- Przyczyny podjęcia decyzji o obniżeniu wieku obowiązku szkolnego.
- Podstawowe prawa rozwoju - zależność między dojrzewaniem a uczeniem się (rola skoku rozwojowego).
- Podstawowe rodzaje aktywności dziecięcej i ich znaczenie dla rozwoju - szczególna rola zabawy jako głównej aktywności dzieci w wieku od 3 do 7 lat.
- Charakterystyka sfery fizycznej i ruchowej oraz jej rola w osiąganiu dojrzałości szkolnej.
- Właściwości procesów orientacyjnych (uwaga, pamięć, spostrzeganie wzrokowe i słuchowe) u dzieci sześcioletnich oraz ich rola w uczeniu się.
- Rola mowy w uczeniu się. Właściwości mowy dzieci sześcioletnich oraz możliwości stymulacji mowy dzieci w warunkach szkolnych.
- Procesy intelektualne u sześciolatków. Charakterystyka myślenia konkretno-wyobrażeniowego przedoperacyjnego u dzieci.
- Charakterystyka procesów emocjonalnych i motywacyjnych u sześciolatków - właściwości tych procesów jako głównych motywów działania (uczenia się). Rola potrzeb bezpieczeństwa, akceptacji i uznania w kształtowaniu samooceny u dziecka i jego poczucia własnej wartości.
- Właściwości procesów społecznych sześciolatków - jak można grupę indywidualistów powoli przekształcać w zbiorowość klasową?
- Trudności mogące występować u dzieci w początkowym okresie nauki, jak je poznać, jak przeciwdziałać, gdzie szukać pomocy. Rozporządzenia prawne regulujące te problemy.
- Współpraca z rodzicami - to nasze wspólne dzieci i będziemy próbować wspólnie im pomagać i wspólnie rozwiązywać problemy.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia wydane przez Centrum Doskonalenia Wolters Kluwer Edukacja.