Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia
www.szkolenia.wolterskluwer.pl
Godziny |
Punkty programu |
9:00-9:30 |
Powitalna kawa i rejestracja uczestników |
9:30-9:45 |
Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji - Elżbieta Piotrowska - Albin Dyrektor Segmentu Oświata, Małgorzata Pomianowska Redaktor Naczelna Czasopisma "Dyrektor Szkoły" |
9:45-10:35 |
Ocena pracy i informacja zwrotna jako narzędzia zarządzania efektywnością - Katarzyna Koszewska Ocena pracy nauczyciela jest procesem, który podlega różnorodnym uwarunkowaniom nie tylko prawnym, ale również psychologicznym. To, aby była ona w miarę niezależna od preferencji czy osobistych odczuć oceniającego (dyrektora szkoły, placówki oświatowej) należy mieć świadomość procesów poznawczych, które wpływają na obiektywność, rzetelność i trafność oceny; umieć identyfikować psychologiczne pułapki oraz używać sformułowań, które motywując - prowadzą do zmiany w obszarze wiedzy, umiejętności, postaw nauczyciela.
|
10:35-11:20 |
Metody i narzędzia pracy z kadrą pedagogiczną i personelem placówki oświatowej - dr Małgorzata Sidor Rządkowska Rozwijanie kompetencji pracowników to ważne zadanie stojące przed kadrą kierowniczą każdej organizacji. Zadanie to nabiera szczególnego znaczenia w przypadku szkoły - koncepcja uczącej się organizacji powinna stać się tutaj fundamentem podejmowanych działań. W trakcie spotkania zastanowimy się wspólnie w jaki sposób można przełożyć tę zasadę na działania praktyczne; jakie metody i narzędzia pracy warto w tym celu stosować.
|
11:20-11:35 |
Dotacjamen.pl – kompleksowa usługa dla szkół podstawowych i gimnazjów, czyli jak optymalnie wykorzystać dotację celową MEN na rok 2015/2016 |
11:35-11:55 |
Przerwa kawowa |
11:55-12:55 |
Inteligencja emocjonalna - rozwijanie kompetencji EQ jako efektywnych narzędzi pracy Dyrektorów oraz Rad Pedagogicznych - Maciej Woropaj
|
12:55-13:40 |
Jak się bronić przed niechcianym wpływem i manipulacją - Tomasz Garstka Dyrektor szkoły może spotkać się w szkole z próbami wywierania na niego wpływu ze strony członków rady pedagogicznej lub rodziców uczniów. Często za próbami tymi stoją dobre intencje. Ważne jest jednak, by dyrektor znał mechanizmy wywierania wpływu i sposoby radzenia sobie z nim. Po co? By w świadomie i samodzielnie podejmował decyzje. Jeszcze większym problemem są manipulacje ze strony przedstawicieli placówek, firm czy ośrodków, które próbują zrealizować swoje cele kosztem szkoły. Na przykład oferują szkolenia, na których efektywność nie mają poparcia, ale stosują tricki, które mają wywołać u dyrektora poczucie, że wybierając ich ofertę dokonuje najlepszego wyboru dla swojej rady pedagogicznej. Dyrektor może się przeciwstawić takim manipulacjom.
|
13:40-13:55 |
Przerwa kawowa |
13:55-14:55 |
Niestandardowe pomysły na stymulację pracy mózgu i urozmaicenie zajęć - Grzegorz Więcław W szkolnej rzeczywistości uczniom czasami brakuje odpowiedniej stymulacji do nauki i utrzymania koncentracji. W rozumieniu ucznia lekcje są zwykle statyczne i mało angażujące. Zarówno badania naukowe jak i praktyka mówią nam, iż żonglerka może być świetnym sposobem na pobudzenie mózgu do pracy i wiąże się z wieloma korzyściami dla pozytywnego rozwoju młodego człowieka. Ten bardzo praktyczny i interaktywny warsztat kuglarski przedstawia żonglerkę jako potencjalne narzędzie dla dyrektorów i nauczycieli, które może zostać wykorzystane w pracy z uczniem zarówno podczas właściwych zajęć dydaktycznych jak i w innych szkolnych kontekstach.
|
Ok 15 |
Podsumowanie i zakończenie III zjazdu AZDS |
15:00–15:30 |
Obiad |
15:30-18:00 |
Spacer z przewodnikiem po Starym Mieście "ŚLADEM CIEKAWYCH POSTACI DAWNEJ WARSZAWY" Zapraszamy na spacer po "salonach dawnej Warszawy" - ulicą Nowy Świat oraz Krakowskim Przedmieściem w stronę warszawskiego Starego Miasta i spojrzenie na współczesne miasto z perspektywy jego różnorodnych bohaterów. Z pewnością nie zabraknie opowieści o postaciach i wydarzeniach związanych z historycznymi arteriami i ich okolicami. start - przy Rondzie de Gaulle'a, zakończenie - w rejonie Placu Zamkowego i Kolumny Zygmunta |
Absolwentka filozofii (specjalizacja etyka), doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Pracuje jako wykładowca zarządzania zasobami ludzkimi na studiach MBA oraz podyplomowych w Polish Open University, Akademii Leona Koźmińskiego i na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi też wykłady gościnne na uniwersytetach w Białymstoku, Łodzi i Krakowie.
Autorka wielu książek, w tym takich pozycji, jak: Etycznie aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Motywowanie. Wynagradzanie. Nagradzanie., Zarządzanie personelem w małej firmie, Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Profesjonalny coaching. Zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków. Jest współtwórcą i wykładowcą Podyplomowych Studiów Trenerów Biznesu, Oświaty i Administracji oraz Podyplomowych Studiów Coachingu i Mentoringu prowadzonych wspólnie przez Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej oraz Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie.
Od osiemnastu lat pracuje jako trener i konsultant ds. HR w organizacjach różnych branż i wielkości, zarówno o charakterze biznesowym, jak i administracyjnym. Jest autorką kilkudziesięciu programów szkoleniowych, w tym kilkunastu programów szkoleń e-learning. W 2012 roku otrzymała tytuł członka honorowego Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
W roku 2011 magazyn „Nowoczesna Firma” zaprosił przedstawicieli branży personalnej do odpowiedzi na pytanie, kto ich zdaniem wywarł największy wpływ na kształtowanie zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce. Małgorzata Sidor-Rządkowska znalazła się w gronie najczęściej wymienianych osób (por. „20 lat HR w Polsce. Wewnętrzna siła i pasja – naukowcy, politycy, doradcy i praktycy, którzy kształtowali oblicze polskiego HR-u”, magazyn „Nowoczesna Firma”, kwiecień 2011).
Ukończył Uniwersytet Łódzki oraz międzynarodowe studia Master of Public Administration na bazie MBA w Polsko – Amerykańskim Instytucje Zarządzania przy UŁ, a także studium „Różnice indywidualne” w Instytucie Psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim.
Jest doświadczonym trenerem biznesu, edukatorem i konsultantem, który specjalizuje się w zakresie inteligencji emocjonalnej (EQ), pracy zespołów, przywództwa, różnic indywidualnych, komunikacji interpersonalnej, asertywności, a także efektywnej i skutecznej sprzedaży oraz narzędzi z zakresu zarządzania i poprawy efektywności działalności organizacji. Jest również trenerem w obszarze oświaty oraz administracji publicznej gdzie specjalizuje się w tematyce doskonalenia kompetencji nauczycieli, a także funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz strategii i promocji jednostek samorządu terytorialnego. Posiada m.in certyfikaty Matrik Professional Management Trainter – Management Training Tools, Certyfikat Regional Policy In European Union Teritorial Marketnikg Uniwersytetu w Udine (Włochy), Strategicznie dla Rozwoju Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Licencjonowanego Systemu Sprzedaży IMPACT® .
Psycholog, absolwent UW. Pracował jako socjoterapeuta dzieci i młodzieży. Następnie szkolił się w zakresie psychoterapii psychoanalitycznej i pracował w tym nurcie z osobami dorosłymi. Z czasem jednak odszedł w swojej pracy od założeń nie znajdujących poparcia w psychologii naukowej. Prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych. Jako członek stowarzyszenia non profit Klub Sceptyków Polskich, stara się upowszechniać rzetelną, opartą na dowodach (evidence based) psychologiczną wiedzę naukową i ujawniać działalność pseudonaukową. Autor tekstów w czasopiśmie „Dyrektor Szkoły” Wydawnictwa Wolters Kluwer. Pracuje też w NZOZ Przychodni Specjalistycznej Prosen w Warszawie.
Absolwent wydziału psychologii i komunikacji na Simon Fraser University (Vancouver, Kanada) oraz psychologii sportu i aktywności fizycznej na University of Jyväskylä (Jyväskylä, Finlandia). Obecnie mieszka w rodzinnych Gliwicach i zajmuje się treningiem mentalnym w sporcie i szeroko pojętej kulturze fizycznej. Współpracuje z zawodnikami, trenerami, nauczycielami WF oraz całymi organizacjami sportowymi. Prowadzi szkolenia i warsztaty. Do tego jeszcze pisze autorskiego bloga „Głowa Rządzi”, publikuje w prasie branżowej i tłumaczy książki powiązane z tematyką psychologii w sporcie. Wszystko to robi z wielkim przekonaniem i pasją do psychologii sportu.