Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
"Efektywność uczenia a ocena pracy szkoły"
10.00 - 10.10 | Powitanie uczestników, rozpoczęcie zjazdu – Anna Rękawek, Redaktor Naczelna miesięcznika „Dyrektor Szkoły” |
10.10 - 10.45 | Co wynika z badań PISA 2009 – Jan Urmański, Instytut Badań Edukacyjnych |
10.45 - 11.15 | Dyskusja nad stanem edukacji polskiej |
11.15 - 11.35 | Przerwa kawowa |
11.35 - 11.45 | Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do badania efektywności kształcenia - Ireneusz Stodolak, ProgMan |
11.45 - 12.30 | W przededniu polskiej prezydencji w Unii Europejskiej - szanse dla edukacji – Mirosław Sielatycki, Podsekretarz Stanu Ministerstwo Edukacji Narodowej |
12.30 - 13.30 | Zarządzanie talentami - Renata Gut, ekspert
|
13.30 - 14.15 | Maturalne wskaźniki EWD - Ewa Stożek, ekspert z zakresu EWD
|
14.15 - 14.40 | Przerwa obiadowa |
14.40 - 14.50 | Z diagnozami edukacyjnymi można uczyć efektywniej – przedstawiciel Ośrodka Diagnostyki Edukacyjnej WSiP |
14.50- 15.30 | Krajowe Ramy Kwalifikacji - Beata Balińska - projekt Krajowe Ramy Kwalifikacji |
15.30 - 16.15 | Egzaminy zewnętrzne - przygotowanie do zmian - przedstawiciel Centralnej Komisji Egzaminacyjnej |
Ekspert Wiodący Zadania 4 Projektu KRK Z wykształcenia fitopatolog (specjalista od chorób roślin) po Wydziale Ogrodnictwa Akademii Rolniczej w Krakowie. Następnie asystent w Zakładzie Genetyki i Ewolucjonizmu Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 1990-2008 pracownik Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), odpowiedzialna za realizację i rekrutację do programu United Nations Volunteers (UNV) oraz koordynatorka projektów realizowanych w ramach FAO, UNFPA, UNDP oraz UE w Polsce. Od 1997 do 2008 roku odpowiedzialna za zarządzanie ośmioma projektami Funduszu Ludnościowego Narodów Zjednoczonych (UNFPA) w Polsce. Prowadziła liczne wykłady i szkolenia w zakresie polityki równości płci, polityki gender mainstreaming, diversity management, polityki UN w odniesieniu do zdrowia reprodukcyjnego (profilaktyki HIV/AIDS) oraz pomocy rozwojowej. Koordynatorka Projektu Gender Index realizowanego w okresie 2005-2008 w ramach EFS Equal. Ostatnio zatrudniona w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania. Autorka i współautorka licznych tłumaczeń, raportów i publikacji (polskich oraz dla WHO i UNFPA) w zakresie polityki równości płci i zdrowia reprodukcyjnego.
Socjolog, badacz społeczny, zajmujący się problematyką polityki społecznej, społeczeństwa obywatelskiego, dzieci i młodzieży; specjalista ds. badań i analiz w Instytucie Badań Edukacyjnych (od 2010), w latach 2006-2009 pracował w Zakładzie Badań Naukowych Polskiego Towarzystwa Socjologicznego jako kierownik zespołu realizacji badań, p.o. dyrektora i zastępca dyrektora.
Twórca i współzałożyciel Szkoły Trenerów Biznesu i Coachingu przy Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Trener technik zarządzania zasobami człowieka, zarządzania zmianą nawyków, technik efektywnego uczenia się i nauczania oraz wykorzystywania stanu relaksu w procesach poznawczych i pamięciowych człowieka. Twórca i wydawca czasopisma „Podróż w Intelekt”. Szkoli się i stale podnosi kwalifikacje u największych światowych autorytetów w dziedzinie efektywnego uczenia się i zarządzania sobą. Współautorka książki „Zarządzanie sobą” i autorka książki „Cechy osobowe dyrektora szkoły, a styl zarządzania". Wykładowca, coach, doradca, trener NLP nurtu amerykańskiego (certyfikat Chris Hall)
Redaktor naczelna miesięcznika „Dyrektor Szkoły”. Wcześniej - dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Warszawie, dyrektor Wydziału Doskonalenia Nauczycieli w Kuratorium Oświaty, wydawca i redaktor naczelna czasopisma "Gimnazjum. Poradnik dla Nauczycieli"; nauczycielka języka polskiego, publicystka, szkoleniowiec. Jest członkiem zarządu Towarzystwa Rozwijania Inicjatyw Oświatowych TRIO.
Podsekretarz Stanu; Odpowiedzialny za sprawy oświaty polskiej za granicą, otwartość polskiego systemu edukacji tj. za współpracę międzynarodową, działania na rzecz młodzieży, a także za współpracę z sektorem pozarządowym. Nauczyciel dyplomowany, edukator, koordynator i trener wielu programów edukacyjnych. Jest autorem podręczników i pomocy dydaktycznych z zakresu przedsiębiorczości, geografii i stosunków międzynarodowych, a także publikacji edukacyjnych dotyczących zarządzania w oświacie, edukacji europejskiej, międzykulturowej, ekonomicznej i ekologicznej. Współautor podstaw programowych z zakresu edukacji europejskiej. Jest również twórcą programów współpracy polsko-niemieckiej, polsko-ukraińskiej, polsko-izraelskiej oraz w obszarze praw człowieka. Ukończył geografię ekonomiczną na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe z zakresu zarządzania w administracji publicznej w Akademii Leona Koźmińskiego i studia podyplomowe w zakresie ochrony i kształtowania środowiska na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada certyfikaty z zakresu zarządzania, w tym zarządzania projektami w administracji publicznej, zarządzania placówką doskonalenia nauczycieli oraz zarządzania projektami unijnymi. W latach 1983-1997 był nauczycielem geografii w VI LO im. T. Reytana w Warszawie. Od 1992 do 1997 pełnił funkcję doradcy metodycznego w warszawskiej placówce doskonalenia nauczycieli, a w 1998 roku został zastępcą dyrektora Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli (CODN). W latach 1999-2006 zajmował stanowisko dyrektora CODN. Od 2007 roku był zastępcą dyrektora Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy. Od 1990 do 1998 roku z ramienia Komitetu Obywatelskiego był radnym w podwarszawskiej gminie Piastów, m.in. sprawował funkcje zastępcy przewodniczącego rady gminy, członka zarządu miasta, przewodniczącego komisji oświaty. Ma 53 lata, jest żonaty, ma dwóch synów.
doktor matematyki, do 2001 roku pracownik Wydziału Matematyki Uniwersytetu Łódzkiego; z polską szkołą związana od 1995 roku - jako nauczyciel, następnie dyrektor szkoły oraz edukator; w latach 2007-2009 kierownik Wydziału Badań i Analiz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi. W ostatnich latach obszary jej zainteresowań związane są z dydaktyką matematyki oraz egzaminami zewnętrznymi. Opublikowała m.in. takie prace jak: Zadania rozrywające w testach (2006), Prognostyczna funkcja zadania matematycznego? (2007). Syn Dominik - student Politechniki Łódzkiej.