Szkolenie online

Likwidacja deklaracji VAT i nowy JPK_VAT

Likwidacja deklaracji VAT i nowy JPK_VAT
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W ramach nowelizacji ustawy o VAT dokonanej przepisami ustawy z 4 lipca 2019 r. prawodawca, w ramach uszczelniania systemu podatkowego, realizuje zapowiedź „likwidacji” deklaracji podatkowych w VAT. Zabieg taki w istocie nie eliminuje całkowicie i faktycznie deklaracji podatkowych właściwych dla podatku od towarów i usług, a w istotny sposób modyfikuje zasady ich sporządzania i przekazywania. Zmiana taka idzie w parze ze znacznie bardziej radykalną nowelizacją dotyczącą prowadzenia i przekazywania do KAS ewidencji prowadzonej dla potrzeb VAT. Począwszy od 1 kwietnia i odpowiednio od 1 lipca 2020 r. (w zależności od uwarunkowań podmiotowych) czynni podatnicy VAT zobligowani będą do przekazywania w formie elektronicznej całych ewidencji prowadzonych dla potrzeb VAT. W rzeczywistości zatem, przede wszystkim zmienią się zasady przekazywania comiesięcznych informacji JPK_VAT, które nie tylko zyskają wreszcie ustawowe uzasadnienie, ale nade wszystko zostaną w istotny sposób rozbudowane.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

W trakcie szkolenia online, przedstawione zostaną nowe reguły materialne (tj. wg prawa podatkowego, a nie technicznego) prowadzenia nowych ewidencji VAT i przekazywania ich organom KAS. Omówione zostaną terminy w jakich poszczególni podatnicy będą musieli implementować nowe rozwiązania oraz konsekwencje z jakimi  spotkają się podatnicy, którzy uchybią takim obowiązkom (a czasami będzie można ich uniknąć).

 

Agenda:

  1. Istota zmian dotyczących deklaracji VAT i JPK_VAT
  2. Deklaracje VAT – czy na pewno należy mówić o likwidacji?
  3. Status podatnika, a data rozpoczęcia stosowania nowych przepisów
  4. Nowe ewidencje VAT – jak przygotować się do ich prowadzenia
  5. Grupy świadczeń w ewidencji – na czym polega i czemu to służy
  6. Nowy JPK_VAT – skutki wprowadzenia
  7. Czy koniec z błędami mniejszej wagi?
  8. Autokorekta
  9. Korekta wymuszona i skutki jej braku
  10. Kara 500 zł – charakter, okoliczności, sposób nałożenia – jak można jej uniknąć?

Prelegenci

Prelegenci

Radosław Kowalski

Prawnik, doradca podatkowy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego, wcześniej prezes CEiD Sp z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego, wcześniej Kierownik działu windykacji w jednej z największych firm teleinformatycznych (zorganizował ponad trzydziestoosobowy dział i kierował nim przez pięć lat) windykacją zajmował się na samodzielnych stanowiskach w firmie farmaceutycznej i budowlanej. Obecnie specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi, bezpośrednimi - gospodarczymi oraz postępowaniem przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi, a także w windykacji należności (w tym tworzeniem struktur działów windykacji oraz procedur windykacji). 
Autor licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego, windykacji należności m.in. w "Przeglądzie Podatkowym", Vademecum Głównego Księgowego, Gazecie Prawnej, Gazecie Podatkowej, Rzeczpospolitej, Pulsie Biznesu, Inżynier budownictwa.

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Szkolenie online odbędzie się 7 lutego 2020 r. o godzinie 10:00. 

 

Zapisy prowadzone są do godziny 9:00 w dniu szkolenia.​

 

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

 

Szkolenie online jest bezpłatne dla klientów Wolters Kluwer, którzy posiadają przynajmniej jeden z wymienionych produktów:Vademecum Głównego Księgowego Silver/Gold/Platinum; Vademecum Głównego Księgowego Administracja Silver/Gold; Vademecum Dyrektora Finansowego; Vademecum Doradcy Podatkowego; Vademecum Biegłego Rewidenta; Finanse Premium; Księgowość Standard/Optimum/Premium; Księgowość w Administracji Optimum/Standard; Navigator Procedury Podatkowe

 

By zapisać się bezpłatnie na szkolenie online, prosimy przed zapisem o wylogowanie się z produktu lex.

 


WAŻNE!


Udział płatny w szkoleniu online jest możliwy tylko po dokonaniu płatności online (metoda płatności Dotpay).  

 

 


Jakie są wymagania techniczne, aby móc uczestniczyć w szkoleniu online?

Aby móc komfortowo korzystać ze szkoleń online zalecamy korzystanie z następującego sprzętu:

komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4, 2GB pamięci RAM oraz otwarte porty 1935, 443 oraz 80.

 

Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s - dla zapewnienia stabilności aktualna wersja przeglądarki (zalecamy Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer) oraz wtyczki Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Organizatorzy i partnerzy

Organizator

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com