Szkolenie online

Monitorowanie zgodności działania jednostki sektora finansów publicznych z przepisami

Monitorowanie zgodności działania jednostki sektora finansów publicznych z przepisami
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Monitorowanie zgodności działania jest jednym z elementów kontroli zarządczej. Ze względu na to, że działalność jednostki opiera się na konstytucyjnej zasadzie praworządności (organy władzy działają na podstawie i w granicach prawa), największe i najpoważniejsze ryzyko związane jest ze zmianami w otoczeniu prawnym. Należy pamiętać, że każda JST podlega okresowo kompleksowej kontroli gospodarki finansowej dokonywanej przez regionalne izby obrachunkowe, a wykonywanie zadań jednostki jest poddane reżimowi odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla kierowników jednostek samorządu terytorialnego i pracowników urzędów zajmujących się kontrolą zarządczą oraz audytorów.

Podczas prelekcji uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prowadzić kontrolę zarządczą w JST zgodnie z zasadą legalizmu, zwłaszcza w przypadku dużych zmian w prawie, jaką jest np. wejście w życie nowej ustawy Prawo zamówień publicznych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Podczas szkolenia omówione zostaną takie kwestie jak:

 

  1. Znaczenie zasady legalizmu dla funkcjonowania jednostek sektora finansów publicznych
  2. Zmiany w przepisach prawa jako determinanty kierunków działania
  3. Wzajemne zależności standardów kontroli zarządczej
  4. Klucz do sukcesu prawidłowego funkcjonowania kontroli zarządczej
  5. Jak spełnić kryteria zasad wydatkowania środków publicznych?
  6. Jak optymalnie zorganizować proces zakupowy w jednostce?
  7. Dlaczego bieżące monitorowanie jest tak ważne dla pozytywnych rezultatów kontroli wykonywanych przez instytucję zewnętrzną?
  8. W jaki sposób monitorowanie zgodności zabezpiecza przed naruszaniem dyscypliny finansów publicznych?
  9. Jak w praktyce monitorować i weryfikować zgodność postępowania z przepisami prawa oraz aktami wewnętrznymi?

Prelegenci

Prelegenci

Patrycja Szulin

Absolwentka prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, wieloletni praktyk w zakresie kontroli zarządczej i systemu zarządzania jakością. Od 2001 r. zawodowo związana z administracją samorządową, a od 2014 r. audytor wewnętrzny CGAP.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 5 lutego 2021r. o godz. 12:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
|- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

Urząd i Obywatele Standard, Optimum i Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com