Szkolenie online

Pracownicze Plany Kapitałowe w jednostkach samorządu terytorialnego – księgowość budżetowa i obowiązki kadrowe

Pracownicze Plany Kapitałowe w jednostkach samorządu terytorialnego – księgowość budżetowa i obowiązki kadrowe
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Zapraszamy na szkolenie online, które odbędzie się 12 marca 2021 r. o godz. 12:00 poświęcone tematowi: Pracowniczych Planów Kapitałowych w jednostkach samorządu terytorialnego – w ujęciu księgowości budżetowej oraz wynikających z obowiązków kadrowych. Szkolenie poprowadzi ekspert p. Justyna Kisielewska - ekonomistka i wieloletni praktyk w dziedzinie księgowości budżetowej oraz finansów publicznych w jednostce samorządowej.

Szkolenie będzie miało praktyczny charakter. Będzie zawierało omówienie przykładów z praktyki księgowo-kadrowej konkretnych zdarzeń spotykanych w procesie obsługiwania systemu PPK. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jakie obowiązki ciążą na osobach odpowiedzianych za wdrożenie PPK w jednostkach publicznych.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Od 1 stycznia 2021 r. program Pracowniczych Planów Kapitałowych obejmie pracodawców będących jednostkami sektora finansów publicznych (JSFP), wymienionych w art. 9 ustawy o finansach publicznych. Należą do nich organy władzy publicznej, jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe, samorządowe zakłady budżetowe, państwowe fundusze celowe, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, uczelnie publiczne czy państwowe lub samorządowe instytucje kultury.

W przypadku tego typu jednostek zasady tworzenia i prowadzenia PPK nie będą się istotnie różniły od tych obowiązujących firmy spoza sfery budżetowej. Jednak pewne specyficzne cechy, które mogą mieć istotne znaczenie dla takich podmiotów są nieco inne, niż w sektorze prywatnym. Przede wszystkim będzie to konieczność stosowania nowego prawa zamówień publicznych do umów o zarządzanie PPK.

Osoby odpowiedzialne za wdrażanie PPK w jednostkach sektora finansów publicznych, kierownicy jednostek, pracownicy działów kadr i płac oraz pracownicy działów księgowości w instytucjach publicznych będą mieli wiele dodatkowych obowiązków związanych nie tylko z procedurami tworzenia, ale i rozliczania oraz ujmowania w księgach rachunkowych zdarzeń gospodarczych związkach z PPK.

 

Program szkolenia:

1. Podstawowe informacje potrzebne komórkom księgowym:

  • zmiany dotykające politykę rachunkowości,
  • rozdzielenie obowiązków pomiędzy poszczególnych pracowników i zmiany ich zakresów obowiązków,
  • pozostałe instrukcje w jednostkach budżetowych jakie powinny zostać dostosowane do wdrażanego PPK,
  • PPK a sprawozdawczość budżetowa,
  • zaangażowanie oraz plan finansowy w tym budżet na 2021 rok,
  • klasyfikacja budżetowa a PPK.

2. Przykładowa kalkulacja wpłat

  • w przypadku umowy o pracę,
  • w przypadku umów zlecenia,
  • wysokość wpłat pracodawcy i uczestnika PPK.

3. Schematy księgowe i przykłady ewidencji oraz naliczanie wpłat do PPK

4. Przypadki korekt i ich odzwierciedlenie w ewidencji księgowej

  • kiedy i jak korygować zapisy księgowe,
  • jak rodzaj korekty złożonej do PPK wpływa na wysokość wydatków, dochody i sprawozdania budżetowe.

Prelegenci

Prelegenci

Justyna Kisielewska

Ekonomista, absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego o specjalności Bankowość, Finanse publiczne i przedsiębiorstw, ukończyła Studia Podyplomowe z zakresu Finansów i Rachunkowości na Uniwersytecie Gdańskim, a także Studium Kierowników Projektów Europejskich przy Agencji Rozwoju Pomorza. Od początku kariery zawodowej związana z finansami publicznymi. Przez dwanaście lat pracy w Urzędzie Miasta Sopotu zdobyła doświadczenie w większości dziedzin, którymi zajmują się finanse publiczne. Od dziewięciu lat zajmuje stanowisko głównego specjalisty do spraw rozliczania projektów europejskich i w tej dziedzinie ciągle się szkoli i zdobywa doświadczenie poprzez realizację kolejnych projektów. Ponadto od 5 lat z powodzeniem współpracuje z dwoma czołowymi wydawnictwami branżowymi jako ekspert w dziedzinie finansów publicznych i rachunkowości budżetowej, a także prowadzi szkolenia i zajęcia na studiach podyplomowych w zakresie rachunkowości budżetowej.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 12 marca 2021r. o godz. 12:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

 

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Lex Księgowość Standard/Optimum/Premium

Lex Finanse,

Lex Kadry Standard/Optimum/Premium

Urząd

Urząd Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com