Podgląd wydruku ze szczegółami szkolenia

Drukuj

Wolters Kluwer

www.szkolenia.wolterskluwer.pl

Szkolenie online: 

Minimalna stawka godzinowa zleceniobiorców

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują nowe zasady wynagradzania osób zatrudnionych na podstawie umów zlecenie oraz tzw. "samozatrudnionych". Przepisy przewidują, że zawierając na określonych warunkach umowę zlecenie lub umowę o świadczenie usług wysokość wynagrodzenia powinna być ustalona w taki sposób, aby wynagrodzenie za każdą godzinę wykonania pracy nie było niższe niż wysokość minimalnej stawki godzinowej.

Terminy i miejsce:

Program

Biorąc pod uwag zakres zmian istotnym wydaje się pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy we wskazanym zakresie. Na szkolenie zapraszamy wszystkich tych, którzy chcą wiedzieć m. in.: 

  • Kiedy istnieje obowiązek stosowania minimalnej stawki godzinowej? Których zleceniodawców obowiązują przepisy?
  • Które umowy wymagają płacy minimalnej, a kiedy nie trzeba zapewnić ustawowego wynagrodzenia?
  • Na czym polegają wyłączenia w stosowaniu stawki minimalnej ze względu na miejsce, czas i wynagrodzenie prowizyjne oraz ze względu na przedmiot umowy?
  • Jak zapewnić płacę minimalną w sytuacji gdy umowa wykonywana jest przez kilka osób?
  • Na czym polega ochrona wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia? Czy można zrzec się prawa do wynagrodzenia? Czy można dokonywać potrąceń? Jaki jest obowiązkowy termin wypłaty wynagrodzenia? Czy da się uniknąć comiesięcznej wypłaty?
  • Jakie są dopuszczalne sposoby potwierdzania liczby przepracowanych godzin?
  • Jak należy przechowywać dokumentację dotyczącą ustalania wynagrodzenia zleceniobiorcy?
  • Jakie uprawnienia ma PIP? Jak przygotować się do kontroli?
  • Jakie są sankcje za naruszenie przepisów dotyczących minimalnej stawki godzinowej?

Prelegenci

dr Anna Sokołowska

Ekspert Centrum Pomocy Profesjonalisty Doradztwo Kadrowe. Prawnik, ekspert z zakresu prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ubezpieczeń społecznych. Posiada 20 letnie doświadczenie w zakresie prawa pracy. Swoje doświadczenie zdobywała zajmując się w ramach pracy zawodowej pracami o charakterze opiniodawczym, legislacyjnym oraz nadzorczym nad działalnością kontrolną inspektorów pracy. Koordynator i uczestnik projektów krajowych i międzynarodowych oraz kampanii społecznych w obszarze ochrony pracy. Wykładowca na uczelniach wyższych, recenzent publikacji i prac dyplomowych, trener i doradca w zakresie stosowania przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, autor publikacji oraz uczestnik konferencji związanych ze stosowaniem przepisów prawa pracy w praktyce. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa w Warszawie. Ukończyła Instytut Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk oraz w 2000 r. złożyła egzamin państwowy i otrzymała uprawnienia inspektora pracy.

 

 

 

Kontakt w sprawie szkolenia:
Agnieszka Koziarek, agnieszka.koziarek@wolterskluwer.com

Drukuj