Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Konferencja: 

II Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2014/2015 "Problemy prawne dyrektorów szkół w 2015 roku"

Problemy prawne dyrektorów szkół w 2015 roku

Terminy i miejsce:

Program

9:00 – 9:30

Powitalna kawa i rejestracja uczestników

9:30- 9:45

Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji (Elżbieta Piotrowska – Albin- Dyrektor Segmentu Oświata, Małgorzata Pomianowska - Redaktor Naczelna Czasopisma "Dyrektor Szkoły")

9:45-10:40

Kwestie pracownicze, ruch kadrowy (Teresa Konarska)

  1. Prawo do emerytury bez względu na wiek
  • Warunki przyznawania emerytury osób urodzonych do 31 grudnia 1948 r.
  • Warunki przyznawania emerytury osób urodzonych po 31 grudnia 1948 r. a przed 1 stycznia 1968 r.
  • Podstawa wymiaru i zasady obliczania wysokości emerytury.
  • Spełnienie warunków określonych w art. 88 ust. 1 Karty Nauczyciela do 31 grudnia 2008 r.
  • Zgłoszenie wniosku do ZUS po ukończeniu powszechnie obowiązującego wieku emerytalnego.
  • Ustalanie świadczeń na podstawie art. 183 ustawy emerytalnej do końca 2014 r.
  1. Prawo do emerytury za pracę w szczególnym charakterze na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego
  2. Prawo do emerytury na podstawie art. 184 ustawy emerytalnej
  • Szczególne warunki przyznania emerytury.
  • Spełnienie warunków do emerytury do 31 grudnia 2008 r., w przypadku urodzonych po 31 grudnia 1948 r. do 1 stycznia 1969 r.
  1. Prawo do emerytury pomostowej - warunki przyznawania i jej wysokość.
  2. Nauczycielskie Świadczenie kompensacyjne
  • Warunki przyznawania świadczenia: staż, wiek, miejsce zatrudnienia, rozwiązanie stosunku pracy.
  • Zawieszenie świadczenia.
  • Praca w czasie pobierania świadczenia.
  • Odprawy i świadczenia socjalne.

10:40-10:55

Dyskusja i pytania

10:55-11:15

Przerwa kawowa

11:15-12:00

Mobbing, dyskryminacja, molestowanie- przeciwdziałanie i postępowanie w przypadku zgłoszenia do PIP, sądu pracy (Jarosław Marciniak)

  1. Dlaczego mówimy o mobbingu?
  2. Właściwe rozumienie pojęcia mobbingu - co musimy wiedzieć.
  3. Konsekwencje i skutki zjawiska - dla pracodawcy.
  4. Faktyczne przeciwdziałanie mobbingowi – możliwości pracodawcy.
  5. Korzystanie z procedury (regulaminu) przeciwdziałania mobbingowi – wytyczne.

12:00-12:10

Dyskusja i pytania

12:10-13:00

Zamówienia publiczne z uwzględnieniem specyfiki jednostek oświatowych (Krzysztof Puchacz)

  1. Zamówienia publiczne wyłączone ze stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Wartość zamówienia (metody ustalania wartości zamówienia, zakaz celowegopodziału zamówienia, odpowiedzialność za nieprawidłowe ustalenie wartości zamówienia publicznego).
  • Regulamin zamówień publicznych do 30.000 euro - czy potrzebny?
  • Nowe wyłączenie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych - art. 4 pkt 8c (zakupy materiałów dydaktycznych do bibliotek szkolnych).
  1. Pozacenowe kryteria oceny ofert po nowelizacji Prawa zamówień publicznych
  • Nowe obowiązki w zakresie stosowania kryteriów oceny ofert.
  • Pozacenowe kryteria oceny ofert w zamówieniach oświatowych – przykłady.
  • Kiedy jedynym kryterium oceny ofert może być cena?

13:00-13:10

Pytania i dyskusja

13:10-13:30

Przerwa kawowa

13:30–14:20

 Jak cię widzą tak cię piszą, czyli etykieta w pracy dyrektora (Lidia Tkaczyńska)

  1. Jakie są zasady pierwszeństwa w różnych sytuacjach?
  2. Jak uniknąć najczęściej popełnianych gaf podczas służbowych spotkań?
  3. Jakich fundamentalnych zasad współczesnego „dress code” powinien przestrzegać dyrektor?
  4. Na czym polega budowanie dobrych relacji w środowisku zawodowym?

14:20–14:25

Pytania i dyskusja

Ok 14:30

Lunch

po lunchu

 Zwiedzanie "Niewidzialnej Wystawy"

Prelegenci

Teresa Konarska

Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Szef i właściciel kancelarii prawnej zajmującej się prawem pracy i prawem oświatowym. Komentator i publicysta prawny. Wieloletni wykładowca prawa pracy i prawa administracyjnego oraz prawa oświatowego w WSP ZNP.

Jarosław Marciniak

Prawnik; od 30 lat zajmuje się zarządzaniem pracownikami jako menedżer personalny, konsultant i trener; do obszaru jego zainteresowań należą przede wszystkim: kompleksowa problematyka zarządzania organizacjami i spraw personalnych (audyty, analizy), kwestia regulacji wewnętrznych w firmach (tworzy i doskonali regulaminy, procedury) oraz systemy ocen, wynagradzania i rozwoju; jest właścicielem firmy HR Audytor; realizuje szkolenia w dziedzinie prawa pracy i zarządzania; prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych. 

Krzysztof Puchacz

prawnik, specjalista z zakresu finansów publicznych, kontroli zarządczej, zamówień publicznych oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Były wieloletni pracownik organu kontroli państwowej (główny inspektor kontroli RIO w Lublinie). Akredytowany Ekspert ŠKFE (Akredytacja nr 0146/EKFE/12/2011). Ceniony trener prowadzący ok. 1000 godzin szkoleń rocznie, w tym dla Ministerstwa Skarbu Państwa, Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Środowiska, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Regionalnych Izb Obrachunkowych w Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Bydgoszczy, Opolu, Zielonej Górze i Szczecinie; Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, Centralnego Ośrodka Sportu, Komendy Głównej Policji, Komendy Stołecznej Policji, Biura Logistyki Agencji Wywiadu. Wykładowca na studiach podyplomowych Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej z zakresu prawa Unii Europejskiej i funduszy unijnych oraz na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie z zakresu zamówień publicznych.

Lidia Tkaczyńska

 jest trenerem z dużym doświadczeniu w biznesie, które zdobyła pracując w roli dyrektora marketingu i sprzedaży w branży informatycznej i telekomunikacji. Prowadzi szkolenia z zakresu etykiety biznesu, komunikacji biznesowej i profesjonalnego wizerunku. Jest autorką "szytych na miarę" programów szkoleniowych w tych dziedzinach dla instytucji i firm różnych branż, w tym dla szkół. Przeprowadziła ponad 400 szkoleń. 

Kontakt w sprawie szkolenia:

Drukuj