Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
Konferencja Rozwiązania HR to jedno z największych wydarzeń HRowych w roku. W każdej edycji uczestniczy kilkaset, a chętnych bywa nawet blisko 1000 osób z całej Polski.
08.00 - 08.45 | Rejestracja gości. Zapraszamy na poranną kawę | |||
08.45 - 09.00 | Oficjalne rozpoczęcie konferencji Rozwiązania HR | |||
09.00 - 09.45 | Wystąpienie Plenarne - "Jak wykorzystać kryzys do tworzenia długoterminowych rozwiązań? Tworzenie kultury Lean przez HR Business Partnera". Prelegent: Leif Christiansen |
|||
09.45 - 09.55 | Średnia z ankiet 5.0 i co z tego wynika… czyli SUCCESS CASE METHOD w ocenie efektywności szkoleń - prezentacja Pecha - Kucha Krzysztof Filarski, konsultant, Westhill Consulting |
|||
09.55 - 10.30 | Przerwa networkingowa W czasie przerwy Dr Konrad Jaskóła i Pan Robert Reinfuss będą podpisywać swoje najnowsze książki |
|||
Narzędzia HR - szybciej, efektywniej, lepiej | HR jako lider zmiany strategicznej | Wyzwania rynku pracy | Warsztat extra: Strategiczna rola wynagrodzeń w polityce personalnej | |
10.30 - 11.15 | Zarządzanie talentami 2.0 – Czyli co odsłoniła Chmura? Prelegenci SAP Polska: Paweł Gustaw, Michał Strzelec |
Jak spójny system działań rozwojowych wzmacnia zmiany strategiczne w organizacji; dr Beatricze Andrzejewska; Wiceprezes Zarządu ds. Programowych, Instytut Rozwoju Biznesu, dr Agata Wiśniewska-Szałek; Dyrektor Programowy Centrum Kompetencyjnego Przywództwo i Kompetencje Menedżerskie, konsultant i trener w Instytucie Rozwoju Biznesu. |
JAK ZOSTAĆ NAJLEPSZYM PRACODAWCĄ? – Budowanie wizerunku wewnątrz firmy na przykładzie Grupy Pracuj Solutions; Urszula Zając-Pałdyna Specjalista ds. Rekrutacji i Rozwoju Pracowników; Izabela Bartnicka Starszy Koordynator ds. Projektów Wizerunkowych |
Budowa zintegrowanego podejścia do strategii wynagradzania pracowników. |
11:15 - 11:20 | Przerwa networkingowa W czasie przerwy Dr Konrad Jaskóła i Pan Robert Reinfuss będą podpisywać swoje najnowsze książki |
|||
11:20 - 12:05 | „Gdy organizacja przypomina chmurę …” – case study z wdrożenia projektu informatycznego wsparcia procesów zarządzania kapitałem ludzkim w silnie rozproszonej organizacji, przy zastosowaniu technologii webowej. Studium przypadku firmy NAVO Aneta Godzwon – Dyrektor ds. Personalnych NAVO PGD Marcin Myszor – Starszy Specjalista ds. Personalnych NAVO PGD, koordynator projektu Tomasz Jeleń - Product Manager Rozwiązań wspierających Zarządzanie Kapitałem Ludzkim Simple Sp. z o.o. Michał Lach - Konsultant ds. Systemów Zarządzania Zasobami Ludzkimi w SIMPLE Sp. z o.o. |
Skuteczne wdrożenie zmiany strategicznej. Metodologia procesu; Małgorzata Klenk, Time for team, Katarzyna Kaszuba, UM Mława - na przykładzie wdrożenia standardów „Investor in People” w Urzędzie miasta Mława. |
(Nie)równowaga popytu i podaży na kwalifikacje i kompetencje – perspektywa sektorowa; dr Magdalena Dybaś – Instytut Badań Edukacyjnych; dr Agnieszka Wojtczuk-Turek – Szkoła Główna Handlowa |
Audyt HRM |
12:05 - 12:10 | Przerwa networkingowa W czasie przerwy Dr Konrad Jaskóła i Pan Robert Reinfuss będą podpisywać swoje najnowsze książki |
|||
12:10 - 12:55 | Sprawna organizacja i zmotywowany zespół kluczem do sukcesu – metodyka okresowych ocen pracowniczych w oparciu o technologie SAP Mariusz Nawrocki, LST Sp. z o.o., konsultant SAP ERP HCM |
Zdolność polskich firm do wdrażania zmian strategicznych – wyniki badań DOOR Wiktor Siegel |
Współpraca w oparciu o współprzywództwo; Agata Wiatrowska-Wiśniewska Horse Sense |
Zdefiniowanie strategii wynagradzania |
12:55 - 13:30 | Przerwa | |||
13:30 - 14:15 | Wynagrodzenia w 2012 r. Joanna Mandel, Konsultant |
Testy sytuacyjne w rekrutacji wyższej kadry menedżerskiej; Dr Piotr Prokopowicz, CEiAPP UJ, ICBRO UJ; Kamila Augustyn, Global Business Solutions |
Efektywność head huntera - znaczenie projektów direct i executive search w polityce rekrutacyjnej Konrad Zabłocki - Partner / Head of Operations Morgan Brown Group – Direct Search |
Ustalenie firmowej Oferty Wartości dla Pracowników (Employee Value Proposition) |
14:15 - 15:00 | Samoobsługa pracownicza na pograniczu miękkiego i twardego HR’u Błażej Migoń, Kierownik Projektu, Centrum Kompetencyjne mHR, BPSC |
Procedury w służbie HR: melodia do kreowania zmiany czy hamulec innowacji? Małgorzata Skibińska - Wolters Kluwer Polska |
Nadmiar kompetencji – realny problem większości przedsiębiorców Robert Reinfuss- doradca biznesowy |
Opracowanie nowego taryfikatora zaszeregowania stanowisk i nowej polityki wynagradzania |
15:00 - 15:30 | Przerwa networkingowa W czasie przerwy Dr Konrad Jaskóła i Pan Robert Reinfuss będą podpisywać swoje najnowsze książki |
|||
15:30 - 16:45 | Przywódcy przyszłości – Leadership 2030 wystąpienie plenarne oraz debata z zaproszonymi gośćmi. Prelegent: Stephenem Welch Paneliści - dr Konrad Jaskóła - były prezes Polimex-Mostostal, Włodzimierz Albin - prezes Wolters Kluwer Polska, Tomasz Miłosz - Dyrektor Personalny PWC Beata Jaźwiec - Szef Departamentu Personalnego Citibank International Plc Moderator dyskusji - Maja Meissner |
|||
16.45 | Zakończenie konferencji |
Globalny dyrektor w Hay Group UK. Pomaga firmom reagować na zmiany na rynku za pomocą narzędzi komunikacji i angażowania pracowników. Ekspert w zakresie komunikacji i zaangażowania pracowników. Współpracuje z liderami nad poprawą efektywności w ich organizacjach. Pomaga klientom myśleć o roli menedżerów w wynikach osiąganych przez firmy. Ponadto jest aktywnie zaangażowany w programy rozwoju przywództwa. Autor wielu publikacji i gość licznych konferencji poświęconych przywództwu i zarządzaniu talentami.
Stephen Welch rozpoczął swoją karierę w 1989 roku, pomagając rządowi kanadyjskiemu poprawić komunikację z kluczowymi interesariuszami. Od tego czasu pracował w MCA, gdzie wspierał klientów w dopasowywaniu zespołów do strategii biznesowych, w firmie Echo Research, a także w Mori. Pracę w Hay Group rozpoczął w 2002 roku w oddziale Hay Group Insight, zajmującym się badaniami efektywności i zaangażowania pracowników. Po trzech latach został Dyrektorem w biurze Hay Group w Londynie i do dziś zajmuje to stanowisko. Obecnie jest jedną z niewielu osób należących jednocześnie do Towarzystwa Badań Rynku i Chartered Institute of Public Relations, dzięki czemu posiada interdyscyplinarną wiedzę na styku badań i public relations.
CEO i Partner w firmie ValueCoaching. Prezes Duńskiego Forum Biznesu oraz Wiceprezes Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej. Członek zarządu ACE – Allied Consultants Europe. Członek Duńskiego Stowarzyszenia Najwyższej Kadry Zarządzającej - Danish Top Executive Network. Leif posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w działach marketingu, sprzedaży i HR.
Obecnie pracuje jako trener z zarządami wielu organizacji w zakresie wdrożenia kierownictwa strategicznego i stworzenia podstaw pełnej organizacyjnej transformacji. Prowadzi programy z zakresu – rozwoju strategii innowacji wartości – Value Innovation Strategy Development, Organizacji kierowanych wartościami - Values Driven Organization, Rozwoju kultury efektywności - Performance Culture Development, Przywództwa oraz wdrożenia kultury Lean - Lean Leadership and Lean Culture Implementation oraz „Team Buildingu” kadry zarządzającej.
Doktor psychologii, wiceprezes ds. programowych, senior trener i konsultant w Instytucie Rozwoju Biznesu. Wcześniej pracownik naukowy Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i SWPS.
Zainteresowania badawcze i naukowe: psychologia twórczości (m.in. zachowania twórcze w organizacjach, projektowanie zajęć warsztatowych wspierających kreatywność), diagnoza psychologiczna, psychologia marketingu i reklamy, projektowanie narzędzi i opracowywanie metod badawczych.
Prowadzi treningi i szkolenia w zakresie m.in.: kreatywności i wspierania innowacyjności, rozwoju umiejętności menedżerskich i pracowniczych, sprzedaży, obsługi klienta, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołu, zarządzania zmianą, rozwiązywania konfliktów, negocjacji biznesowych, umiejętności interpersonalnych i elementów asertywności, pracy ze stresem i w sytuacji stresu. Autorka wielu publikacji z psychologii twórczości, rozwoju kompetencji menedżerskich, metodyki kształcenia.
Recruitment Specialist w firmie Global Business Solutions. Zajmuje się poszukiwaniem, selekcją i oceną kandydatów. Realizuje projekty executive search dla firm polskich i zagranicznych. Absolwentka wydziału Matematyki i Informatyki oraz Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jej profilem specjalizacyjnym jest Psychologia Pracy, Organizacji i Zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki motywacji i satysfakcji pracowników, rozwoju kariery zawodowej, rekrutacji i selekcji. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku Prawo Pracy i Prawo Ubezpieczeń Społecznych UEK.
Od ponad dziesięciu lat zajmuje się prowadzeniem projektów w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Jej doświadczenia opierają się na budowaniu wizerunku pracodawców, tworzeniu standardów komunikacji z kandydatami oraz wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi i rozwiązań technologicznych w rekrutacji. Od 2006 roku związana jest z Grupą Pracuj Solutions, gdzie odpowiada za rozwój produktów wizerunkowych, a także za kompleksowe doradztwo w zakresie budowania wizerunku pracodawcy.
Analityk w projekcie systemowym „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania Krajowych Ram Kwalifikacji oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie.
Absolwentka socjologii i pedagogiki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W styczniu 2011 roku obroniła z wyróżnieniem doktorat poświęcony wdrażaniu rozwiązań w zakresie zapewniania jakości w szkolnictwie wyższym.
W 2009 roku uczestniczyła w warsztatach dotyczących polityki europejskiej w zakresie szkolnictwa wyższego: Modes of European Integration – Higher Education, zorganizowanych przez Center for Higher Education Policies Studies w Holandii. Stypendystka rządu RP i rządu Bułgarii. Autorka publikacji dotyczących szkolnictwa wyższego.
Współwłaściciel firmy doradczej Westhill Consulting, interim menedżer (branża logistyczna), od 10 lat zajmuje się psychologią biznesu jako trener i konsultant. Pracuje dla bankowości, farmaceutyki i firm z branży produkcyjnej. Specjalizuje się w analizie efektywności szkoleń i zarządzaniu projektami. Wykłada na studiach MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Certyfikowany coach oraz superwizor. Pasjonat zdrowego rozsądku.
Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obszarze strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w branży przemysłowej. Prezes Zarządu Spółki AIDA Consulting oraz konsultant wiodący, wcześniej menedżer w PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. Menedżer projektów z obszaru zzl realizowanych dla wielu podmiotów gospodarczych. Pracowała z największymi firmami doradczymi m.in. PWC, Ernst & Young, Deloitte, Capgemini, Hay Group od strony klienta, gdzie była odpowiedzialna za budowanie zakresu wymagań wobec doradców, współrealizowanie projektów oraz ich implementację do spółki – m.in. były to projekty z zakresu kształtowania strategii i polityki personalnej, rekrutacji i selekcji, rozwoju zawodowego, ocen okresowych, wynagrodzeń i motywacji, zwolnień oraz wdrażania rozwiązań IT dla HR (m.in. z firmą SAP oraz SID Group). Wieloletni autor publikacji Serwisu HR Wolters Kluwer Polska oraz Personelu Plus. Wykładowca na SWPS, a od października 2012 również na ALK. Pracuje też jako trener. Absolwentka m.in. Podyplomowych Studiów z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi SWPS, Studium Trenerów Grupowych SWPS i Laboratorium Psychoedukacji, oraz studiów MBA dla kadry HR na Akademii Leona Koźmińskiego.
W maju 2012 roku uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych na Politechnice Wrocławskiej.
W latach 1969 do 1973 pracował w Zakładach Chemicznych „Blachownia” w Kędzierzynie-Koźlu.
Od 1974 roku przez 25 lat był związany z Petrochemią Płock. W latach 1974-1982 pracował jako inżynier produkcji i kierownik zakładu, w latach 1982-1992 był dyrektorem produkcji, a następnie do 1999 roku prezesem Zarządu i dyrektorem generalnym Petrochemii Płock S.A. Pełniąc funkcję Prezesa Zarządu, utworzył z Petrochemii jedno z najnowocześniejszych przedsiębiorstw tej branży w Europie oraz przygotował spółkę do wejścia na giełdę papierów wartościowych.
W latach 1999 – 2001 pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu Polimex-Cekop S.A. Od roku 2001 do sierpnia 2012 r. pełnił funkcję Prezesa Zarządu, Dyrektora Generalnego Spółki Polimex-Mostostal S.A.
Jako Przewodniczący kieruje pracami Rady Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Jest członkiem Zarządu Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego, Rady Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa oraz rad nadzorczych spółek Grupy Kapitałowej Polimex-Mostostal.
Jest laureatem nagród i wyróżnień m.in.: Menedżer Roku, Platynowy Laur Ambasadora Spraw Polskich, Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu, „Orzeł Zarządzania”– Menedżer XX-lecia.
dr Konrad Jaskóła podczas Rozwiązań HR będzie podpisywał swoją książkę "Lider. Rola Wartości".
Dyrektor Personalny Citibank International plc, odpowiedzialna za zarządzanie ludźmi w dynamicznie rozwijającym się Citi Service Center, powołanym do obsługi transakcji podmiotów należących do Citigroup na całym świecie. W ciągu dwóch ostatnich lat spółka podwoiła swoją wielkość i zatrudnienie, przejmując nowe procesy operacyjne z różnych krajów. Beata swoją karierę zawodową rozpoczęła w 1998 w AmRest – Pizza Hut & KFC odpowiadając między innymi za rekrutację, employer branding, wynagrodzenia. Jako Manager ds. wynagrodzeń i benefitów w 2002 wprowadziła system kafeteryjny w firmie. Następnie pełniła rolę HR Managera dla Polski i Czech. W 2005 dołączyła do Citi Handlowy pełniąc rolę HR Business Partnera dla dużych obszarów biznesowych tj. Operacje i Technologie i Bankowość Korporacyjna. Od 2009 odpowiedzialna za HR w Citi Service Center. Absolwentka anglistyki na Uniwersytecie Wrocławskim, stypendystka na University de Mons – Hainaut w Belgii. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych na prestiżowym Cranfield University w Wielkiej Brytanii.
Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowych Studiów Europejskich na Uniwersytecie w Maastricht oraz Akademii Dyplomatycznej Studium Polityki Zagranicznej w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych.
Od 15 lat zajmuje się przygotowaniem i wdrażaniem projektów międzynarodowych i krajowych związanych z wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań w zarządzaniu w instytucjach publicznych.
Koordynuje również projekty skierowane do sektora pozarządowego wzmacniające budowanie lokalnych partnerstw samorząd – biznes –NGO i pomagające profesjonalizować organizacje pozarządowe m.in. dzięki wprowadzanym rozwiązaniom w zakresie zarządzania. Była autorką i koordynatorką projektu, w ramach którego w 2011 roku Urząd Miasta, jako druga instytucja publiczna w Polsce otrzymał certyfikat zarządzania Investors in People.
Absolwentka Politechniki Warszawskiej, kierunku Inżynieria Środowiska.
Ukończyła podyplomowe studia w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, uzyskując tytuł MBA. Małgorzata uczęszczała także na zajęcia studiów podyplomowych „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Firmie” w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego. Odbyła liczne szkolenia z zakresu zarządzania zmianą, zarządzania projektami (m.in. PMI), zarządzania jakością (EFQM, Standard Investors in People), zarządzania zasobami ludzkimi, NLP oraz coachingu.
Małgorzata posiada doświadczenie zawodowe zdobyte głównie w firmach consultingowych. Jako jedna z pierwszych w Polsce prowadziła projekty w zakresie zarządzania zmianą. Jej doświadczenie obejmuje ponadto zarządzanie projektami (także finansowanymi z funduszy unijnych), reorganizacje przedsiębiorstw oraz doradztwo w zakresie HR. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w Andersen Consulting (obecnie Accenture). Następnie pracowała dla Monitor Company, People Partnering, Intersource (była szefem działu HROneSource), Kantor Management Consultants. Pełniła także funkcję Dyrektora Produkcji i Dystrybucji w Panoramie Polskiej. Prowadziła wykłady nt. zarządzania zmianą i rozwoju organizacji w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, a także nt systemów jakości i badania organizacji na Akademii Leona Koźmińskiego.
W Time for Team pełni funkcję Senior Consultant w zakresie programu Leading Bold Change™.
Konsultant w dziale Analiz i Raportów Płacowych Advisory Group TEST Human Resources. Zajmuje się m.in. badaniami płac, w których uczestniczy prawie 300 polskich przedsiębiorstw. Swoje zainteresowania koncentruje szczególnie na najnowszych trendach związanych z płacami w branży motoryzacyjnej, SSC / BPO oraz zagadnieniu wewnętrznej motywacji.
Autorka wielu publikacji z zakresu wynagrodzeń i dodatków pozapłacowych w czasopismach branżowych. Od 2 lat zajmuje się także szkoleniami w zakresie umiejętności miękkich (zarządzanie sobą w czasie, autoprezentacja). Wybrani Klienci: Fota, CH2M HILL, Faurecia, Hitachi Data Systems, Volkswagen Poznań.
Maja Meissner prowadzi wraz z partnerami własną firmę doradczą www.meissnerandpartners.com Meissner & Partners Executive Search and Organizational Development. Wcześniej zdobywała doświadczenie konsultanckie w ARETES Consultants.
W ciągu sześciu lat swojej praktyki rekrutacyjnej i coachingowej wypracowała preferowany styl specjalizując się w prowadzeniu indywidualnych programów rozwojowych dla menedżerów, którzy charakteryzują się syndromem Samca Alfa.
W ramach swoich zadań zawodowych restrukturyzowała działy marketingu i sprzedaży w wydawnictwach Gruner+Jahr, Hachette Filipacchi/Burda oraz Bauer Media. Kierowała również marketingiem farmaceutycznym w Eli Lilly, budowała dział marketingu w sieci Medicover, a obecnie pełni funkcję Prezesa Rady Nadzorczej w firmie medycznej AMEDS Centrum, którego jest współudziałowcem.
Prowadzi również Wydawnictwo Meissner&Partners.
Ukończyła program Corporate CoachU oraz Coaching Systemów Relacji - program ORSC (Organization and Relationship Systems Coaching) – akredytowane przez ICF. Jest aktywnym członkiem International Coaching Federation, a także członkiem Rady Programowej polskiego oddziału ICF. Posługuje się certyfikatem MPA – Master Person Analysis. Posiada doświadczenie z ponad 600 godzin procesów coachingowych dla ponad 40 managerów.
Z wykształcenia inżynier informatyk. Posiada kilkuletnie doświadczenie w przedsiębiorstwach dostarczających systemy IT. W BPSC SA od ponad 3 lat pracuje w Centrum Kompetencyjnym mHR – początkowo w zespole projektowym systemu wspierającego zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji, obecnie odpowiada za kontakty z organizacjami planującymi wdrożenie takich rozwiązań.
Dyrektor działu Human Capital w PwC odpowiedzialny za Polskę i kraje nadbałtyckie. Karierę zawodową rozpoczął w 1997 r. jako konsultant ds. rekrutacji. W 2000 roku rozpoczął pracę na stanowisku menedżera działu HR w General Electric Company, gdzie po przejściu przez program rozwoju kadry kierowniczej został menedżerem działu wynagrodzeń i świadczeń w GE Money Bank w Niemczech, a następnie regionalnym starszym menedżerem ds. wynagrodzeń i świadczeń w GE Money na Europę Środkową w Szwajcarii. Następnie, jako Dyrektor ds. rozwoju organizacji i zatrudnienia, był odpowiedzialny za zarządzanie rozwojem talentów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej w GE Money. Po powrocie do Polski został liderem ds. integracji zasobów ludzkich i był odpowiedzialny za integrację zasobów ludzkich GE Money Bank i Banku BPH. Po fuzji został mianowany Dyrektorem ds. zarządzania talentami w Banku BPH. Tomasz posiada certyfikat executive coach wydany przez AoEC. Biegle posługuje się językiem polskim, angielskim i niemieckim. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Studiował także w Niemczech w Fachhochschule Stralsund.
Konsultant zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie w realizacji projektów wdrożeniowych opartych o technologie informatyczne, w tym technologie SAP HCM. Doświadczenie biznesowe zdobyte na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży HR łączy ze specjalistycznymi kwalifikacjami informatycznymi. Realizował projekty dla średnich i dużych firm z wielu branż oraz organizacji z sektora budżetowego. Zakres projektowy obejmował zagadnienia z zakresu tzw. "miękkiego HR” czyli procesy naboru i selekcji, badanie i realizację potrzeb szkoleniowych oraz rozwój i wykorzystanie potencjału pracowników. Znajomość zagadnień prawa pracy umożliwiała mu także realizację projektów wdrożeniowych z zakresu zarządzania czasem pracy.
W codziennej pracy z klientami wykorzystuje następujące rozwiązania: system SAP HCM z modułami tzw. "miękkiego" i "twardego" HR; portal korporacyjny SAP HCM (w tym samoobsługa pracownicza, aplikacje do zarządzania czasem pracy, workflow urlopowy, realizacja wniosków socjalnych); aplikacje do rejestracji czasu pracy i kontroli dostępu (w tym rozwiązania autorskie firmy LST Sp. z o.o. a także system X/TIME niemieckiej firmy GFOS, której wyłącznym przedstawicielem w Polsce jest firma LST Sp. z o.o.).
Doktor nauk humanistycznych, absolwent socjologii i psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, Visiting Fellow na Wydziale Ekonomii Saint Mary’s University w Halifax (Kanada). Pracownik naukowy Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych UJ, trener biznesu oraz wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego i Cologne Business School. Zajmuje się doradztwem strategicznym w kontekście budowania kultury organizacyjnej, specjalizuje się w rozwoju organizacyjnym, zachowaniach ludzi w organizacji oraz tworzeniu gier symulacyjnych z zakresu zarządzania. Jako założyciel firmy 313 Consulting doradzał w zakresie planowania strategicznego kilkudziesięciu firmom i organizacjom pozarządowym. Autor książki „Gods in Our Minds”, współautor książki “Pełna partycypacja w zarządzaniu”, redaktor naukowy książek „Dialog organizacyjny”, „Jak rozwijać kompetencje przywódcze”, autor wielu artykułów na temat psychologii zarządzania i organizacji w prasie naukowej i popularnej.
Jest doradcą biznesowym, praktykiem zarządzania i autorem licznych publikacji w dziedzinie zarządzania. Posiada 8 letnie doświadczenie doradcze oraz 15 letnie doświadczenie w zarządzaniu w przemyśle, handlu i bankowości.
Jako doradca biznesowy specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu personelem, systemach zarządzania przez cele, technikach podnoszenia efektywności pracy i polityce wynagrodzeniowej.
Jest autorem książki, jedynego w języku polskim, podręcznika do zarządzania przez cele: „MBO prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą”, oraz twórcą zinformatyzowanej techniki zarządzania Rynek celów™ stosowanej już w kilku dużych przedsiębiorstwach i instytucjach w Polsce.
W latach 1999-2000 był współtwórcą jednej z najbardziej udanych fuzji w Polsce, w wyniku której powstała Kompania Piwowarska. Za to osiągnięcie otrzymał w roku 2000 tytuł Dyrektora Personalnego Roku. W latach 2001-2003 współodpowiadał za połączenie BPH i PBK oraz ze restrukturyzację połączonego Banku.
Ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim i kursy kierunkowe w Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) w Wielkiej Brytanii i Business Administration SAB w Johanesburgu.
W zakresie projektowania i wdrażania systemów zarządzania przez cele ma bardzo szerokie doświadczenia. Między innymi współtworzył systemy zarządzania w takich firmach jak: Pl.2012, Bank Pocztowy, Allianz, Kapsch Telematic Services, Energa Operator, Bank Przemysłowo Handlowy, Nowy Styl, Bank Gospodarstwa Krajowego, Vulcan, Work Express, SIW Znak, Axa, Merck.
Doradzał lub szkolił w zakresie wdrożeń MBO zarządy i kadry kierownicze między innymi takich organizacji jak: Polkomtel SA, Grupa ENEA, Ministerstwo Finansów, Cersanit, Alstom, Mittal UA, Severstal, Paged, Poch, TRW, UM Świdnik, UM Gdańsk.
Kieruje działem DOOR Consulting. Od ponad 10 lat pomaga przedsiębiorstwom osiągać ich cele biznesowe poprzez kształtowanie kompetencji pracowników oraz zarządzanie procesem wdrażania zmian i realizacji strategii. Pracuje jako konsultant, trener oraz menedżer projektów.
Współpracuje z międzynarodowym zespołem konsultantów Implementation Management Associates, który od ponad 20 lat rozwija zintegrowaną metodą wdrażanie zmian AIM (Metodologia Przyspieszania Wdrożeń).
Z wykształcenia jest lekarzem medycyny. Przez wiele lat pracował w branży medycznej, jako szef działu środków kontrastowych do diagnostyki obrazowej. Jest również absolwentem studiów podyplomowych: Zarządzanie i administracja, UJ w Krakowie i Professional Diploma In Marketing, Chartered Institute of Marketing, London.
Facylitator międzynarodowej sieci HorseDream oferujące rozwiązania dla biznesu w oparciu o programy rozwojowe z końmi, członek zarządu międzynarodowego stowarzyszenia European Assiociation of Horse Assisted Education (EAHAE), superwizor warsztatów prowadzonych metodą HAE. Prowadzi zajęcia w oparciu o metodę Horse Assisted Education w Szkole Coachów i Mediatorów Grupy TROP.
Przez 10 lat pracowała jako manager w działach audytu i doradztwa strategicznego firmy PricewaterhouseCoopers.
Jest pionierem Horse Assisted Education w Polsce.
Od 2005 roku prowadzi firmę HorseSense oferującą programy rozwojowe z końmi. Prowadzi szkołę facilitatorów metody. Posiada jedną z dwóch na świecie akredytacji do licencjonowanie kolejnych trenerów pracujących metodą HAE w nurcie HorseDream. Przeprowadziła programy rozwojowe z końmi metodą Horse Assisted Education m.in. dla: AIESEC, Bank BPH, BRE Bank, Bank Millennium, Bayer, BZ WBK, Capgemini, CitiBank, DHL, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Hewlett-Packard, IKEA, ING Usługi Finansowe, Schenker, PricewaterhouseCoopers, Procter&Gamble, Teva, TVP 2, PLIVA.
Doktor ekonomii w zakresie nauk o zarządzaniu, ze specjalizacją w zakresie stymulowania zachowań przywódczych, magister psychologii. Dyrektor ds. programowych w obszarze przywództwo i kompetencje menedżerskie, konsultant i trener w Instytucie Rozwoju Biznesu.
Główne doświadczenia doradcze i szkoleniowe to m.in. tworzenie autorskich programów szkoleniowych i programów zajęć dydaktycznych, projektowanie narzędzi i opracowywanie metod badawczych, organizacja i kierowanie studiami podyplomowymi Szkoła Liderów, koordynacja i tworzenie programu studiów - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, projektowanie metodologii rekrutacyjnej, rekrutacja i selekcja Assesment Center.
Zainteresowania zawodowe to m. in.: przywództwo w organizacji postindustrialnej, planowanie ścieżki rozwoju zawodowego, trening kreatywności, innowacyjności, komunikacji społecznej i asertywności, trening pracy grupowej, negocjacje gospodarcze, psychologia rynków finansowych, a także opracowywanie i prowadzenie warsztatów z zachowań przedsiębiorczych i menedżerskich.
Doktor w dziedzinie psychologii, adiunkt w Katedrze Rozwoju Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspert w dziedzinie badań dotyczących m.in. problematyki kompetencji i ich rozwoju, przywództwa, społecznych i organizacyjnych determinant innowacyjności, zachowań organizacyjnych, zaangażowania, elastyczności. Wykładowca na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej oraz Uniwersytecie Warszawskim. Ekspert i wykładowca projektów realizowanych w ramach EFS, dotyczących rozwoju kompetencji zawodowych. Autorka szeregu publikacji z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim. Działalność naukowo-badawczą łączy z pracą trenera i coacha w obszarze praktyki zarządzania. Współzałożycielka firmy o profilu badawczym i szkoleniowym Business Education Science Group.
Pracuje obecnie jako konsultant w polskiej firmie doradczej BIGRAM, zajmuje się głównie projektami z zakresu budowy systemów motywacyjnych, strategii HRM i rozwoju działów HR. W przeszłości jako adiunkt w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych uczestniczył w prowadzeniu wielu badań w dziedzinie rynku pracy i polityki kadrowej w polskich przedsiębiorstwach. Jest współautorem badań nad wpływem praktyk HR na innowacyjność firm przedstawionych w książce „Rola ZZL w kreowaniu innowacyjności organizacji”. Aktywnie działa w branży konsultingu HR od 1996 r. pracując kolejno w Ernst & Young, Capemini, Hay Group i Bigram, brał udział w realizacji wielu projektów doradczych dla firm działających w różnych sektorach gospodarki. Projekty te dotyczyły między innymi restrukturyzacji i łączenia firm, zarządzania zmianami organizacyjnymi, budowy strategii HR i wdrażania systemów zarządzania wynikami pracy. Ukończył studia w Instytucie Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego. W 1989 r. otrzymał stypendium w London School of Economics, a w 1992 r. na Uniwersytecie Oxfordzkim. Napisał pracę doktorską na temat zarządzania zasobami ludzkimi i rynku pracy. Jest autorem artykułów i publikacji na temat ZZL i rynku pracy. Występował również jako wykładowca na seminariach poświęconych zarządzaniu zasobami ludzkimi i kierowaniu zmianami organizacyjnymi. W Akademii Leona Koźmińskiego prowadzi wykłady z Managing People, Job Evaluation and Remuneration Management oraz z Podstaw Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Jest członkiem Society for Human Resource Management (SHRM).
Z wykształcenia prawnik i certyfikowany trener, od ponad 5 lat zawodowo związana z branżą HR. Ma doświadczenie w pozyskiwaniu i rozwijaniu pracowników oraz prowadzeniu szkoleń i warsztatów. W 2010 roku dołączyła do Grupy Pracuj Solutions, gdzie odpowiada za projekty związane z rekrutacją i rozwojem personelu przy wsparciu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Angażuje się w działania mające na celu promowanie wartości i kompetencji firmowych.