Szkolenie online

Skuteczne stanowienie prawa miejscowego w praktyce

Skuteczne stanowienie prawa miejscowego w praktyce
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Prawidłowe i skuteczne przygotowanie aktu prawa miejscowego bywa równie skomplikowane jak proces ustawodawczy. Trzeba znać szereg ustaw od ustrojowych zaczynając, przez dziesiątki ustaw merytorycznych, rozporządzenie w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” oraz ustawę o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, a na ustawie Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi kończąc.

Podczas szkolenia zostaną omówione podstawowe zagadnienia związane ze źródłami prawa miejscowego oraz różnice między aktami kierownictwa wewnętrznego a aktami prawa miejscowego. Szkolenie przybliży też podstawowe unormowania związane z publikacją aktów, terminem ich wejścia w życie oraz nadzorem prawnym.

Jest to pierwsze z cyklu szkoleń, które wyjaśnią problematykę tworzenia prawa miejscowego oraz jego zmian, zarówno w ujęciu formalno–prawnym, jak i praktycznym - proponujące konkretne wzorce, rozwiązania systemowe i dobre praktyki. Szkolenie w prosty i przystępny sposób przeprowadzi słuchaczy przez proces przygotowania, stanowienia i kontroli aktów prawa miejscowego. 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

I.    Źródła prawa miejscowego
1.    Konstytucja RP
2.    ustawa o samorządzie województwa,
3.    ustawa o samorządzie powiatowym,
4.    ustawa o samorządzie gminnym,
5.    ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie,
6.    inne ustawy
II.    Akty prawa miejscowego a akty kierownictwa wewnętrznego
III.    Wejście w życie aktu prawa miejscowego
1.    ogłoszenie aktów prawa miejscowego
2.    termin wejścia w życie a vacatio legis
3.    obowiązywanie wsteczne 
IV.    Nadzór – zagadnienia podstawowe
1.    organy nadzoru
2.    kryterium nadzoru
3.    rozstrzygnięcie nadzorcze 
4.    nieważność aktu prawa miejscowego oraz stwierdzenie jego niezgodności z prawem
5.    kontrola sądowa

 

Prelegenci

Prelegenci

Joanna Martyniuk–Placha

Radca prawny, doktorantka Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego, Dyscyplina: nauki prawne. Wieloletni praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, samorządowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, zamówień publicznych a także wydatkowania środków w ramach programów unijnych. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia dla pracowników administracji publicznej jak i wykładowca na studiach podyplomowych. Wieloletni radca prawny rady miasta jednego z dużych miast wojewódzkich.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 16 grudnia 2022r. o godz. 10:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

LEX Administracja

LEX Urząd i Obywatele Standard/Optimum/Premium

Urząd i Urząd Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com