Konferencja

Sport w szkole

Sport w szkole
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze

Rola sportu w społeczeństwie jest niezwykle istotna. Intensywnie przeżywamy sukcesy i porażki naszych sportowców, dużymi wydarzeniami sportowymi emocjonują się całe rodziny.  Przez sport uczymy dzieci dumy narodowej i patriotyzmu.

 

Wydawać by się mogło, że możliwość obcowania ze sportem, jaką daje szkoła  jest dla dzieci atrakcją. Niestety uczniowie zbyt często traktują lekcję WF jako niewygodny obowiązek. Często zapominamy, że aktywność fizyczna w szkole to nie tylko kolejne lekcje – to niezwykle ważny element kształtujący charakter, kondycję fizyczną i psychiczną młodych ludzi. Sport wpływa na zdrowotność całego społeczeństwa i kształtuje nawyk aktywności.

5 powodów, dla których warto wziąć udział w konferencji „Sport w szkole”:

 

  • Wyjątkowa tematyka
  • Wysoki poziom merytoryczny gwarantują wybitni prelegenci – eksperci i praktycy
  • Konferencja odbędzie się w nowoczesnych wnętrzach Centrum Olimpijskiego
  • Możliwość zwiedzania Muzeum Sportu i Turystyki
  • Udział w konferencji jest bezpłatny

Szczegóły konferencji

Program
Cele
Prelegenci
Odbiorcy
Organizator
Partnerzy
Informacje organizacyjne
Aktualności
Galeria
Materiały

Program

Konferencja „Sport w szkole”

Warszawa, Centrum Olimpijskie, 3.06.2016

Godzina

Program

9:45-10:00

Rozpoczęcie konferencji i przywitanie uczestników

10:00-10:40

Społeczno-kulturowe przyczyny renesansu uczestnictwa Polaków w sporcie Prof. dr hab. Zbigniew Dziubiński (AWF w Warszawie)

Obserwując zmiany życia ponowoczesnego społeczeństwa polskiego oraz wyostrzając wzrok na kwestie dotyczące jego udziału w sporcie powszechnym, dochodzimy do przekonania, że mamy do czynienia z renesansem udziału w tej sferze kultury. Taki stan rzeczy nie tylko potwierdzają codzienne obserwacje (jeżdżących na rowerach, biegających w parkach i ulicami miast, uczestniczących w imprezach biegowych itp.), ale także wyniki badań empirycznych prowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny oraz Centrum Badania Opinii Społecznej. Z outsidera staliśmy się społeczeństwem aktywnym, lokującym się środku społeczeństw europejskich pod względem uczestnictwa w sporcie.

Jaka jest zatem przyczyna wspomnianego renesansu i jakie czynniki czy zmienne spowodowały, że staliśmy się społeczeństwem aktywnym, bardzo podobnym do innych (stawianych jako wzór) społeczeństw europejskich? Kwestia ta jest na tyle ważna poznawczo (naukowo) i doniosła społecznie (aplikacyjnie), że warto ją opisywać i dążyć do ustalenia społeczno-kulturowych prawidłowości tego fenomenu.

 

10:40-11:05

Stosunek do sportu polskich gimnazjalistów – wyniki badań socjologicznych i efekty programu „Kumulacja Aktywności” – Ewa Gwiazda koordynator programów sportowych w Fundacji LOTTO Milion Marzeń, Paweł Najdek – polski olimpijczyk w podnoszeniu ciężarów, prowadzący zajęcia sportowe dla gimnazjalistów w ramach programu Kumulacja Aktywności

11:05– 11:20

Przerwa kawowa

11:20-12:05

Aktywność fizyczna i rozwój intelektualny idą ze sobą w parze - Grzegorz Więcław

Przekonanie, że można być albo mądrym albo sprawnym – albo kujonem, albo mięśniakiem – powoli odchodzi do lamusa. Sprawność fizyczna i intelektualna idą ze sobą w parze, co potwierdzają liczne badania naukowe. Na przykład wyniki badań amerykańskich naukowców z laboratorium neurokogniwistyki w Narodowym Instytucie Badań nad Procesami Starzenia się wykazują, że ćwiczenia fizyczne pozytywnie wpływają na procesy poznawcze. Wyniki są już widoczne po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń aerobowych (np. bieganie albo jazda na rowerze). Na przykład zwiększa się ilość neuronów gotowych do przekazywania informacji oraz enzymów wpływających na metabolizm poszczególnych komórek. Dzięki skumulowaniu zasobów neuronowych poprawia się jakość uczenia się nowych umiejętności, przyswajania wiedzy i funkcjonowania pamięci. To stymulacja mięśni rozpoczyna cały szereg procesów na poziomie komórkowym i molekularnym, które prowadzą do usprawnienia nie tylko samego mięśnia, ale także intelektu. Rzeczywiście -  uczniowie aktywni fizycznie, lepiej i chętniej przykładają się do innych obowiązków szkolnych, a także uzyskują lepsze oceny i ogólną satysfakcję z uczenia się. Jak można to wykorzystać we współczesnej szkole?

 

12:05-12:30

Jak Ferrero zachęca dzieci do regularnego uprawiania sportu - Sebastian Świderski (ambasador programu Kinder+Sport)

W Polsce – podobnie jak w innych krajach – dzieci i młodzież zapominają o radości, która jest związana z uprawianiem sportu i wspólnym spędzaniem czasu. W ramach programu „Kinder+Sport” Ferrero chce zmienić to podejście z wykorzystaniem siatkówki, pływania i żeglarstwa. „Kinder+Sport siatkówka” to całoroczny program, który tylko w 2015 r. zaktywizował 41 156 dzieci w wieku 11-13 lat do regularnego uprawiana sportu. Projekt pod patronatem Ministerstwa Edukacji, jest wspierany także przez Polski Związek Piłki Siatkowej oraz idoli młodzieży siatkarskiej - Sebastiana Świderskiego i Piotra Gruszkę. Z kolei celem żeglarskiego projektu „Kinder+Sport” jest m. in. propagowanie aktywności fizycznej oraz krzewienie zasad bezpiecznego spędzania czasu nad wodą i na wodzie. W 7 edycjach „Programu Edukacji Morskiej” w rejsy po Bałtyku wypłynęło ponad 18 000 gimnazjalistów. Każdego dnia na wodę wypływa około 60 uczniów. Patronami projektu są Ministerstwo Edukacji i Ministerstwo Środowiska a inspiracją dla młodzieży jest Mateusz Kusznierewicz. Natomiast w ramach trzeciej platformy „Kinder+Sport pływanie” na ponad 250 basenach w całej Polsce Ferrero wspiera zarówno trenerów pływackich, umożliwiając im doskonalenie metod szkoleń i treningów, jak i same dzieci. Do tej pory zestawy pływackie otrzymało 40 000 adeptów pływania

12:30 -12:45

Przerwa kawowa

12:45-13:25

Ocena sprawności fizycznej uczniów – zbytek czy obowiązek szkoły? - Dr Janusz Dobosz (AWF w Warszawie)

Wystąpienie będzie próbą uzasadnienia obowiązku oceniania w szkolnym wychowaniu fizycznym sprawności fizycznej uczniów. Zostaną przedstawione tak prawne jak i pedagogiczne przesłanki wskazujące na potrzebę pomiaru i oceny sprawności fizycznej chłopców i dziewcząt w szkołach. Przedstawiony zostanie proces dokonywania pomiarów i metodyka oceniania sprawności.

13:25-13:30 Akustyka wnętrz w budynkach szkolnych Mikołaj Jarosz (specjalista w zagadnieniach akustyki wnętrz w obiektach oświatowych i sportowych) 

13:30 – 13:50

Rola sportu w wychowaniu dzieci i młodzieży Władysław Żmuda (były polski piłkarz i trener piłkarski)

Wszyscy czujemy się lepiej, gdy jesteśmy zdrowi, fizycznie sprawni i wysportowani, a gdy sprawność ciała nas zawodzi, popadamy w przygnębienie i pesymizm. Nikogo chyba nie trzeba dzisiaj przekonywać, jak ważną rolę spełnia sport w codziennym życiu człowieka i jak ogromny wpływ ma na kształtowanie postawy i sprawności fizycznej młodych ludzi oraz na „rzeźbienie” ich osobowości i tożsamości.

13:50- 14:30

Kultura fizyczna jako obszar edukacji inkluzyjnej uczniów niepełnosprawnych Prof. dr hab. Tadeusz Maszczak (AWF w Warszawie)

 

Utrwalanie godnej postawy wobec niepełnosprawności i własnego zdrowia wiąże się nierozerwalnie z pełnym i twórczym uczestnictwem w różnych formach aktywności fizycznej. Skuteczność oddziaływań rehabilitacyjnych w pracy z osobami niepełnosprawnymi zależy w znacznym stopniu od nauczyciela jako centralnej postaci w procesie wychowania. Pomnażanie szans życiowych niepełnosprawnych poprzez różne formy aktywności fizycznej wymaga  również zintegrowanych oddziaływań różnych kręgów wychowawczych, a zwłaszcza rodziny i szkoły. Finalnym efektem tak rozumianej działalności sportowo-rekreacyjnej powinno być wytworzenie u wychowanków afirmatywnej postawy wobec własnego zdrowia i własnej sprawności fizycznej oraz umiejętności przekazywania tych wartości innym. Mając na uwadze niektóre uzdolnienia i osiągnięcia osób niepełnosprawnych oraz przesłanie Marii Grzegorzewskiej, iż niepełnosprawność nie umniejsza wartości i godności człowieka, możemy mówić o kulturze fizycznej jako ważnym ogniwie w procesie edukacji inkluzyjnej osób niepełnosprawnych.

14:30

Zakończenie merytorycznej części konferencji

14:30 – 15:15

Dla chętnych osób możliwość zwiedzania Muzeum Sportu i Turystyki




Organizatorzy i partnerzy

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com