1. Grywalizacja / gamifikacja od strony teoretycznej
- Dlaczego poszukujemy bardziej skutecznych narzędzi motywacyjnych?
- Dlaczego tak trudno jest zachęcić uczniów do uczenia się, do pracy, do rozwoju?
- Skąd się wzięła grywalizacja? Dlaczego ma sens i jest skutecznie wykorzystywana jako narzędzie motywacyjne?
- Prezentacja przykładowych zasad gier video, opartych na mechanizmach grywalizacji.
- Prezentacja przykładów grywalizacji z codziennego "życia wziętych"
- Kto, gdzie, kiedy? - może stosować mechanizmy grywalizacji?
- Części składowe mechanizmu grywalizacji - w teorii.
- Czy szkoła jest dobrym miejscem do wykorzystywania grywalizacji?
2. Wykorzystanie grywalizacji w praktyce szkolnej (i nie tylko...)
- Części składowe mechanizmu grywalizacji - w praktyce.
- Wyznaczanie celu: budowanie piramidy priorytetów dla/przez nauczycieli.
- Wyznaczanie celu: budowanie piramidy priorytetów dla/przez uczniów.
- Określenie zasobów i potrzeb.
- Opracowanie zasad gry, czyli kolejne progi do osiągnięcia.
- Dlaczego konkretne wyznaczenie terminów jest ważne?
- Ta sama czynność inaczej nazwana, czyli, dlaczego ważna jest zmiana terminologii?
- Akceleracja w grywalizacji, czyli włącz opcję: rywalizacja.
- Najważniejszy element grywalizacji: świętowanie osiągnięć!
- Wykorzystanie zdobytych umiejętności do opracowania przykładu wykorzystania mechanizmu grywalizacji w codziennej praktyce szkolnej.
Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu:
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu, nauczyciele rozwiną swoje umiejętności motywowania uczniów do podejmowania wysiłku, poprzez rozwinięcie wśród nich umiejętności stawiania sobie celów, planowania drogi do ich realizacji oraz opracowywania systemu nagród za uzyskanie zaplanowanego wyniku.