Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Konferencja: 

I zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2010/2011

"Indywidualizacja nauczania - jak przełożyć założenia reformy na praktykę szkolną? "

Terminy i miejsce:

Program

10.00 - 10.15 Przywitanie uczestników. Rozpoczęcie zjazdu - Anna Rękawek, Redaktor Naczelna miesięcznika "Dyrektor Szkoły"
10.15 - 11.15 Możliwości i efekty projektów unijnych wspierających pracę przedszkoli, szkół i placówek oświatowych -Lilla Jaroń, Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Edukacji Narodowej
11.15 - 11.25 Czas dla Partnera Głównego
11.25 - 11.45 Przerwa kawowa
11.45 - 12.45 Efekty monitoringu podstawy programowej oraz omówienie założeń projektu ustawy o systemie oceniania jakości edukacji - Krystyna Szumilas, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Edukacji Narodowej
12.45 - 13.00 Wspieranie pracy szkół w projektach systemowych realizowanych w Ośrodku Rozwoju Edukacji w Warszawie - Andrzej Jasiński ORE
13.00 - 13.15 Praktyczna strona przygotowania szkół ponadgimnazjalnych do wprowadzania nowej podstawy programowej - Wiesław Włodarski
  Konieczne zmiany w metodyce oraz organizacji pracy szkoły przy wprowadzaniu kolejnych elementów reformy:
13.15 - 13.35 Projekt edukacyjny - Refleksje własne, czyli jak wykorzystywać swoje doświadczenia
Tadeusz Wojciechowski, FRSE 
13.35 - 13.55 Dostrzec i rozwijać zdolności uczniów „podwójnie wyjątkowych”– jak to robić 
w praktyce? - Teresa Kosiarek, ORE
  • Wybrane aspekty identyfikacji i rozwijania zdolności uczniów SPE
  • Indywidualizacja pracy z uczniami SPE - wybrane przykłady
  • Uczniowie "podwójnie wyjątkowi" - jak ich rozpoznać, jak rozwijać?
  • Nauczyciel ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
13.55 - 14.05 Informacje o konkursie ThinkQuest International Competition 2011 - Oracle Education Foundation
14.05 - 15.00 Przerwa obiadowa
15.00 - 16.30 Konstrukcja systemu kontroli zarządczej w placówce oświatowej - Elżbieta Linowska
  • Formalno-prawne podstawy kontroli zarządczej w placówce oświatowej.
  • Standardy jakości kontroli zarządczej oraz wskaźniki ich realizacji.
  • Dokumentacja sytemu kontroli zarządczej.
  • Techniki oceny funkcjonowania systemu - monitorowanie, kontrola, samoocena.
  • Filozofia zarządzania placówką oświatową według nowych uregulowań prawnych - zarządzanie przez cele.
16.30 Podsumowanie zjazdu - Anna Rękawek, Redaktor Naczelna miesięcznika "Dyrektor Szkoły"
Kontakt w sprawie szkolenia:

Drukuj