Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
W pierwszej części warsztatu odbędziemy podróż w czasie. Przeniesiemy się do XVIII-wiecznych Włoch oraz Francji, gdzie ówcześni architekci i inżynierowie dokonali rewolucyjnych zmian w procesie kształcenia swoich uczniów. Następnie przyjrzymy się XIX-wiecznym projektom "łatania dziur" między teorią, a praktyką i tak odkryjemy Metodę Projektu Williama H. Kilpatricka. Tu czeka nas pewna niespodzianka. Kilpatrick uważał, że błędnie zeswatał dwa pojęcia. Z jednej strony metoda projektu, która rozwijała się jako metoda praktyczna od XVIII, a z drugiej strony jego własny program edukacyjny, który bazował na odpowiedzialności i wysiłku twórczym uczniów. Kilpatrick żartobliwie pisał, że te dwie koncepcje "pobrały się", ale to małżeństwo nie okazało się sukcesem i szukał sposobu, jak je "rozwieść". W drugiej części warsztatu zamienimy się w Rozbudzających Olbrzymy i zaplanujemy działania edukacyjne zgodne z filozofią problem-project. Spróbujemy tym samym wniknąć w istotę - projektu - jako podejścia pedagogicznego. Opracowując własne projektu wykorzystamy elementy daltońskiego planu laboratoryjnego oraz planu jenajskiego.
pedagog, doktor nauk humanistycznych, od blisko 10 lat prowadzi - na podstawie autorskich materiałów szkoleniowych - warsztaty dla nauczycieli, posiada długoletni staż pracy w charakterze lektora języka angielskiego dla dzieci w wieku 2-10 lat. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Pedagogiki Małego Dziecka (Wydział Nauk Pedagogicznych Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie), gdzie przygotowuje do pracy przyszłych nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz wczesnoszkolnego. Interesuje się: szkolnictwem alternatywnym, innowacjami pedagogicznymi w procesie kształcenia, a także zagadnieniami edukacyjnej polityki językowej. Jest autorką książek ("Innowacje pedagogiczne w międzynarodowych raportach edukacyjnych", "Przedszkolak, język obcy i Ty"), oraz licznych artykułów naukowych i metodycznych na temat organizacji wychowania przedszkolnego oraz wczesnej edukacji językowej.