Akademia Edukacji Elementarnej "Matematyka nie musi być trudna"

Akademia Edukacji Elementarnej "Matematyka nie musi być trudna"
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Przyczyny obniżenia wieku obowiązku szkolnego oraz zmiany w podstawie programowej.
  2. Wyniki badań nad trudnościami dzieci w nauce matematyki w szkole podstawowej.
  3. Główne przyczyny trudności w nauce matematyki:
    • brak dojrzałości dziecka do uczenia się matematyki
    • zbyt trudny program w stosunku do przeciętnych możliwości dzieci
    • brak dostosowania metodyki nauczania matematyki do możliwości dzieci
    • zbyt szybka realizacja programu - brak czasu na powtarzanie, utrwalanie wiadomości oraz na uzupełnianie braków
    • brak odpowiednich możliwości dzieci do pokonywania trudności w nauce matematyki
    • Prawidłowości rozwoju jako podstawa do rozumienia i uczenia się matematyki.
    • Kształtowanie się rozumowania matematycznego w kontekście wszechstronnego rozwoju dziecka:
      • aktywność ruchowa i zabawy kształtujące myślenie oraz pojęcia matematyczne u dzieci
      • manipulacja i jej wielkie znaczenie w rozwoju rozumowanie matematycznego (zabawy konstrukcyjne)
      • rola spostrzegania i uwagi w zabawach, a rozumowanie matematyczne (ocena odległości, wysokości, wielkości, zależności przestrzennych itp.) - przykłady zabaw
      • rodzice i ich oddziaływanie w kształtowaniu myślenia matematycznego.
      • Rozwój myślenia u dzieci a rozumowanie matematyczne - okres myślenia przedoperacyjnego i operacyjnego na konkretach (szczególna rola klasyfikowania w rozwoju odwracalności myślenia i decentracji).
      • Właściwości emocji i motywacji, a zdolność do pokonywania trudności związanych z nauką matematyki.
        • rola emocji w uczeniu się
        • nagrody i kary w uczeniu się, rola ocen, uwag, wskazówek itp.
        • samoocena i jej rola w uczeniu się matematyki
        • jak kształtować motywację dzieci do uczenia się matematyki
        • Zabawa i inne formy kształtowania rozumowania matematycznego.
        • Dyskalkulia jako specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

Efekty szkolenia: 

  • Nauczyciel będzie potrafił skutecznie ocenić ogólną gotowość dziecka do uczenia się matematyki, a w związku z tym będzie mógł dopasować wymagania programowe do jego możliwości.
  • Uczestnicy zapoznają się z formami stymulacji aktywności dziecka wpływających na kształtowanie
  • Odbiorcy szkolenia nauczą się skutecznie współpracować z rodzicami, tak by ci stali się sprzymierzeńcami szkoły i potrafili pomóc dzieciom w nauce matematyki.

Cele

Cele

  • Ukazanie problemów związanych z umiejętnościami matematycznymi w szkole podstawowej.
  • Zapoznanie nauczycieli z uwarunkowaniami trudności w nauce matematyki.
  • Przypomnienie podstawowych właściwości rozwojowych dzieci związanych z rozumowaniem matematycznym.
  • Omówienie dziecięcych form aktywności sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego w aspekcie metodyki nauczania matematyki w przedszkolu i szkole.
  • Przedstawienie umiejętności dzieci w zakresie pokonywania trudności ze szczególnym uwzględnieniem trudności w nauce matematyki.
  • Omówienie podstawowych zasad współpracy z rodzicami oraz form pomocy dzieciom w uczeniu się matematyki.

Prelegenci

Prelegenci

female

Bożena Janiszewska

magister psychologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego o specjalizacji psychologia wychowawcza i rozwojowa. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem w pracy bezpośredniej z dziećmi. Wykładowca akademicki, autorka książek dla dzieci oraz poradników dla psychologów i nauczycieli.

Odbiorcy

Odbiorcy

Szkolenie realizowane jest dla Rad Pedagogicznych w przedszkolach oraz nauczycieli wychowania wczesnoszkolnego.

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com