- Czym jest inteligencja muzyczna?
- H. Gardner i jego teoria inteligencji wielorakich.
- Dlaczego warto wykorzystywać inteligencję muzyczną w procesie uczenia się?
- Inteligencja muzyczna: stereotypy i fakty.
- Zdolności muzyczne: nie każdy jest Mozartem, ale każdy "czuje" muzykę.
- Elementy składowe inteligencji muzycznej: "śpiewać każdy może".
- Jak sprawdzić, stopień rozwoju inteligencji muzycznej dziecka?
2. Wykorzystywanie inteligencji muzycznej w procesie uczenia się.
- Inteligencja muzyczna a pamięć.
- Inteligencja muzyczna i jej wpływ na rozwój umiejętności koncentracji.
- Inteligencja muzyczna w nauce czytania i pisania.
- Inteligencja muzyczna a umiejętności językowe.
- Inteligencja muzyczna a rozwój umiejętności matematycznych.
- Wpływ inteligencji muzycznej na rozwój emocjonalny.
- Możliwości wykorzystywania inteligencji muzycznej do budowania wiary w siebie i poczucia własnej wartości.
- Inteligencja muzyczna wspierająca proces uczenia się i wychowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia, w oparciu o inteligencję muzyczną swoich uczniów, będą mogli bardziej efektywnie realizować obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego, dostosowując swoje działania do potrzeb zróżnicowanych zespołów klasowych - od standardowych klas w placówce masowej do zespołów integracyjnych i terapeutycznych. Ma to szczególne znaczenie z uwagi na obniżenie wieku realizacji obowiązku szkolnego na pierwszym i kolejnych etapach edukacyjnych.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia wydane przez Centrum Doskonalenia Wolters Kluwer Edukacja.