Konferencja

VIII Europejska Konferencja Dyrektorów Przedszkoli

VIII Europejska Konferencja Dyrektorów Przedszkoli
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze

Szanowni Państwo,

z przykrością informujemy, że VIII Europejska Konferencja Dyrektorów Przedszkoli nie odbędzie się.

Zapraszamy do śledzenia oferty konferencji i szkoleń organizowanych przez Wolters Kluwer SA

Wśród prelegentów

Szczegóły konferencji

Program
Prelegenci
Organizator
Partnerzy
Informacje organizacyjne

Program

Program ramowy VIII Europejskiej Konferencji Dyrektorów Przedszkoli:

Przedstawiciel Ministerstwa Edukacji Narodowej - Aleksander Tynelski - Naczelnik Wydziału Edukacji Przedszkolnej poprowadzi wystąpienie zatytułowane

"Placówki przedszkolne w nowych uwarunkowaniach prawnych i finansowych" obejmujące następujące zagadnienia:

  1. Aspekty prawne - obowiązująca od 18.01.2014 "ustawa rekrutacyjna" w praktyce:
  • zadania dyrektorów przedszkoli i organów prowadzących
  • trzy grupy kryteriów rekrutacji do przedszkoli
  • procedura odwoławcza
  • ochrona danych osobowych w procesie rekrutacji.
  1. Uwarunkowania finansowe - dotacje (publiczne i niepubliczne) dla przedszkoli oraz finansowanie zajęć dodatkowych - rozwiązania praktyczne.

 

Coaching nowym narzędziem w pracy dyrektora przedszkola

Coaching jest nie tylko modnym, ale również jednym z najbardziej skutecznych narzędzi pomocy dyrektorowi w zarządzaniu zespołem.
Na pytania: na czym polega coaching, kiedy warto go stosować i jakie korzyści można dzięki niemu osiągnąć odpowie Katarzyna Szczepkowska – wieloletnia dyrektorka przedszkola, coach i ekspert szkoleniowy, autorka artykułów z zakresu zarządzania oświatą, budowania zespołów, współpracy i rozwoju zawodowego.

Ewaluacja zewnętrzna przedszkola – jak się do niej przygotować?

W jaki sposób dyrektor przedszkola powinien przygotować się do ewaluacji zewnętrznej? Które obszary są najważniejsze? Jakie narzędzia sprawdzą się w placówkach przedszkolnych?

Ekspertem w tej dziedzinie jest Beata Ciężka – edukator programów i projektów UE, autorka szkoleń i wykładowczyni na studiach podyplomowych z zakresu ewaluacji.

Autorka w swojej prezentacji przedstawia założenia i model ewaluacji zewnętrznej w szczególności skupiając się na realizacji ewaluacji w przedszkolu.
Ponadto słuchacze dowiedzą się jak przygotować się do ewaluacji zewnętrznej w przedszkolu; jak przygotować grono pedagogiczne; jak zorganizować proces ewaluacji w placówce, by jak najmniej ingerował w codzienną pracę oraz jak wspomóc wizytatorów w ich pracy.

Wspólna ewaluacja wewnętrzna - razem lepiej

Ewaluacja wewnętrzna, zwłaszcza analiza wyników badań oraz sformułowanie wniosków i rekomendacji wymaga  „spojrzenia z innej perspektywy” na to, co na co dzień dzieje się w przedszkolu. Przeprowadzenie tej ewaluacji wspólnie z innymi placówkami może być dobrym rozwiązaniem problemu. 

Prezentacja przedstawia przykład dobrej praktyki przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej, propozycje pewnych rozwiązań praktycznych, które pozwalają udoskonalić zarówno ten proces, jak i w znaczący sposób wpłynąć na rozwój uczestniczących w nim nauczycielek, dyrektorek i przedszkoli. 

Wykorzystano tu  przykład wspólnej ewaluacji wewnętrznej prowadzonej przez cztery przedszkola, jednoczące siły dla zbadania jednego, razem wybranego zagadnienia. Przedstawione zostaną poszczególne etapy przebiegu procesu wspólnej ewaluacji wewnętrznej, niezbędne warunki jej realizacji oraz korzyści z uczestnictwa w przedsięwzięciu. 

Przykład współpracy przedszkoli jest dobrym wstępem do organizacji sieci współpracy i samokształcenia, które w ostatnim czasie zostały wprowadzone do systemu doskonalenia nauczycieli, z jednej strony przepisami prawa, z drugiej dzięki realizacji projektu pt. „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół”. Zadaniem sieci jest zrzeszanie się kilku lub kilkunastu przedszkoli (szkół) celem rozwiązywania problemu, z którym same nie potrafią sobie poradzić. Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej może być właśnie takim problemem.

Swoją wiedzą i doświadczeniem podzieli się Urszula Szałaj – dyrektorka Publicznego Przedszkola nr 24 „Niezapominajka” w Kędzierzynie-Koźlu, trener w Ośrodku Doskonalenia i Kształcenia Ustawicznego „Partner” w Zabrzu, autorka publikacji adresowanych do dyrektorów przedszkoli.

Sytuacja psychologiczna małego dziecka wobec przyspieszenia cywilizacyjnego

Współczesny świat szybko się zmienia, co jest spowodowane, między innymi, gwałtownym rozwojem techniki. Przyspieszenie cywilizacyjne odbija się na najsłabszym ogniwie ludzkości – dzieciach, które coraz rzadziej mają zaspokajane podstawowe potrzeby psychofizyczne i w konsekwencji nie są przygotowane właściwie do dorosłego życia. W wykładzie poruszone zostaną najważniejsze kwestie dotyczące środowiska dziecka zakłócanego, m.in., przez nadmierną ilość bodźców, wymagań edukacyjnych, ograniczanie spontanicznych zabaw w domu i przedszkolu.

Przykłady rozwiązań zaprezentuje Maria Bielecka – psycholog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie.

Przykłady dobrej praktyki

Metoda projektów badawczych -praktyka pracy w wiejskich punktach przedszkolnych.

Podejście projektowe jest coraz powszechniejsze w edukacji dzieci od najmłodszych lat. Stymuluje rozwój wielu umiejętności i dyspozycji, które trudno osiągnąć, jeśli korzysta się z metod bardziej tradycyjnych. Metodę projektów badawczych z powodzeniem wdraża od lat Fundacja i Instytut Komeńskiego. 

Podczas wystąpienia krótko zostaną przedstawione podstawowe informacje na temat metody projektów badawczych. Osią prezentacji będzie przedstawienie doświadczeń punktów przedszkolnych na terenach wiejskich, które pracuję projektami z dziećmi. Pokazane będą przykłady dobrej praktyki oraz przedstawiona refleksja dotycząca, barier, wyzwań i korzyści, jakie niesie wykorzystywanie metody projektów pracy z najmłodszymi dziećmi. 

O swoich doświadczeniach w pracy w środowisku wiejskim i pracy metoda projektu opowie Monika Rościszewska –Woźniak – prezes Instytutu Fundacji Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego, trenerka, autorka wielu publikacji z zakresu jakości pracy przedszkoli i zarządzania oświatą, były dyrektor warszawskiego przedszkola i autorka programu przedszkola integracyjnego.

„Klucz do uczenia się” w praktyce przedszkolnej

O doświadczeniach związanych z realizacją programu „Klucz do uczenia się” opowie Barbara Somerla – dyrektor przedszkola w Bieńkowicach w woj. śląskim.
Program ten realizowany był w ramach projektu systemowego doskonalenia pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej prowadzonego przez Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Katowicach w partnerstwie z Wyższą Szkołą Pedagogiczną TWP w Warszawie.

Dyrektorze! Skorzystaj z wyjątkowej możliwości udziału w dwóch różnych wydarzeniach!

09.30 - 09.50 Rejestracja uczestników
09.50 - 10.00 Rozpoczęcie konferencji
10.00 - 11.20

Placówki przedszkole w nowych uwarunkowaniach prawnych i finansowych.
Aleksander Tynelski – Ministerstwo Edukacji Narodowej

11.20 - 12.00

Sytuacja psychologiczna dziecka wobec przyspieszenia cywilizacyjnego.
Maria Bielecka

12.00 - 12.10

Zmiany w "ustawie rekrutacyjnej" i Karcie Nauczyciela w oparciu o praktyczne narzędzie dyrektora szkoły i  przedszkola – Prawo Oświatowe dla szkół i przedszkoli
Lidia Marciniak – Wolters Kluwer SA

12.10 - 12.40 Przerwa kawowa (lunch)
12.40 - 13.20

Ewaluacja zewnętrzna przedszkola– jak się do niej przygotować?
Indira Lachowicz

13.20 - 14.05 Wspólna ewaluacja wewnętrzna
13.20 - 14.05

Coaching  nowym narzędziem w pracy dyrektora przedszkola
Katarzyna Szczepkowska

14.45 - 14.55 Przerwa kawowa 
14.55 - 15.05 Prezentacja firmy Progmann
15.05 - 15.35

Metoda projektów badawczych -praktyka pracy w wiejskich punktach przedszkolnych.
Monika Rościszewska-Woźniak - Instytut Fundacji Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego

15.35 - 16.05

"Klucz do uczenia się" w śląskim przedszkolu
Barbara Somerla - dyrektor przedszkola w Bieńkowicach w woj. śląskim.

16.05 - 16.15 Wystąpienie Przedszkolowo
16.15 Zakończenie konferencji

Organizatorzy i partnerzy

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com