komisji Medycznej Polskiego Związku Pływackiego, prowadzi badania w obszarze identyfikacji i wspierania talentów oraz wsparcia przygotowań do Igrzysk Olimpijskich. Kierownik i wykonawca kilkunastu projektów naukowo-badawczych finansowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Sportu i Turystyki, m. st. Warszawę, Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie. Wykładowca kilkudziesięciu konferencji naukowych, metodyczno-szkoleniowych i kursów trenerskich. Jest autorem i współautorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i popularno-naukowych dotyczących genetycznych podstaw zdolności wysiłkowej, efektów treningowych oraz prozdrowotnej aktywności fizycznej, których publikacja była rezultatem krajowej i międzynarodowej współpracy międzyośrodkowej. Trener pływania i instruktor szermierki.