Konferencja

II zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2010/2011

II zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2010/2011
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W programie między innymi:

  1. Praktyczne konsekwencje zmian ustawowych - przedstawiciel MEN
  2. Dyskusja z udziałem przedstawiciela MEN i zespołu ds. Karty Nauczyciela
  3. Prawo pracy w placówce oświatowej 
  4. Sposoby pozyskiwania funduszy na inwestycje oświatowe 
  5. Finanse publiczne oświaty a kontrola zarządcza 
  6. Jak zarządzać bezpieczeństwem w szkole
  7. W przerwach zapraszamy na indywidualne konsultacje z ekspertami.

Szczegóły konferencji

Program

Program

II zjazd - Program Warszawa

9.00 - 10.00 Rejestracja uczestników
10.00 - 10.15 Przywitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji, kwestie organizacyjne - Anna Rękawek, Redaktor Naczelna miesięcznika "Dyrektor Szkoły"
10.15 - 10.50 Praktyczne konsekwencje zmian ustawowych - przedstawiciel MEN
  • Projekt SIO - rewolucja w statystyce
  • Karta Nauczyciela
  • Standardy kształcenia nauczycieli
10.50 - 11.15 Dyskusja z udziałem przedstawiciela MEN i zespołu ds. Karty Nauczyciela
11.15 - 11.25 Poradnictwo zawodowe jako odkrywanie talentów i pasji uczniów - Wojciech Kreft Redaktor Naczelny kwartalnika "Doradca Zawodowy"
11.25 - 11.55 przerwa kawowa
11.55 - 12.55 Prawo pracy w placówce oświatowej - Teresa Konarska
  • Planowanie etatów
  • Zawieranie umów
  • Sesja pytań i odpowiedzi
12.55 - 13.05 Prezentacja serwisu Prawo Oświatowe - przedstawiciel Wolters Kluwer Polska
13.05 - 13.35 Sposoby pozyskiwania funduszy na inwestycje oświatowe - Marcin Chludziński
13.35 - 14.25 Kontrola zarządcza w oświacie - Elżbieta Linowska
  • Finanse publiczne oświaty a kontrola zarządcza
  • Prawo pracy a kontrola zarządcza
14.25 - 14.35 Ergonomia i ekonomia w planowaniu rozwoju współczesnej szkoły - Paweł Gusiew LG Electronics
14.35 - 15.15 przerwa obiadowa
15.15 - 15.45 Zarządzanie danymi osobowymi w placówce oświatowej - przedstawiciel GIODO
15.45 - 16.15 Jak zarządzać bezpieczeństwem w szkole? - Mateusz Pękala
  • Jak można zabezpieczyć komputer przed niepożądanymi treściami?
  • Jak chronić zasoby szkoły przed atakami internetowymi?
16.15 - 16.30 Losowanie upominków i zakończenie zjazdu

W przerwach zapraszamy na indywidualne konsultacje z ekspertami.

Prelegenci

Prelegenci

Krzysztof Brosz

Od 2003 roku pracuje przy projektach dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej, najpierw w fundacji edukacyjnej, a od 2007 roku w Invent Grupa Doradztwa i Treningu. Zajmuje się analizą możliwości dofinansowania, budowaniem planów inwestycyjnych i oceną ich efektywności. Jest również analitykiem finansowym i biznesowym. Ponadto, ma szerokie doświadczenie w innowacyjnym zarządzaniu edukacją i w analizach polityki edukacyjnej. Absolwent studiów MBA, w trakcie zdobywania kwalifikacji głównego księgowego i audytora wewnętrznego, w tym jednostek sektora finansów publicznych.

Marcin Chludziński

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (politologia i rozwój regionalny) . Karierę zawodową zaczynał w Szkole Liderów. Od 2006 Prezes Zarządu Invent. Współtworzył i doprowadził do dofinansowania wielu projektów inwestycyjnych. Trener, doradca specjalizujący się w doradztwie strategicznym i organizacyjnym oraz ewaluacji polityk publicznych. Posiada doświadczenie w definiowaniu i zarządzaniu projektami doradczymi. Współpracuje w charakterze wykładowcy z UW oraz Collegium Civitas. Pracował między innymi w projektach realizowanych na rzecz: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Zdrowia, wielu samorządów terytorialnych i organizacji pozarządowych

Teresa Konarska

Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Szef i właściciel kancelarii prawnej zajmującej się prawem pracy i prawem oświatowym. Komentator i publicysta prawny. Wieloletni wykładowca prawa pracy i prawa administracyjnego oraz prawa oświatowego w WSP ZNP.

male

Wojciech Kreft

Doradca zawodowy z ponad 20 letnim doświadczeniem w poradnictwie. Redaktor naczelny kwartalnika " Doradca Zawodowy".
Wiceprezes Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczpospolitej Polskiej. Jest specjalistą w zakresie tworzenia zasobów informacji zawodowej, nowoczesnych narzędzi i programów komputerowych. Ekspert Komisji Unii Europejskiej, autor raportów i analiz dotyczących rynku pracy.

Elżbieta Linowska

Edukator Europejskiego Centrum Rozwoju Kadr w Białymstoku , absolwentka Centrum Zarządzania Techniką i Jakością Uniwersytetu LOYOLA Marymount, ukończone kursy kwalifikacyjne z zakresu zarządzania w oświacie i przedsiębiorczości (Politechnika Białostocka).

Zygmunt Puchalski

Prezes Społecznego Towarzystwa Oświatowego, przewodniczący Forum Dyrektorów Oświaty Niepublicznej m. st. Warszawy.

Fizyk, wieloletni dyrektor Zespołu Szkół Społecznych nr 1 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego STO w Warszawie, edukator, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, trener wielu programów szkoleniowych. Obecnie nauczyciel fizyki oraz dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli STO. Autor wielu publikacji z zakresu zarzadzania i projektowania pracy szkoły.

 

 

 

Anna Rękawek

Redaktor naczelna miesięcznika „Dyrektor Szkoły”. Wcześniej - dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Warszawie, dyrektor Wydziału Doskonalenia Nauczycieli w Kuratorium Oświaty, wydawca i redaktor naczelna czasopisma "Gimnazjum. Poradnik dla Nauczycieli"; nauczycielka języka polskiego, publicystka, szkoleniowiec. Jest członkiem zarządu Towarzystwa Rozwijania Inicjatyw Oświatowych TRIO. 

Krystyna Starczewska

ps. Anna Kruk, Anna Nej, Julia Lasecka, J.L., Katarzyna (ur. 16 listopada 1937 w Toruniu) 
Polonistka, filozof, etyk i pedagog. 

Twórczyni i dyrektor "Bednarskiej" - I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie przy ulicy Bednarskiej, prezes Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej, dyrektor 20 Społecznego Gimnazjum w Warszawie przy ulicy Raszyńskiej.

Krystyna Starczewska jest też autorką licznych publikacji, m.in. „Wzory miłości w kulturze Zachodu” (1975), „Psychologia humanistyczna” (1977), „Świadomość religijna Janusza Korczaka” (1986) oraz serię podręczników pt. „Świat człowieka” wydanych przez PWN w latach 1999-2003.

Krystyna Szumilas

Sekretarz Stanu, odpowiedzialna za jakość w edukacji, w tym za podstawę programową, podręczniki, sposób organizacji pracy szkół, nadzór pedagogiczny i doskonalenie nauczycieli. 

Krystyna Szumilas urodziła się w 1956 r. w Knurowie (woj. śląskie). W 1983 r. ukończyła matematykę na wydziale Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu prawa samorządu terytorialnego, zarządzania oświatą, zarządzania zasobami ludzkimi oraz informatyki. Pierwszą pracę podjęła w 1975 r. w Szkole Podstawowej nr 6 w Knurowie, gdzie pracowała jako nauczyciel do 1991 r. W latach 1991 - 1995 była pełnomocnikiem Zarządu Miasta Knurowa ds. oświaty. Następnie od 1995 r. do 1998 r. kierowała Miejskim Zespołem Jednostek Oświatowych Urzędu Miejskiego w Knurowie. W latach 1999 – 2001 zasiadała w zarządzie powiatu gliwickiego. Od 2001 r. z listy Platformy Obywatelskiej sprawuje mandat poselski. Zasiadała w ławach Sejmu IV i V kadencji. W Sejmie V kadencji przewodniczyła Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży. W wyborach parlamentarnych w 2007 r. po raz trzeci została posłem. Krystyna Szumilas mieszka w Knurowie. Jest matką trójki dzieci.
 

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

DYREKTOR SZKOŁY

Dyrektor Szkoły Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej

"Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej" to najlepsze czasopismo dla dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, odpowiedź na zapotrzebowanie dyrektorów, pomoc w ich codziennej pracy. "Dyrektor Szkoły" to kompendium wiedzy z zakresu zarządzania, prawa, finansów oraz polityki oświatowej. Poruszamy te zagadnienia, za które odpowiedzialność ponosi dyrektor szkoły, harmonogram poszczególnych artykułów dostosowując do kalendarium roku szkolnego i zadań stojących przed dyrektorem.   

Partnerzy

Partnerzy

DREAMTEC

"DREAMTEC" Sp. z o.o.
Plac Strzelecki 20
50-224 Wrocław

Rozwój nowych technologii dotarł również do edukacji umożliwiając nauczycielom pracę w ramach nowych interaktywnych metod kształcenia. Dotychczas podstawowymi narzędziami w jakie wyposażony był nauczyciel była kreda, gąbka, zielona tablica, papierowy dziennik, wiszące na ścianie plansze i rozwijane mapy. Wychodząc naprzeciw nowym możliwościom, nowej edukacji przygotowaliśmy wiele ciekawych rozwiązań, które spotkały się z uznaniem kadry nauczycielskiej w tym min. mobilny dziennik elektroniczny.

G Data Software

Firma G Data Software to międzynarodowy lider w zakresie bezpieczeństwa sieciowego, a także pionier rozwiązań antywirusowych. 25 lat temu programiści firmy G Data tworząc pierwszy program antywirusowy AntiVirenKit wykonali mały krok dla bezpieczeństwa, a wielki dla ludzkości. Obecnie przy rosnącym znaczeniu bezpieczeństwa i ochrony danych przed zagrożeniami pochodzącymi z Internetu, firma G Data stała się
kluczową marką na rynku. 

Programy G Data Software nieprzerwanie od pięciu lat zdobywają nagrody w większości testów antywirusowych w całej Europie. Żaden inny europejski producent oprogramowania chroniącego dane nie może pochwalić się tak dużą ilością zdobytych wyróżnień i nagród na przełomie ostatnich lat. Program G Data InternetSecurity po raz drugi z kolei został zwycięzcą w niezwykle prestiżowym i niezależnym teście Konfederacji Konsumentów. Także w Polsce programy G Data wykazują w testach najwyższą jakość - przykładem mogą być kolejne zwycięstwa pakietu G Data InternetSecurity w kompleksowych testach

przeprowadzanych przez redakcję miesięcznika PC Format. Bezpieczeństwo użytkowników programów G Data zapewniane jest dzięki wykorzystaniu najbardziej skutecznych, innowacyjnych rozwiązań. Przykładem tego jest wielokrotnie nagradzana technologia podwójnego skanowania DoubleScan, wykorzystująca dwa niezależne silniki skanujące, oraz technologia natychmiastowej ochrony przed nowymi wirusami - OutbreakShield. Portfolio produktów firmy G Data Software obejmuje rozwiązania zabezpieczające dla klientów końcowych, małych i średnich firm, a także dużych korporacji.

Rozwiązania G Data Software są obecne na rynkach USA, Japonii, Niemiec, Anglii, Francji, Włoch, Hiszpanii, Kanady, Polski, Korei, Holandii, Belgii, Austrii, Szwajcarii, Węgier oraz w Luksemburgu. Międzynarodowa centrala firmy mieści się w Bochum (Niemcy). W Polsce firma od ponad 15 lat ma swoją siedzibę w Szczecinku.

BenQ

BenQ firma powstała na skutek przekształceń firmy Continental Systems Inc. powstałej w 1984 w firmę Acer Technologies. Jest tajwańskim producentem urządzeń cyfrowych. BenQ produkuje między innymi: monitory komputerowe, skanery, projektory, CD-ROM, CD-RW, nagrywarki CD, nagrywarki DVD, klawiatury, myszy komputerowe, laptopy, notebooki – komputery przenośne, telefony komórkowe, aparaty cyfrowe. Firma BenQ 1 października 2005 weszła w posiadanie oddziału telefonii komórkowej Siemensa i stała się czwartą co do wielkości firmą na rynku telefonów komórkowych.

Progman

Progman jest częścią Wolters Kluwer, największego wydawcy publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim.

Progman oferuje kompleksowe i zintegrowane rozwiązania informatyczne dla szkół, przedszkoli, samorządów oraz innych jednostek sektora budżetowego. Szczególną uwagę zwraca na potrzeby placówek oświatowych, zwłaszcza w okresie zmian legislacyjnych oraz intensywnych reform w edukacji. Stały rozwój merytoryczny i technologiczny proponowanego oprogramowania wpływa na rosnący udział w rynku oświatowym i poszerzające się grono klientów. Jednocześnie jakość oferowanych rozwiązań i świadczonych usług, od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Miarą sukcesu marki Progman jest wiedza, doświadczenie oraz długotrwałe relacje z klientami.

Szeroki zakres oferty obejmuje systemy do:

  • obsługi finansowo-księgowej,
  • obsługi kadrowo-płacowej,
  • zarządzania majątkiem,
  • zarządzania przedszkolem,
  • organizacji oświaty,
  • obsługi poradni psychologiczno-pedagogicznej,
  • obsługi żywienia zbiorowego,
  • rozliczania opłat.

Patroni honorowi

Ministerstwo Edukacji Narodowej

Ośrodek Rozwoju Edukacji

Ośrodek Rozwoju Edukacji jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym prowadzoną przez Ministra Edukacji Narodowej. Powstał z dniem 1 stycznia 2010 roku w wyniku połączenia Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Centrum Metodycznego Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej na podstawie zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej


Celem Ośrodka jest podejmowanie i realizacja działań na rzecz doskonalenia systemu oświaty i podnoszenia jakości edukacji zgodnie z polityką oświatową państwa w obszarze kształcenia ogólnego i wychowania.

Patroni instytucjonalni

Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej

Misją Związku jest służba na rzecz społeczności gmin wiejskich a szczególnie pomoc w wysiłkach skierowanych na:

  • rozwój demokracji lokalnej,
  • stworzenie warunków lokalnego rozwoju gospodarczego,
  • integrację gmin i rozwój samorządności lokalnej.

W GRUPIE SIŁA

Związek Gmin Wiejskich RP to największa ogólnopolska organizacja skupiająca gminy wiejskie i miejsko-wiejskie. Związek jest bezpośrednim kontynuatorem tradycji przedwojennej organizacji o tej samej nazwie. Podstawowym celem Związku jest integracja samorządów wiejskich i rozwiązywanie typowych problemów tego środowiska. Wspólne działania za pośrednictwem Związku pomagają w sposób zorganizowany walczyć o interesy członków. Działania ZGW RP są prowadzone na wielu płaszczyznach. Dotyczą zarówno negocjacji z Rządem, konsultacji w Parlamencie, wymiany doświadczeń pomiędzy członkami, jak i działań w celu gospodarczego i kulturalnego rozwoju gmin wiejskich. Związek od lat działa skutecznie w wielu sferach broniąc spraw gmin wiejskich. Dzięki naszemu zaangażowaniu i lobbingowi wiele złych z punktu widzenia samorządów wiejskich rozwiązań proponowanych przez Rząd lub Parlament zostało oprotestowanych i tym samym skutecznie zablokowanych. Związek tworzy szeroką platformę współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy gminami (kongresy, konferencje, grupy wymiany doświadczeń, baza dobrych praktyk, różnorodne formy współdziałania z wykorzystaniem technologii informatycznych). Na przestrzeni ostatnich lat ZGW RP intensywnie wspierał gminy w dostosowaniu się do standardów unijnych, realizował różnorakie programy badawczo-analityczne, organizował liczne szkolenia, warsztaty i konferencje wspierające realizację gminnych zadań i doskonalące umiejętności przedstawicieli samorządów.

 

DLACZEGO WARTO?

 

Zastanawiając się nad celowością zrzeszania w Związku Gmin Wiejskich RP, warto zadać sobie kilka podstawowych pytań:

  • Czy śledzą Państwo proces legislacyjny związany z projektami ustaw, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie gminy?
  • Czy mają Państwo możliwość wymiany doświadczeń z innymi samorządami ujmując cały kraj i zagranicę?
  • Czy należą Państwo do organizacji, która reprezentuje specyficzne interesy gmin wiejskich i która może mieć wpływ na ich skuteczną obronę (np. oświata wiejska, realizacja małych inwestycji infrastrukturalnych, itp.) ?
  • Czy gmina realizuje zadanie „wspierania i upowszechniania idei samorządowej” (ustawa o samorządzie gminnym, art. 7 ust.1 pkt.17) ?

jeżeli  nie znamy odpowiedzi na chociaż jedno pytanie lub są one negatywne, jest to pierwszy argument za przystąpieniem do Związku Gmin Wiejskich RP.

 

INTEGRACJA i LOBBING

 

Podstawową sferą aktywności Związku jest obrona interesów gmin poprzez udział 
w pracach różnych gremiów krajowych i jego zespołach problemowych. Przedstawiciele Związku biorą czynny udział w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, komisji sejmowych i senackich, dziesiątkach instytucji rządowych i  związanych z rozwojem obszarów wiejskich. ZGW RP aktywnie działa także na arenie międzynarodowej. Delegaci Związku reprezentują interesy polskich gmin wiejskich w Komitecie Regionów UE, Kongresie Władz Lokalnych i Regionalnych Europy (CLRAE), uczestniczyli w międzynarodowych projektach (IDCED, Standup). Aktywność naszych przedstawicieli w pracach Komitetu Regionów UE zaowocowała uzyskaniem mocnej pozycji w jego strukturach: są członkami prezydium, przewodniczą w komisjach i grupach politycznych Komitetu Regionów. Związek był gospodarzem pierwszego w historii Europejskiego Kongresu Gmin Wiejskich, podczas którego podpisano deklarację warszawską dotycząca przyszłości obszarów wiejskich. Nasi wójtowie mają możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń z wójtami krajów europejskich w ramach projektów realizowanych przez ZGW RP we współpracy z organizacjami partnerskimi, współfinansowanymi z funduszy unijnych.

 

Jedną z ważniejszych inicjatyw Związku jest organizowanie Kongresów Gmin Wiejskich. Kongresy te odbywają się co roku w Warszawie w Sali Kongresowej. Każdorazowo bierze w nich udział ponad 1000 samorządowców - głównie wójtów i burmistrzów.  Kongresy Gmin Wiejskich to najważniejsze forum prezentacji  tematów i problemów dotyczących  członków  ZGWRP a także organów  niezrzeszonych. Celem Kongresów jest wzmocnienie przekazu naszych spraw, przy udziale przedstawicieli władz krajowych. Uczestnikami kongresów byli: Prezydent RP , Premierzy, Marszałkowie Senatu i Sejmu, parlamentarzyści, przedstawiciele rządu i przedstawiciele Unii Europejskiej. Kongresy są również miejscem na  bezpośrednią wymianę  doświadczeń i  integrację  środowisk  samorządowych.

Związek Powiatów Polskich

Celem Związku Powiatów Polskich jest wspieranie idei samorządu terytorialnego, integrowanie i obrona wspólnych interesów powiatów, kształtowanie wspólnej polityki, wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju i promocji powiatów, wymiana doświadczeń oraz upowszechnianie modelowych rozwiązań w zakresie rozwoju i zarządzania w powiatach. Celem statutowym Związku Powiatów Polskich jest również prowadzenie oraz wspieranie prowadzonej przez swych członków działalności naukowej, naukowo-technicznej, oświatowej, kulturalnej, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, a także wspieranie inicjatyw społecznych na rzecz ochrony zdrowia i pomocy społecznej oraz rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów.

Związek Gmin Śląska Opolskiego

Związek Gmin Śląska Opolskiego jest dobrowolnym związkiem międzygminnym, którego statutowym celem jest rozwój społeczny i gospodarczy gmin oraz regionu Śląska Opolskiego. Aktywnie działamy od 1991 r. Zrzeszamy obecnie 33 gminy. 

Unia Metropolii Polskich

Unia Metropolii Polskich powstała w 1990 r. wg projektu Instytutu Miasta pt. „Tyle państwa ile miasta”, z inicjatywy prezydenta m. st. Warszawy, aby realizować partnerstwo stolicy Rzeczypospolitej z innymi głównymi miastami Polski, w celu umocnienia pozycji naszego kraju w Europie i w świecie.

Od 1993 r. UMP ma formę fundacji. Jej Radę stanowią prezydenci 12 centralnych miast metropolii polskich. Rada wybiera sześcioosobowy Zarząd z prezesem, skarbnikiem i sekretarzem. W UMP współdziałają prezydenci, wiceprezydenci, sekretarze, skarbnicy, dyrektorzy wydziałów i eksperci z miast: Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Przewodniczącym Rady UMP jest Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, natomiast Prezesem Zarządu UMP jest Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz.

Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej

Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej powstało 8 lutego 1992 roku z inicjatywy Społecznego Towarzystwa Edukacyjnego w Bydgoszczy.

Celem Stowarzyszenia jest:
1)    reprezentacja i obrona szeroko rozumianych interesów szkolnictwa niepublicznego, jako trwałego i nieodłącznego elementu systemu oświaty wobec wszystkich organów władzy;
2)    współuczestnictwo w kreowaniu polityki oświatowej państwa;
3)    wyrażanie i kształtowanie opinii o funkcjonowaniu oświaty niepublicznej;
4)    ochrona praw szkół i placówek niepublicznych oraz udzielanie pomocy w tym zakresie;
5)    koordynacja wymiany doświadczeń pomiędzy szkołami i placówkami niepublicznymi;
6)   prowadzenie poradnictwa w zakresie działalności, organizacji oraz funkcjonowania oświaty niepublicznej.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

"Aktualne problemy prawa oswiatowego"

Akademia Zarządzania „Dyrektora Szkoły” jest unikalnym kursem samokształceniowym, zainicjowanym przez Irenę Dzierzgowską. Celem Akademii Zarządzania jest danie uczestnikom możliwości uaktualniania wiedzy, poznawania nowych koncepcji i trendów w zarządzaniu, zmieniającego się prawa, a także wsparcie w rozwiązywaniu praktycznych, codziennych problemów. Od 2004 roku, kiedy po raz pierwszy ukazały się lekcje AZ w „Dyrektorze Szkoły”, skorzystało z nich wielu dyrektorów, od których wiemy, że uczestnictwo w AZ pomaga w praktyce kierowania placówką.

W siódmym roku funkcjonowania Akademii decydujemy się na zmianę jej formuły. Wykorzystamy nasze dotychczasowe doświadczenia w zakresie nowoczesnych technologii, co jednocześnie - mocno w to wierzymy - pozwoli nam dotrzeć do jeszcze większej liczby uczących się dyrektorów.  A od II zjazdu 2011 roku Akademia rusza w Polskę.

Najbliższy II zjazd Akademii Zarządzania odbędzie się 7 kwietnia 2011 r. w Szczecinie - zjazd organizowany wspólnie z Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

W programie między innymi:

  1. Praktyczne konsekwencje zmian ustawowych - przedstawiciel MEN
    • Projekt SIO - rewolucja w statystyce
    • Karta Nauczyciela
    • Standardy kształcenia nauczycieli
  2. Dyskusja z udziałem przedstawiciela MEN i zespołu ds. Karty Nauczyciela
  3. Prawo pracy w placówce oświatowej 
    • Planowanie etatów 
    • Zawieranie umów 
    • Sesja pytań i odpowiedzi
  4. Sposoby pozyskiwania funduszy na inwestycje oświatowe 
  5. Finanse publiczne oświaty a kontrola zarządcza 
  6. Jak zarządzać bezpieczeństwem w szkole
    • Jak można zabezpieczyć komputer przed niepożądanymi treściami?
    • Jak chronić zasoby szkoły przed atakami internetowymi?
  7. W przerwach zapraszamy na indywidualne konsultacje z ekspertami.

Każdy Uczestnik otrzyma zaświadczenie udziału w szkoleniu. Ponadto osoby , które pilnie będą studiować, wezmą udział w co najmniej dwóch zjazdach i potwierdzą swą wiedzę na koniec roku szkolnego zdaniem testu egzaminacyjnego otrzymają dyplomu ukończenia roku akademickiego. 

Zgodnie z tradycją naszych spotkań, wszystkie wnioski z dyskusji przekażemy Ministerstwu Edukacji Narodowej.

Poza wysokim poziomem merytorycznym, wspaniałymi wykładowcami oraz porywającymi dyskusjami zapewnimy wiele atrakcji i niespodzianek.

 

 


Relacja z II AZDS - Warszawa - 24 marca 2011

Konsekwencje zmian ustawowych, prawo pracy w placówce oświatowej, dyskusja na temat zmian planowanych w Karcie Nauczyciela to tylko niektóre z zagadnień omawianych w trakcie II Zjazdu Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2010/2011. Spotkanie odbyło się 24 marca w Bibliotece Narodowej w Warszawie.

Organizator spotkania - „Dyrektor Szkoły - miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej” – zaprosił do prelekcji m.in. przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych oraz ekspertów z zakresu prawa oświatowego.

Udział w spotkaniu wzięli dyrektorzy szkół, nauczyciele, pedagodzy, przedstawiciele kuratoriów oświaty, ośrodków doskonalenia nauczycieli i lokalnych władz samorządowych. Tematem konferencji były najbardziej interesujące środowisko, problemy związane z prawem oświatowym.

Zjazd rozpoczęła Anna Rękawek, redaktor naczelna miesięcznika „Dyrektor Szkoły”, która powitała wszystkich gości i w skrócie przedstawiła program konferencji.

Jako pierwsza, swoje wystąpienie miała Minister Krystyna Szumilas. W swojej prezentacji omówiła praktyczne konsekwencje zmian ustawowych dotyczących Karty Nauczyciela, standardów kształcenia nauczycieli oraz projekt Systemu Informacji Oświatowej. Wystąpienie Pani Minister wzbudziło bardzo duże zainteresowanie wśród uczestników i stanowiło podstawę do dyskusji na temat zmian proponowanych przez Ministerstwo.

Następnie członkowie zespołu prac nad Kartą Nauczyciela (Krystyna Starczewska, Zygmunt Puchalski, Krzysztof Baszczyński) opowiedzieli o podstawowych sprawach i problemach związanych ze zmianami w Karcie. Czym ma być Karta Nauczyciela? Kogo ma dotyczyć? Kto jest nauczycielem – nauczyciele tablicowi czy wszyscy pracownicy szkoły? To kwestie, które zostały przytoczone przez dyskutujących.

Na zakończenie pierwszej części spotkania Wojciech Kreft, Redaktor Naczelny kwartalnika „Doradca Zawodowy” mówił o wsparciu w odkrywaniu talentów i pasji uczniów jakie daje nauczycielom doradztwo zawodowe.

Po krótkiej przerwie, głos zabrała mec. Teresa Konarska. Tematem jej wystąpienia było prawo pracy w placówce oświatowej, w tym planowanie etatów, zawieranie umów, ograniczenia związane z etatami, rodzaje i sposoby składania wypowiedzeń. Na koniec prezentacji uczestnicy mieli możliwość udziału w sesji pytań i odpowiedzi związanych z tematem prelekcji.

Ekspert Wolters Kluwer Polska opowiedział jak Serwisie Prawo Oświatowe może wesprzeć dyrektorów w zarządzaniu placówką, a Michał Chludziński z firmy Invent zaprezentował możliwości i sposoby pozyskiwania funduszy na inwestycje oświatowe.

Pani Elżbieta Linowska, ekspert z zakresu kontroli zarządczej w oświacie, omówiła standardy kontroli zarządczej w kontekście finansów publicznych, którymi dysponuje szkoła oraz zaprezentowała zadania z jakimi muszą się zmierzyć dyrektorzy szkół w ramach kontroli zarządczej.

Na zakończenie przedstawiciel GIODO – Piotr Drobek i ekspert ds. bezpieczeństwa ochrony danych firmy G Data – Mateusz Pękala, opowiedzieli uczestnikom o zarządzaniu danymi osobowymi w placówce oświatowej oraz o bezpieczeństwie wirtualnym szkoły.

Kolejna okazja do spotkania dyrektorów szkół już 24 maja, kiedy to odbędzie się III Zjazd Akademii Zarządzania Dyrektora Szkoły 2010/2011 "Efektywność uczesnia a ocena pracy szkoły". W trakcie III Zjazdu omawiane będą m.in. tematy związane z zarządzaniem talentami, wynikami badań PISA 2009 oraz Krajowymi Ramami Kwalifikacji.

Organizatorzy i partnerzy

Organizator
Organizator
DYREKTOR SZKOŁY
Partner
Partner
Partner
Partner
Patron honorowy
Patron honorowy
Patron instytucjonalny
Patron instytucjonalny
Patron instytucjonalny
Patron instytucjonalny

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com