Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Konferencja: 

I Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2014/2015 "Prawo oświatowe w 2015 roku oraz zarządzanie wizerunkiem szkoły"

Prawo oświatowe w 2015 roku oraz zarządzanie wizerunkiem szkoły

Terminy i miejsce:

Program

Godzina

Program

09:00 - 09:30

Powitalna kawa i rejestracja uczestników

09:30 - 09:45

Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji - Elżbieta Piotrowska - Albin Dyrektor Segmentu Oświata, Małgorzata Pomianowska Redaktor Naczelna Czasopisma "Dyrektor Szkoły"

09:45 - 10:30

Rekrutacja do szkół i przedszkoli (rok szk. 2015/2016) (Iwona Kobus)

  • Kryteria naboru – ustawowe i ustalone przez organ prowadzący – praktyczne problemy dotyczące  stosowania i dokumentowania
  • Zadania komisji rekrutacyjnej
  • Tryb odwoławczy w przypadku odmowy przyjęcia kandydata do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, szkoły, placówki, na zajęcia w placówce oświatowo-wychowawczej, na kwalifikacyjny kurs zawodowy lub na kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych

10:30 - 10:40

Pytania i dyskusja

10:40 - 11:20

Nowe zadania dyrektora jako administratora danych osobowych (dr Marlena Sakowska-Baryła)

  • Zmiany w zakresie ochrony danych osobowych i aktach wykonawczych po wejściu w życie nowych przepisów
  • Pozycja prawna i zadania Administratora Bezpieczeństwa Informacji
  • „Sprawdzenie” dokonywane przez ABI
  • Sprawozdania przygotowywane przez ABI
  • Aktualizacja dokumentacji
  • Korzyści i mankamenty powołania ABI w placówce oświatowej
  • Nowelizacja zasad rejestracji zbiorów danych
  • Nowość – zgłoszenie ABI do rejestracji u GIODO
  • Przepisy przejściowe

11:20 - 11:30

Pytania i dyskusja

11:30 - 11:50

Przerwa kawowa

11:50 - 12:30

Co ma wpływ na to jak jesteśmy odbierani przez środowisko? Konteksty: rekrutacja uczniów do szkoły, relacje z rodzicami, budowanie zespołu pracowniczego - Tomasz Garstka

  • Główne psychologiczne mechanizmy postrzegania społecznego
  • Autoprezentacja dyrektora szkoły a prezentacja wizerunku placówki
  • Główne zasady kontaktów z rodzicami uczniów
  • Wizerunek dyrektora w oczach członków rady pedagogicznej a budowanie zespołu
  • Prawdy i mity na temat mowy ciała

12:30 -12:35

Pytania i dyskusja

12:35-12:50

Przerwa kawowa

12:50 - 13:30

Wizerunek publiczny dyrektora szkoły - czyli co robić a czego nie, aby ludzie dobrze o mnie myśleli… - Bartosz Sokoliński

  • Dlaczego dyrektor musi dbać o swój wizerunek?
  • Czym jest wizerunek dyrektora?
  • Dyrektor – misjonarz czy menedżer?
  • Kto ocenia dyrektora?
  • Dyrektor szkoły a media
  • Nowe technologie w codziennym życiu dyrektora…

13:30 - 13:35

Pytania i dyskusja

13:35 - 14:10

Jak wykorzystać media społecznościowe dla budowania marki szkoły - dr Karolina Zioło-Pużuk

  • Teoria marki a placówka oświatowa - wprowadzenie
  • Media społecznościowe- przegląd
  • Media społecznościowe w służbie szkoły- przykłady rozwiązań
  • Korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z mediów społecznościowych
  • Jak zapobiec zagrożeniom dla reputacji placówki ?

14:10 - 14:15

Pytania i dyskusja

14:15-14-20

Podsumowanie i zakończenie konferencji

14:20

Obiad

15:00

Wspólny przejazd i zwiedzanie Muzeum Historii Żydów Polskich (dla chętnych osób)

Prelegenci

Iwona Kobus

Radca prawny w Biurze Edukacji Urzędu m.st. Warszawy, były pracownik m.in. Departamentu Prawnego Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Państwowej Inspekcji Pracy. Specjalizuje się w prawie pracy, administracyjnym i gospodarczym. Z doświadczeniem w zakresie wykładów i szkoleń w ww. dziedzinach. Posiada doświadczenie zawodowe w legislacji i zagadnieniach unijnych.

dr Marlena Sakowska-Baryła

Doktor habilitowany w dziedzinie nauki prawne, radca prawny, partner w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp.p., redaktor naczelna czasopisma „ABI Expert”, członkini kadry naukowej Instytutu Prawa Nowych Technologii i Ochrony Danych Osobowych na Uczelni Łazarskiego, redaktor naczelna kwartalnika „ABI Expert” oraz wiceprezeska i członkini założycielka Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych (SPOD). W 2022 r. znalazła się na Liście 25 najlepszych prawniczek w biznesie magazynu „Forbes Women”. Specjalizuje się w prawie informacyjnym, wykłada na kilku wyższych uczelniach. Redaktor naukowa komentarza do RODO, autorka ponad 150 publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym najobszerniejszej na rynku monografii z zakresu prawa informacyjnego – „Ochrona danych osobowych a dostęp do informacji publicznej i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego”, Wolters Kluwer 2022. Prowadzi na YouTube kanał popularyzujących ochronę danych osobowych, otwieranie danych i nowe technologie (ORCID 0000-0002-3982-976X).

Tomasz Garstka

Psycholog, absolwent UW. Pracował jako socjoterapeuta dzieci i młodzieży. Następnie szkolił się w zakresie psychoterapii psychoanalitycznej i pracował w tym nurcie z osobami dorosłymi. Z czasem jednak odszedł w swojej pracy od założeń nie znajdujących poparcia w psychologii naukowej. Prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych. Jako członek stowarzyszenia non profit Klub Sceptyków Polskich, stara się upowszechniać rzetelną, opartą na dowodach (evidence based) psychologiczną wiedzę naukową i ujawniać działalność pseudonaukową. Autor tekstów w czasopiśmie „Dyrektor Szkoły” Wydawnictwa Wolters Kluwer. Pracuje też w NZOZ Przychodni Specjalistycznej Prosen w Warszawie.

Bartosz Sokoliński

Prezes i współwłaściciel w TO.BE Group, odpowiedzialny jest za zarządzanie i wizję firm oraz nadzorowanie strategii marketingowych klientów.

Swoją zawodową karierę rozpoczął jeszcze podczas studiów na Uniwersytecie War-szawskim (Instytut Stosowanych Nauk Społecznych), w międzynarodowej – jednej z najlepszych i największych w Polsce – agencji public relations Alcat Communications. Po dwóch latach pracy w Polsce oraz Stanach Zjednoczonych został szefem warszaw-skiego biura odpowiedzialnym za Polskę oraz kraje Europy Środkowowschodniej. Kie-rował tam kilkunastoosobowym zespołem.

Od ponad 10 lat jest współwłaścicielem agencji reklamowej. Skończył studia po-dyplomowe o specjalizacji PR oraz dziennikarstwo prasowe w Centrum Dziennikarstwa prowadzonym przez Amerykańską Fundację Wolnych Mediów. W latach 1998-2002 był radnym w Gminie Michałowice.

Pracował i doradzał marketingowo m.in. takim firmom i organizacjom jak Agora, Alpha Consulting, Ardo, Bank Gospodarstwa Krajowego, C&A Polska, Cussons, Col-gate-Palmolive, Compress SA, Dynamics PR, Fomar Borg Automotive, Fundacja Roz-woju Społeczeństwa Informacyjnego, Gorenje, Haier, Ignitus, Kluthe Polska, Infor, Kwik-Fit, Narodowy Bank Polski, Merkator, Murator, PIAP, Platforma Obywatelska, Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Prawo i Sprawiedliwość, Projekt: Polska, Prokom SA, Rzeczpospolita SA, Profile PR, Shell Autoserv, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Sygma Bank Polska, Unilever, World Young Business Achiever International.

Doradza i prowadzi szkolenia z zakresu komunikowania za pośrednictwem mediów tradycyjnych i społecznościowych, content marketingu, prowadzenia prezentacji, krea-tywności oraz edukacji.

Jest współzałożycielem – think-tanku politycznego „Forum OdNowa” oraz „Oby-wateli Nauki” – ruchu społecznego na rzecz dobrej nauki.

Prywatnie jest mężem, ojcem trójki dzieci i fanem squasha, tenisa i koszykówki.

dr Karolina Zioło-Pużuk

magister wiedzy o kulturze (Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2003), doktor nauk humanistycznych (University of Sheffield, Wielka Brytania, 2010), w 2013 ukończyła Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego (Ośrodek Intra). W pracy naukowej i zawodowej zajmuje się problematyką dostepności.

Kontakt w sprawie szkolenia:

Drukuj