Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Konferencja: 

III zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2013/2014 "Zarządzanie sobą i zespołem oraz zmiany w prawie oświatowym"

Zarządzanie sobą i zespołem oraz zmiany w prawie oświatowym

Terminy i miejsce:

Program

09:30 - 09:40 Przywitanie gości i rozpoczęcie konferencji (Elżbieta Piotrowska-Albin, Małgorzata Pomianowska)
09:40 - 10:35

Zmiany w prawie oświatowym (Krzysztof Gawroński)

  • Ustawowe rozstrzygnięcia w sprawie wyposażenia uczniów w podręczniki szkolne, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe:
1.  Na czym polegają proponowane zmiany.
2.  Rozwiązania szczegółowe:
     - definicje pojęć podstawowych;
     - zasady wyboru podręczników w szkole;
     - indywidualizacja edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
     - zasady i zadania dotyczące korzystania z podręczników;
     - zadania dyrektora i rady pedagogicznej wraz z uprawnieniami;
     - bezpłatny dostęp do podręczników;
     - zapewnienie bezpłatnych podręczników;
     - dotacje celowe na zapewnienie sfinansowania kosztu podręczników, materiałów   
       edukacyjnych i ćwiczeniowych;
     - udzielanie dotacji celowej szkołom niepublicznym;
     - wypożyczanie podręczników oraz przekazywanie materiałów ćwiczeniowych;
     - dopuszczanie podręczników do użytku szkolnego;
     - regulacje uzupełniające i przejściowe.
3. Tabelaryczne podsumowanie: zadania i procedury prawne, organizacyjne i finasowe.
  • Zapewnienie nauki etyki każdemu uczniowi zainteresowanemu udziałem w zajęciach z tego przedmiotu w świetle ostatniej zmiany rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach.
  • Asystent nauczyciela
- zmiana w ustawie o systemie oświaty;
- istota zmian;
- wymagania kwalifikacyjne i zadania asystenta.
10:35 - 10:45 Pytania i dyskusja 
10:45 - 11:00 Finansowanie materiałów do nauki języka obcego w świetle proponowanych zmian w prawie oświatowym (prelegent Aleksander Pruziński) 
11:00 - 11:15 Przerwa kawowa 
11:15 - 11:55

Problemy prawne związane z planowaniem urlopów wypoczynkowych w placówkach oświatowych (Prelegent: Teresa Konarska)

1. Placówki feryjne
– Siedem dni urlopu do dyspozycji szkoły
– Zatrudnienie w dwóch szkołach
– Zasady i terminy ustalania i udzielania urlopu uzupełniającego
– Ekwiwalent zamiast urlopu zwyczajnego i uzupełniającego
– Wysokość ekwiwalentu a okres świadczenia pracy
– Zastosowanie zasady proporcjonalności a zatrudnienie w trakcie roku szkolnego

2. Placówki nieferyjne
– Stosowanie zasady proporcjonalności w przypadku nawiązania lub ustania stosunku pracy
– Udzielanie i wymiar urlopu dla osób niepełnozatrudnionych
– Urlop uzupełniający i zaległy – różnice
– Udzielanie i wykorzystanie urlopu
– Plan urlopu albo umowa z pracodawcą
– Przesunięcie terminu urlopu
– Wypowiedzenie a wykorzystanie urlopu
– Zawiadomienie pracodawcy
– Odwołanie z urlopu
3. Urlop wypoczynkowy po urlopie macierzyńskim i ojcowskim
4. Wykroczenia przeciwko prawom urlopowym
5. Urlop na żądanie
– Bez konieczności skonsumowania urlopu
– Prawo do urlopu w każdej szkole
– Rozliczanie urlopu na żądanie w przypadku niepełnozatrudnionych
– Zgoda pracodawcy 

11:55 - 12:05 Pytania i dyskusja 
12:05 - 12:15 Urlopy wypoczynkowe w oparciu o praktyczne narzędzie Prawa Oświatowego (Prelegent Lidia Marciniak) 
12:15 - 12:20 Czy ławka może "ruszyć" głową?  Prezentacja mebli kreatywnych No Bell. Całkowicie stworzonych na potrzeby naszej szkoły przez nas. Jest to wyrób medyczny, wspomagający rozwój dzieci.
12:20 - 13:00

Style zarządzania konfliktem – jak rozwiązywać nieporozumienia w zespole? (Prelegent Monika Werwicka)

  • Czy konflikt to coś złego - warto docenić konflikt
  • Konflikty najczęściej pojawiające się w szkole - koło konfliktów szkolnych
  • Postawy Nauczycieli - Rodziców - Dyrektora wobec konfliktu
  • Osobisty styl zarządzania konfliktem
13:00- 13:10 Dyskusja i pytania 
13:10 - 13:25

Przerwa kawowa

13:25-13:35 Efektywność kształcenia jako zobiektywizowany parametr do badań nad jakością pracy szkół (Prelegent Ireneusz Stodolak)
13:35 -13:55

Kompetencje dyrektora szkoły XXI w. - wyniki badań i rekomendacje dla planowania własnego rozwoju (prelegent Emilia Kowalczyk - Rumak)

  • Co mówią badania o kompetencjach dyrektora szkoły.
  • Jakich kompetencji potrzebują dyrektorzy XXIw.
  • Jakie działania trzeba podjąć aby wzmacniać  kompetencje dyrektorów szkół/placówek.
  • Na jakie potrzeby odpowiada projekt "Przywództwo"
13:55 - 14:05

Pytania i dyskusja  

14:05 - 15:05

Warsztaty dotyczące zarządzania samym sobą (Prowadzący Włodzimierz Włodarski) 

  • Rozumienie  istoty różnorodnego menedżera
  • Pary kontrastowych umiejętności
  • Rodzaje potrzebnych kompetencji
  • Charakterystyka poszczególnych przeciwstawień
  • Jedna odstawa zarządzania ludźmi
  • Przykład tresera koni
  • Granice postępowania z ludźmi
  • Model AZOT
  • Wykorzystaj to w swojej pracy
15:05 - 16:00   Obiad i zakończenie konferencji 

Prelegenci

Krzysztof Gawroński

Absolwent Politechniki Warszawskiej i Studiów Podyplomowych Kierowniczej Kadry Oświatowej. Nauczyciel dyplomowany, były starszy wizytator kuratorium oświaty, starszy instruktor pedagogiczny w centrali związku zawodowego, główny wizytator w Ministerstwie Edukacji Narodowej. 
Ekspert prawa oświatowego, zarządzania systemem oświaty oraz oceny projektów EFS. 
Wykładowca studiów podyplomowych organizacji i zarządzania oświata. Autor komentarzy i wielu publikacji z zakresu prawa oświatowego, ostatnie publikacje zwarte: Potyczki prawne dyrektora szkoły. Meritum. Prawo oświatowe; Meritum. Wzory i przykłady pism. 
Wizjoner, pasjonat i menedżer systemu oświaty.

Monika Werwicka

Psycholog praktyk, licencjonowana trenerska II stopnia w zakresie grupowego treningu umiejętności społecznych. Stale współpracująca z Wydziałem Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, prowadząca w ramach studiów podyplomowych  zajęcia dla nauczycieli bez przygotowania pedagogicznego oraz  zajecia z zarządzania konfliktem na studiach podyplomowych z zarzadzania oświatą.Współautorka podręcznika dla edukatorów  i trenerów – „Wychowywać  Ucząc” , współautorka książki „Konflikty w szkole ”  wydawnictwo Wolters Kluwer. 

Emilia Kowalczyk-Rumak

Socjolog  koordynator Projektu Przywództwo i zarządzanie w oświacie-opracowanie i wdrożenie systemu kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/placówek, specjalista ds. merytorycznych w projekcie „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap III”, pracowała w Kuratorium Oświaty w Warszawie jako wizytator ds. ewaluacji, wieloletni wicedyrektor szkoły, nauczyciel przedmiotów zawodowych i ogólnokształcących. Do obszaru swoich zainteresowań zawodowych zalicza ewaluację i inne badania społeczne, nadzór pedagogiczny, kształcenie zawodowe oraz zarządzanie w oświacie.

Teresa Konarska

Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Szef i właściciel kancelarii prawnej zajmującej się prawem pracy i prawem oświatowym. Komentator i publicysta prawny. Wieloletni wykładowca prawa pracy i prawa administracyjnego oraz prawa oświatowego w WSP ZNP.

dr hab. Włodzimierz Włodarski

Jest doktorem habilitowanym, wykładowcą Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie zajmuje się zarządzaniem zasobami ludzkimi, samozarządzaniem, coachingiem i komunikacją w sytuacji konfliktu. Trener rozwoju ludzi, zajmuje się psychologią zarządzania i tworzeniem kapitału ludzkiego oraz społecznego. Prowadzi zajęcia z coachingu dla różnych firm i instytucji, wspomaga indywidualne osoby w ich dążeniu do urzeczywistnienia posiadanego potencjału kierowniczego i życiowego. Coach ICC oraz międzynarodowy Trener IANLP. Trener Transforming Communication, kursu do efektywnego prowadzenia trudnych rozmów między ludźmi. Wiele przeprowadzonych kursów dla firm i instytucji pomagających w osiąganiu skutecznych zmian na poziomie jednostki, grup i organizacji. Członek Rady Programowej pisma „Coaching Review”.
Przygotowuje publikację książkową pt. Różnorodny menedżer, czyli za granicą władzy, w której ukazuje możliwości kierowania ludźmi przy pomocy przeciwstawnych umiejętności, jakie powinna posiadać wysokokwalifikowana kadra kierownicza firm i instytucji.

Kontakt w sprawie szkolenia:

Drukuj