Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
Europejska Konferencja Dyrektorów Przedszkoli to doroczna konferencja integrująca środowisko związane z wychowaniem najmłodszych. Realizowane są od 2006 r.
"Edukacja przedszkolna w perspektywie nadchodzących zmian"
MEN przeznacza 210 mln zł w 2013 r. na modernizację przedszkoli w ramach działań upowszechniających edukację przedszkolną. W pierwszym etapie pieniądze mają być skierowane do przedszkoli zlokalizowanych przy szkołach. A co z innymi przedszkolami?
Ponadto 320 mln ‘rządowej dotacji na każdego przedszkolaka’ zasili kasy samorządów.
10.00-10.10 – rozpoczęcie konferencji i przywitanie uczestników – Ewa Brańska, Redaktor Prowadząca „Przed Szkołą. Poradnik Dyrektora Przedszkola”
10.10-11.10 - Planowane zmiany w edukacji przedszkolnej w Polsce - Beata Pawłowska, Dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego i Wychowania, MEN
11.10-11.50 - Wczesna edukacja i opieka nad małym dzieckiem jako priorytet Unii Europejskiej– Magdalena Fells - Krajowe Biuro EURYDICE, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Terminologia
Modele organizacyjne wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem
Kontekst historyczny
Dokumenty źródłowe i zawarte w nich zalecenia
Bieżące działania na szczeblu UE
Wczesna edukacja i opieka nad dzieckiem w publikacjach Eurydice
11.50-12.10 – przerwa kawowa
12.15-13.00 - Sieć współpracy i samokształcenia – dr Danuta Elsner
13.00-13.45 - Nowe formy doskonalenia nauczycieli przedszkoli – Dorota Czerwonka, ORE
13.45-14.15 – Kompleksowe zarządzanie przedszkolem z systemem iPrzedszkole – Anna Kusz, Progman
Rejestracja obecności
Naliczanie opłat za posiłki i pobyt dziecka w przedszkolu
Obsługa rozliczeń finansowych
14.15-14.45 - przerwa na lunch (przekąski-zakąski)
14.45-15.45 - Stymulacja rozwoju poznawczego dzieci w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. – dr Piotr Rycielski, Zespół Wczesnej Edukacji, IBE
Bieżące badania Pracowni Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia obejmują między innymi szczegółową analizę rozwoju poznawczego małych dzieci. Przeprowadzono szereg badań obejmujących analizę procesów poznawczych oraz ich związki z czynnikami środowiskowymi. Omówione zostaną syntetycznie wyniki badań krajowych i międzynarodowych nad wspomaganiem rozwoju poznawczego dziecka. Opisane zostaną także wyniki badań oraz narzędzia wypracowane w ramach prac Zespołu SUEK.
Redaktor Prowadzący „Przed Szkołą. Poradnik Dyrektora Przedszkola.”
pracownik merytoryczny oraz specjalista ds. szkoleń w projekcie systemowym „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”, realizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Od roku 1990 związana z edukacją jako nauczycielka języka polskiego, wicedyrektor i dyrektor szkoły oraz przedszkola. Wysoko ceni sobie doświadczenia zdobywane w trakcie dotychczasowej pracy z różnymi przedstawicielami środowiska edukacyjnego, pracownikami systemu doskonalenia i trenerami.
Niezależna konsultantka ds. zarządzania oświatą. Członkini Kolegium Redakcyjnego „Dyrektora Szkoły”. Autorka, współautorka i redaktorka wielu publikacji.
Absolwentka Instytutu Socjologii UW. Zatrudniona m.in. na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Biurze Tempus w Brukseli. Od roku 2000 pracuje w Krajowym Biurze Eurydice w FRSE, a od stycznia 2013 r. koordynuje jego działania.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Z firmą ProgMan S.A. związana od 5 lat. Początkowo wiedzę merytoryczną z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych wiązała z rozwojem i wdrażaniem systemów kadrowo - płacowych. Obecnie pracuje w zespole projektowym systemu iPrzedszkole. W wolnym czasie stawia na aktywność ruchową, prywatnie troskliwa mama i żona.
Dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego i Wychowania, Ministerstwo Edukacji Narodowej
Lider zespołu Szkolnych Uwarunkowań Efektywności Kształcenia. Absolwent psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Międzywydziałowych Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Institute for Social Research Uniwersytetu w Michigan. Interesuje się psychologią poznania społecznego, dynamiką małych grup oraz metodologią badań społecznych.