Konferencja
Hotel Windsor Jachranka 21.10.2024 - 22.10.2024

XI Kongres Edukacja i Rozwój 2024 (REGULAR_MIX)

XI Kongres Edukacja i Rozwój 2024 (REGULAR_MIX)
PROMOCJA
Udział już od 1645,00 zł/os. netto (2023,35 zł brutto)

Kongres Edukacja i Rozwój to wydarzenie z wieloletnią tradycją, którego organizatorem jest Wolters Kluwer Polska.

 

Podczas XI edycji Kongresu skupimy się na zmianach, które są nieodłącznym elementem procesu zarządzania oświatą. Będziemy mówić o zmianach w prawie kluczowych w roku szkolnym 2024/2025 i latach kolejnych. Poruszymy istotne tematy dotyczące: standardów ochrony małoletnich, zmian w finansowaniu oświaty i zmian demograficznych. Nie ominiemy także cyberbezpieczeństwa, nowych technologii i sztucznej inteligencji.

 

Kongres jest świetną okazją do spotkania w celu wymiany wiedzy i doświadczeń oraz pozyskania nowych informacji z zakresu zarządzania oświatą. Zapraszamy przedstawicieli środowiska oświatowego do dialogu i spojrzenia na nadchodzące zmiany z różnych perspektyw.

Szczegóły konferencji

Program

Program

 

 

 

Tematy przewodnie XI Kongresu Edukacja i Rozwój to:

 

  • Standardy ochrony małoletnich - obowiązki organów prowadzących i dyrektorów jednostek
  • Zmiany w prawie kluczowe w roku szkolnym 2024/2025 i latach kolejnych
  • Zmiany w podstawach programowych i ramowych planach nauczania
  • Finansowanie zadań oświatowych - skąd i jak pozyskiwać środki?
  • Cyberbezpieczeństwo coraz ważniejsze w oświacie
  • Cyfryzacja oświaty
  • Sztuczna inteligencja – szanse i zagrożenia dla oświaty
  • Zmiany w demografii i ich wpływ na zarządzanie oświatą
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce
  • Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, ich kontrola i egzekucja


Więcej szczegółów na stronie głównej wydarzenia: www.kongres-edukacja.pl

 

 

Zarejestruj się ➡
 

 

Cele

Cele

 

 

Podczas dwóch dni Kongresu poruszymy najważniejsze i najbardziej aktualne tematy związane z zarządzaniem oświatą.

Skupimy się na bieżących i planowanych zmianach w prawie, które realnie wpływają na działalność organów prowadzących, jednostek obsługujących oraz placówek oświatowych. Sporo czasu poświęcimy standardom ochrony małoletnich.

Zagłębimy się w tematykę zmian w finansowaniu oświaty. Porozmawiamy o tym, w jaki sposób pozyskiwać fundusze, także ze źródeł unijnych.

Poruszymy tematy dotyczące zmian demograficznych i współdziałania na rzecz różnorodności kulturowej.

Zagłębimy się w tematykę pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, szczególnie istotnej w czasach kryzysu społeczno-gospodarczego.

Swój czas znajdą także nowe technologie (w tym AI), cyfryzacja oświaty oraz cyberbezpieczeństwo.

 

Dlaczego warto:

 

  • Wiedza o zmianach w prawie istotnych dla branży oświatowej
  • Wskazówki, jak wdrożyć zmiany i wykonywać obowiązki zgodnie z prawem
  • Możliwość indywidualnych konsultacji z ekspertami
  • Okazja do wymiany wiedzy i zdobycia nowych kontaktów
  • Wejście w świat nowych technologii i sztucznej inteligencji w oświacie
  • Prezentacje systemów i narzędzi usprawniających pracę urzędów i szkół

 

Więcej szczegółów na stronie głównej wydarzenia: www.kongres-edukacja.pl

 

Zarejestruj się ➡

Prelegenci

Prelegenci

Oktawia Gorzeńska

Oktawia Gorzeńska przez 19 lat była związana z gdyńską edukacją, pracując jako nauczycielka, a później dyrektorka w Gimnazjum nr 1 w Gdyni. Wspólnie z kadrą pedagogiczną wprowadziła tę szkołę na drogę głębokich zmian – w 2016 roku placówka została wybrana jedną z sześciu polskich Szkół z mocą zmieniania świata. W kolejnych latach jako dyrektorka współtworzyła od podstaw 17 LO w Gdyni, a później także ZSO 8 - Flagową Szkołę Microsoft.

W latach 2020-2022 zasiadała w Radzie Programowej i Komitecie Sterującym ogólnopolskiego programu „Szkoła dla innowatora” prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, gdzie również pełniła rolę doradczyni dyrektorów szkół oraz trenerki trenerów. W roku 2022 na zaproszenie Fundacji Uniwersytet Dzieci opracowała ścieżkę doradczo-szkoleniową dla dyrektorów i wicedyrektorów programu „Dziecko z pasją”, a także stworzyła zespół mentorski. W latach 2022-2023 jako współautorka i koordynatorka była zaangażowana w ogólnopolski projekt Pracowni Aktywnego Korzystania z Technologii PAKT realizowany w konsorcjum prowadzonym przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Celem działania było upowszechnianie idei STEAM w edukacji. W latach 2023-2024 jako dyrektorka akademii 42 Warsaw, współtworzyła tę instytucję w Polsce od podstaw oraz rozwijała jej działalność.

Jako doradczyni dyrektorek i dyrektorów w ogólnopolskich programach, specjalistka od zarządzania zmianą, liderstwa i innowacji, realizuje swoje pasje edukacyjne. Wykłada na studiach podyplomowych m.in. zarządzania oświatą (w Polsce i za granicą), działa w grupach roboczych, prowadzi szkolenia, występuje jako prelegentka, mówiąc o konieczności zmiany edukacji na wydarzeniach TEDx, a także uczestnicząc w panelach m.in. na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.

Jest założycielką Akademii Przywództwa Edukacyjnego, współinicjatorką platformy EduLab oraz ogólnopolskiego ruchu #wiosnaedukacji. Wierzy w wartość edukacji nastawionej na rozwijanie kompetencji, a także sprawczości osób uczących się. Doświadczenia we wdrażaniu zmiany zawarła w książce - warsztatowniku dla nauczycieli, nauczycielek oraz kadry zarządzającej placówkami oświatowymi "Projekt zmiana – od frustracji do satysfakcji z pracy w szkole”. Jest autorką licznych publikacji, blogerką, członkinią grup eksperckich, doradczynią (m.in. Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego – 2023).

To absolwentka filologii polskiej na UAM w Poznaniu, studiów podyplomowych dramy pedagogicznej, wiedzy o kulturze i zarządzania oświatą oraz programu Leadership Academy for Poland. Za swoje działania na rzecz edukacji została doceniona Medalem Komisji Edukacji Narodowej, a także tytułami Eduinspiratora i Jutronautki. Dwukrotnie znalazła się na Liście SPRUC - 100 osób, które w sposób szczególny przyczyniły się do wzmacniania cyfrowych kompetencji Polek i Polaków w latach 2022 i 2023.

W wolnym czasie celebruje podróże dalekie i bliskie, książki przybliżające wielokulturowość, a także jazdę na rowerze. Lubi się uczyć, budować sprawcze zespoły i wspólnie rozwijać inicjatywy zmieniające świat.

Monika Horna-Cieślak

Rzeczniczka Praw Dziecka od 20 grudnia 2023 r. Adwokatka oraz działaczka społeczna. Od 2023 rzecznik praw dziecka. Specjalizuje się w ochronie praw dzieci i młodzieży, propagatorka idei wymiaru sprawiedliwości przyjaznego dzieciom. Udziela pomocy prawnej osobom najmłodszym, przede wszystkim doświadczającym przemocy psychicznej, fizycznej oraz seksualnej. W swojej działalności na rzecz dzieci podejmuje bardzo szerokie działania m.in. legislacyjne, szkoleniowe, koordynuje projekty edukacyjne oraz badawcze. Jest autorką publikacji i badań na temat udziału osób najmłodszych w procedurach prawnych. Współpracuje z podmiotami państwowymi, zagranicznymi oraz pozarządowymi na rzecz ochrony praw dzieci – członkini Komisji Praw Człowieka przy Naczelnej Radzie Adwokackiej, Przewodniczącą Sekcji Praw Dziecka przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, członkini Zespołu do spraw przeciwdziałania przestępczości przeciwko wolności seksualnej i obyczajności na szkodę osób małoletnich przy Ministrze Sprawiedliwości oraz tutorka programu HELP Rady Europy. Zwyciężczyni konkursu „Rising Stars – Liderzy Jutra 2019” oraz I wyróżnienia w konkursie „Prawnik Pro Bono 2019". Współautorka tzw. „Ustawy Kamilka z Częstochowy”. 

Joanna Jaczewska-Schuetz

Ekspert Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, dietetyk, konsultant merytoryczny z zakresu edukacji żywieniowej. Współrealizator działań w programach zwalczania nadwagi i otyłości oraz promowania nawyków prozdrowotnych. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych dotyczących m. in. prawidłowego żywienia i stanu odżywienia dzieci i młodzieży. Realizator wykładów i warsztatów dla pracowników żłobków, przedszkoli i szkół. Wieloletni pracownik Instytutu Żywności i Żywienia, obecnie pracownik Narodowego Instytut Zdrowia Publicznego-PZH-PIB (Zakład Edukacji Żywieniowej).

female

Agnieszka Matysek

Główny Specjalista, Sędzia w Zespole do spraw Pomocy Pokrzywdzonym w Departamencie Spraw Rodzinnych i Nieletnich w Ministerstwie Sprawiedliwości.

Marek Młodecki

Radca prawy. Specjalizuje się w prawie oświatowym, Karcie Nauczyciela, prawie pracy oraz przepisach dotyczących ochrony danych osobowych.

Autor pozycji książkowych, komentarzy oraz licznych publikacji i porad prawnych. Współpracuje z ośrodkami szkoleniowymi jako wykładowca.

Doradza i reprezentuje organy prowadzące szkoły, dyrektorów oraz nauczycieli w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz dyscyplinarnych przed komisjami dyscyplinarnymi. 

Paweł Modrzyński

Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz absolwent MBA Dominican University USA. Jego zainteresowania badawcze związane są z problematyką zarządzania i finansów, ze szczególnym uwzględnieniem sektora publicznego i tematyki zarządzania i tworzenia samorządowych centrów usług wspólnych. Pełnił funkcję kanclerza Uczelni Wyższych, a także dyrektora departamentu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Był odpowiedzialny za utworzenie i kierowanie samorządowym Centrum Usług Wspólnych, które otrzymało nagrodę za pionierskie wdrożenie Blockchain w sektorze publicznym w Polsce. Odpowiedzialny za tworzenie lub audytowanie wielu samorządowych Centrów Usług Wspólnych w Polsce.

Autor kilkudziesięciu artykułów naukowych, książek i ekspertyz, szczególnie z obszaru organizacji i zarządzania centrami usług wspólnych, optymalizacji i standaryzacji procesów usług wspólnych oraz wykorzystania technologii blockchain. 

Laureat nagrody naukowej Prezydenta Miasta Bydgoszczy za 2021 rok.

Pracownik naukowy Katedry Finansów i Rachunkowości Wydziału Zarządzania Politechniki Bydgoskiej im. J.J. Śniadeckich w Bydgoszczy, Wice Przewodniczący Rady Nadzorczej Kujawsko-Pomorskiej Agencji Innowacji Sp. z o.o. oraz Członek Rady Nadzorczej SKAT Transport P.S.A.

Elżbieta Piotrowska-Albin

Socjolog, wydawca wielu publikacji książkowych i programów elektronicznych dla praktyków edukacyjnych oraz czasopism „Dyrektor Szkoły” i „Wczesna Edukacja”, będących w ofercie Wolters Kluwer Polska SA. Jest inicjatorem i współtwórcą popularnych portali internetowych, m. in. www.oswiata.abc.com.pl , www.dyrektorszkoly.plprofilu Edukacja Moja Pasja na Facebooku oraz prestiżowych konkursów - Osobowość Polskiej Edukacji, POMOST, Super Dyrektor Szkoły/ Przedszkola. Pomysłodawczyni i organizator wielu debat, konferencji i programów podnoszących kompetencje kadry kierowniczej i pedagogicznej oświaty, m. in. Kongresu Edukacja i Rozwój, Krajowej Konferencji Dyrektorów Szkół, Akademii Zarządzania „Dyrektora Szkoły”, EDU Trendów. Wiceprezes Fundacji Edukacji Prawnej IUSTITIA.

Agata Piszko

Prawnik, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania oświatą na szczeblu samorządowym, prowadzi szkolenia i doradztwo w zakresie oświaty i pragmatyki zawodowej nauczycieli. Od 2009 r. współpracuje w firmą Wolters Kluwer – w serwisie LEX Prawo Oświatowe, autor odpowiedzi na pytania, komentarzy i wzorów z tematyki oświatowej, prawa pracy, prawa samorządu terytorialnego. 

male

Grzegorz Pochopień

Były pracownik  Ministerstwa Finansów i Ministerstwa Edukacji Narodowej. W Ministerstwie Edukacji Narodowej na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej.

Współautor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek nie samorządowych.

Współwłaściciel firmy doradczo-szkoleniowej CDS OMNIA s.c. 

Absolwent Matematyki Finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.

Publikacje:

  • Finansowanie i zarządzanie oświatą samorządową, C.H. BECK, 2023, ISBN: 978-83-8291-600-3;
  • Pomoc obywatelom Ukrainy. Zadania samorządu terytorialnego i ich finansowanie, C.H. BECK, 2022, ISBN: 978-83-8291-401-6;
  • System informacji oświatowej. Wysokość subwencji oświatowej dla samorządu, C.H. BECK, 2021, ISBN: 978-83-8235-728-8;
  • Dotacje oświatowe, C.H. BECK, 2021, ISBN: 978-83-8235-421-8;
  • Finansowanie zadań oświatowych. Komentarz, Wolters Kluwer Polska, 2020, ISBN: 978-83-8187-411-3;
  • Wpływ przyjęcia przez Polskę euro na strategię zarządzania długiem Skarbu Państwa, 2009, https://nbp.pl/wp-content/uploads/2022/11/re16.pdf
  • Liczne artykuły o tematyce dotyczącej finansowania zadań oświatowych między innymi w Dzienniku Gazecie Prawnej i we Wspólnocie.

Alicja Pollesch

Dyrektor Strategii, Business Development and Marketing. Członek Zarządu Wolters Kluwer Polska.

Nieprzerwanie związana z firmą od 2000 r. Na pierwszym etapie swojej pracy kierowała m.in. zespołami redakcyjnymi zapewniając wysoki standard i zakres merytoryczny oferty wydawniczej. Od 2008 r. odpowiedzialna za rozwój biznesowy oferty produktowej  skierowanego do kancelarii prawnych, administracji oraz instytucji publicznych. W następnych latach rozszerzyła zakres swojej odpowiedzialności na pozostałe segmenty rynku, do których skierowana jest oferta Wolters Kluwer Polska. Od 2012 roku  obecna w Zarządzie Wolters Kluwer Polska.

 

Odpowiada za wdrażanie strategii Wolters Kluwer w Polsce i jej spójność z celami dywizji LR. Opowiada za cele budżetowe firmy oraz transformację produktową na wszystkich rynkach. Łączy rolę lidera z efektywnym  zarządzaniem  zespołem managerów odpowiedzialnych za rozwój  rynków Public, Legal & Corporate oraz za Dział Marketingu.

 

Kierowała akwizycją LexisNexis przez Wolters Kluwer w Polsce. Zainicjowała powstanie serwisu informacyjnego Prawo.pl oraz nadal odpowiada za jego rozwój. Aktywna strukturach Legal Regulatory: Strategy Leads i Marketing Directors. Wraz z kierowanymi przez nią zespołami była laureatką wyróżnień w obszarach marketingu, digital marketingu i sprzedaży w Wolters Kluwer.

Ukończyła studnia na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest również absolwentką studiów Executive MBA (EMBA) na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (akredytacje AACSB, AMBA, EQUIS).

Izabela Suckiel

Nauczyciel konsultant ds. kadry kierowniczej i ewaluacji w Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych, trener w programach ogólnopolskich. Specjalizuje się w zakresie prawa oświatowego, nadzoru pedagogicznego, oceniania, pomiaru dydaktycznego i ewaluacji. Autorka wielu artykułów i ponad 30 programów grantowych dla dyrektorów i nauczycieli.

Paweł Wójcik

Radca prawny, trener zamówień publicznych, pełnomocnik stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, właściciel Kancelarii obsługującej podmioty rynku zamówień publicznych, prowadzi blog poświęcony zamówieniom publicznym www.kio-odwołania.pl. 
Autor książek:
-Prawo zamówień publicznych. Komentarz, Paweł Wójcik, Ewa Wiktorowska, Adam Wiktorowski, , Andrzela Gawrońska-Baran,  wyd. WoltersKluwer, Warszawa 2021. 
-Komentarz do wybranych przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych. Zamówienia badawczo – rozwojowe. (System Informacji Prawnej LEX 2018);
-Zamówienia publiczne na usługi w zakresie badań naukowych (Wolters Kluwer  2012);

female

Joanna Wrona

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie (obecnie: Akademia Pedagogiki Specjalnej) w zakresie oligofrenopedagogiki oraz administracji publicznej na Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej, m.in. na stanowisku dyrektora w Departamencie Zwiększania Szans Edukacyjnych, radcy ministra i naczelnika Wydziału Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobyła również pracując kilkanaście lat na innych stanowiskach związanych z oświatą - w przeszłości nauczyciel i wychowawca w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, a także wizytator w kuratorium oświaty.
Ekspert prawa oświatowego w zakresie pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, współautor zmian w przepisach prawa dotyczących uczniów niepełnosprawnych w latach 2008-2015. Współtwórca oraz recenzent przeznaczonych dla przedszkoli, szkół i placówek wybranych materiałów dydaktycznych i publikacji poświęconych problematyce kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Odbiorcy

Odbiorcy

 

 

 

Na wydarzenie zapraszamy w szczególności:

 

  • przedstawicieli JST i organów prowadzących odpowiedzialnych za oświatę
  • przedstawicieli centrów usług wspólnych (CUW) i centrów usług oświatowych (CUO)
  • dyrektorów oraz wicedyrektorów szkół i przedszkoli
  • reprezentantów instytucji i firm, oferujących rozwiązania usprawniające działalność oświatową
  • wszystkie osoby zainteresowane tematyką zarządzania oświatą

 

Tegoroczny Kongres odbywa się w formule STACJONARNEJ. 

 

Spotykamy się w dniach 21 - 22 października w hotelu Windsor w Jachrance (pod Warszawą).

 

Więcej szczegółów na stronie głównej wydarzenia: www.kongres-edukacja.pl

 

Zarejestruj się ➡

 

Organizator

Organizator

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.  

 

W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.

Partnerzy

Partnerzy merytoryczni

Progman

Progman jest częścią Wolters Kluwer, największego wydawcy publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim.

Progman oferuje kompleksowe i zintegrowane rozwiązania informatyczne dla szkół, przedszkoli, samorządów oraz innych jednostek sektora budżetowego. Szczególną uwagę zwraca na potrzeby placówek oświatowych, zwłaszcza w okresie zmian legislacyjnych oraz intensywnych reform w edukacji. Stały rozwój merytoryczny i technologiczny proponowanego oprogramowania wpływa na rosnący udział w rynku oświatowym i poszerzające się grono klientów. Jednocześnie jakość oferowanych rozwiązań i świadczonych usług, od lat utrzymuje się na wysokim poziomie. Miarą sukcesu marki Progman jest wiedza, doświadczenie oraz długotrwałe relacje z klientami.

Szeroki zakres oferty obejmuje systemy do:

  • obsługi finansowo-księgowej,
  • obsługi kadrowo-płacowej,
  • zarządzania majątkiem,
  • zarządzania przedszkolem,
  • organizacji oświaty,
  • obsługi poradni psychologiczno-pedagogicznej,
  • obsługi żywienia zbiorowego,
  • rozliczania opłat.

LEX Prawo Oświatowe

LEX Prawo Oświatowe jest codziennie aktualizowanym serwisem elektronicznym, który w przyjazny i praktyczny sposób prezentuje informacje, materiały eksperckie i narzędzia, wspierające użytkowników w zadaniach związanych z wprowadzaniem zmian. 

Program LEX Prawo Oświatowe to kompleksowe i unikatowe zestawienie aktualnej informacji prawnej dotyczącej organizacji funkcjonowania szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych wynikającej z USO oraz ustawy – Prawo oświatowe i ustawy - przepisy Wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe. Dostarcza analizy zagadnień związanych z prawami i obowiązkami dyrektorów i nauczycieli, rozwojem zawodowym i podnoszeniem kwalifikacji, nauczaniem i wychowaniem dzieci i młodzieży, współpracy z organem prowadzącym i organem nadzoru. Ponadto omawia przepisy regulujące nauczycielskie stosunki pracy wynikające z Karty Nauczyciela i postępowanie administracyjne.

DYREKTOR SZKOŁY

Dyrektor Szkoły Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej

"Dyrektor Szkoły. Miesięcznik Kierowniczej Kadry Oświatowej" to najlepsze czasopismo dla dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, odpowiedź na zapotrzebowanie dyrektorów, pomoc w ich codziennej pracy. "Dyrektor Szkoły" to kompendium wiedzy z zakresu zarządzania, prawa, finansów oraz polityki oświatowej. Poruszamy te zagadnienia, za które odpowiedzialność ponosi dyrektor szkoły, harmonogram poszczególnych artykułów dostosowując do kalendarium roku szkolnego i zadań stojących przed dyrektorem.   

Fundacja Edukacji Prawnej "Iustitia"

Podejmujemy działania w celu podnoszenia świadomości prawnej, promocji wiedzy o ochronie wolności i praw człowieka oraz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.

Paweł Wójcik Kancelaria Radcy Prawnego

Praktyka kancelarii koncentruje się przede wszystkim na obszarze prawa cywilnego, administracyjnego oraz prawa zamówień publicznych. Największe doświadczenie posiadamy w zakresie prawa zamówień publicznych, którym radca prawny Paweł Wójcik zajmuje się od blisko 20 lat. W tym też zakresie możemy przedstawić najszerszą ofertę adresowaną do obu stron postępowań przetargowych.

Kancelaria VERBA LEGIS

Prawo to nasza pasja. Spełniamy się, pomagając innym. Indywidualnie podchodzimy do każdego klienta. Zapewniamy pomoc prawną w takich dziedzinach jak prawo cywilne, prawo gospodarcze, prawo pracy i prawo oświatowe, odszkodowania, prawo administracyjne, prawo budowlane oraz w sprawach dotyczących nieruchomości, prawa własności lokali.

Doradzamy, jak rozpocząć i prowadzić działalność gospodarczą, opiniujemy i negocjujemy umowy, pomagamy w rozwiązywaniu sporów, prowadzimy w imieniu naszych Klientów negocjacje, obsługujemy wierzytelności, udzielamy bieżących porad prawnych.. Wspieramy pracodawców i pracowników. Sporządzamy pisma procesowe, pozwy, wnioski, opinie i ekspertyzy prawne. Radcowie prawni reprezentują naszych Klientów przed wszystkim sądami, urzędami i organami.

Patroni honorowi

Rzecznik Praw Dziecka

Rzecznik Praw Obywatelskich

Polski jednoosobowy organ państwowy ustanowiony w 1987, utworzony w 1988. Rzecznik praw obywatelskich pełni funkcję niezależnego urzędnika, powiązanego z parlamentem, do którego można się odwoływać w sprawach naruszania praw i wolności jednostki po wyczerpaniu samodzielnych możliwości prawnych. 

Związek Powiatów Polskich

Celem Związku Powiatów Polskich jest wspieranie idei samorządu terytorialnego, integrowanie i obrona wspólnych interesów powiatów, kształtowanie wspólnej polityki, wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju i promocji powiatów, wymiana doświadczeń oraz upowszechnianie modelowych rozwiązań w zakresie rozwoju i zarządzania w powiatach. Celem statutowym Związku Powiatów Polskich jest również prowadzenie oraz wspieranie prowadzonej przez swych członków działalności naukowej, naukowo-technicznej, oświatowej, kulturalnej, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, a także wspieranie inicjatyw społecznych na rzecz ochrony zdrowia i pomocy społecznej oraz rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów.

Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej

Misją Związku jest służba na rzecz społeczności gmin wiejskich a szczególnie pomoc w wysiłkach skierowanych na:

  • rozwój demokracji lokalnej,
  • stworzenie warunków lokalnego rozwoju gospodarczego,
  • integrację gmin i rozwój samorządności lokalnej.

W GRUPIE SIŁA

Związek Gmin Wiejskich RP to największa ogólnopolska organizacja skupiająca gminy wiejskie i miejsko-wiejskie. Związek jest bezpośrednim kontynuatorem tradycji przedwojennej organizacji o tej samej nazwie. Podstawowym celem Związku jest integracja samorządów wiejskich i rozwiązywanie typowych problemów tego środowiska. Wspólne działania za pośrednictwem Związku pomagają w sposób zorganizowany walczyć o interesy członków. Działania ZGW RP są prowadzone na wielu płaszczyznach. Dotyczą zarówno negocjacji z Rządem, konsultacji w Parlamencie, wymiany doświadczeń pomiędzy członkami, jak i działań w celu gospodarczego i kulturalnego rozwoju gmin wiejskich. Związek od lat działa skutecznie w wielu sferach broniąc spraw gmin wiejskich. Dzięki naszemu zaangażowaniu i lobbingowi wiele złych z punktu widzenia samorządów wiejskich rozwiązań proponowanych przez Rząd lub Parlament zostało oprotestowanych i tym samym skutecznie zablokowanych. Związek tworzy szeroką platformę współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy gminami (kongresy, konferencje, grupy wymiany doświadczeń, baza dobrych praktyk, różnorodne formy współdziałania z wykorzystaniem technologii informatycznych). Na przestrzeni ostatnich lat ZGW RP intensywnie wspierał gminy w dostosowaniu się do standardów unijnych, realizował różnorakie programy badawczo-analityczne, organizował liczne szkolenia, warsztaty i konferencje wspierające realizację gminnych zadań i doskonalące umiejętności przedstawicieli samorządów.

 

DLACZEGO WARTO?

 

Zastanawiając się nad celowością zrzeszania w Związku Gmin Wiejskich RP, warto zadać sobie kilka podstawowych pytań:

  • Czy śledzą Państwo proces legislacyjny związany z projektami ustaw, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie gminy?
  • Czy mają Państwo możliwość wymiany doświadczeń z innymi samorządami ujmując cały kraj i zagranicę?
  • Czy należą Państwo do organizacji, która reprezentuje specyficzne interesy gmin wiejskich i która może mieć wpływ na ich skuteczną obronę (np. oświata wiejska, realizacja małych inwestycji infrastrukturalnych, itp.) ?
  • Czy gmina realizuje zadanie „wspierania i upowszechniania idei samorządowej” (ustawa o samorządzie gminnym, art. 7 ust.1 pkt.17) ?

jeżeli  nie znamy odpowiedzi na chociaż jedno pytanie lub są one negatywne, jest to pierwszy argument za przystąpieniem do Związku Gmin Wiejskich RP.

 

INTEGRACJA i LOBBING

 

Podstawową sferą aktywności Związku jest obrona interesów gmin poprzez udział 
w pracach różnych gremiów krajowych i jego zespołach problemowych. Przedstawiciele Związku biorą czynny udział w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, komisji sejmowych i senackich, dziesiątkach instytucji rządowych i  związanych z rozwojem obszarów wiejskich. ZGW RP aktywnie działa także na arenie międzynarodowej. Delegaci Związku reprezentują interesy polskich gmin wiejskich w Komitecie Regionów UE, Kongresie Władz Lokalnych i Regionalnych Europy (CLRAE), uczestniczyli w międzynarodowych projektach (IDCED, Standup). Aktywność naszych przedstawicieli w pracach Komitetu Regionów UE zaowocowała uzyskaniem mocnej pozycji w jego strukturach: są członkami prezydium, przewodniczą w komisjach i grupach politycznych Komitetu Regionów. Związek był gospodarzem pierwszego w historii Europejskiego Kongresu Gmin Wiejskich, podczas którego podpisano deklarację warszawską dotycząca przyszłości obszarów wiejskich. Nasi wójtowie mają możliwość bezpośredniej wymiany doświadczeń z wójtami krajów europejskich w ramach projektów realizowanych przez ZGW RP we współpracy z organizacjami partnerskimi, współfinansowanymi z funduszy unijnych.

 

Jedną z ważniejszych inicjatyw Związku jest organizowanie Kongresów Gmin Wiejskich. Kongresy te odbywają się co roku w Warszawie w Sali Kongresowej. Każdorazowo bierze w nich udział ponad 1000 samorządowców - głównie wójtów i burmistrzów.  Kongresy Gmin Wiejskich to najważniejsze forum prezentacji  tematów i problemów dotyczących  członków  ZGWRP a także organów  niezrzeszonych. Celem Kongresów jest wzmocnienie przekazu naszych spraw, przy udziale przedstawicieli władz krajowych. Uczestnikami kongresów byli: Prezydent RP , Premierzy, Marszałkowie Senatu i Sejmu, parlamentarzyści, przedstawiciele rządu i przedstawiciele Unii Europejskiej. Kongresy są również miejscem na  bezpośrednią wymianę  doświadczeń i  integrację  środowisk  samorządowych.

Patroni medialni

Prawo.pl

Prawo.pl to nowy serwis informacyjny Wolters Kluwer Polska, który jest połączony z systemem LEX – największą prawną bazą wiedzy w Polsce. Serwis zawiera codzienne informacje z zakresu prawa, podatków, ale także tematyki kadrowej, samorządowej, zdrowotnej czy oświatowej.

 

Znajdują się w nim zarówno tzw. newsy prawne, jak i opinie, komentarze, wywiady oraz aktualne orzeczenia i interpretacje.

 

Serwis jest tworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy prawnych, którzy pracowali w ogólnopolskich opiniotwórczych mediach.

 

Prawo.pl - Całe prawo w jednym miejscu!

Odwiedź stronę

Samorząd Terytorialny

Samorząd Terytorialny jest miesięcznikiem o profilu naukowym i profesjonalnym, wydawanym od stycznia 1991 roku. Zajmuje się różnymi aspektami decentralizacji terytorialnej i w tym kontekście – problemami ustroju administracyjnego państwa oraz działalności władz lokalnych i regionalnych. Od 2004 roku pismo organizuje doroczny Konkurs na najlepsze rozprawy doktorskie, prace magisterskie i licencjackie dotyczące ustroju i działalności samorządu terytorialnego. Miesięcznik jest niekwestionowanym liderem wśród pism naukowych zajmujących się zagadnieniami szeroko pojętej decentralizacji oraz prawnymi aspektami funkcjonowania administracji samorządowej. Mimo że ma charakter naukowy, porusza prawne aspekty funkcjonowania samorządu terytorialnego. W każdym numerze pisma są publikowane glosy do wyroków i orzeczeń w sprawach samorządowych. Pismo jest kierowane do kadry naukowej oraz studentów studiów magisterskich i doktoranckich (głównie) wydziałów prawa i administracji, a także władz i pracowników administracji samorządowej - marszałków województw, starostów, wójtów, burmistrzów, prezydentów miast, ale również naczelników wydziałów oraz wszystkich osób, które w swojej pracy ocierają się o zagadnienia prawa administracyjnego i samorządowego lub próbują zgłębić tę materię.

Dziennik Warto Wiedzieć

Dziennik Warto Wiedzieć to ogólnopolski portal poświęcony problematyce funkcjonowania samorządu terytorialnego. Portal prowadzony jest w formule dziennika, a wydawcą jest Związek Powiatów Polskich (więcej o ZPP na stronie www.zpp.pl). Materiały umieszczane w Dzienniku Warto Wiedzieć kierowane są zarówno do pracowników samorządowych, radnych, jak i do innych osób zainteresowanych bliższym poznaniem zagadnień istotnych dla działania gmin, powiatów i województw.  

Przedszkola.edu.pl

Eksperci

Eksperci

Joanna Budzich

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, ukończyła kierunek: Finanse i rachunkowość. Odpowiedzialna za procesy utrzymaniowe i rozwój programu iArkusz. Doświadczenie w pracy nad produktami finansowo-księgowymi pomaga jej w szerokim rozumieniu procesu planowania organizacji placówek edukacyjnych i wpływu zmian w organizacji na planowanie finansów oświaty zarówno na poziomie jednostek jak i organów prowadzących.

Codzienny kontakt z dyrektorami szkół i przedszkoli oraz przedstawicielami samorządów w zakresie merytorycznego wsparcia obsługi systemu sprawia, że jest na bieżąco z wyzwaniami użytkowników . Swoją praktyczną wiedzą dzieli się podczas prezentacji oraz szkoleń. Klienci cenią jej zaangażowanie, cierpliwość, jasność przekazu. Aktualnie poszerza swoje zainteresowania o tematykę zarządzania projektami.

Michał Grosz

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Wcześniej specjalista ds. oprogramowania finansowo-księgowego i kadrowo – płacowego. Absolwent Informatyki i Ekonometrii Wyższej Szkoły Informatyki i Ekonomii w Olsztynie oraz studiów podyplomowych – Rachunkowość Przedsiębiorstw na Politechnice Gdańskiej. Od 2007 roku zajmuje się projektowaniem, rozwojem, wdrażaniem oraz szkoleniami z zakresu oprogramowania kadrowo – płacowego oraz finansowo – księgowego systemów informatycznych ProgMan. Lider zespołu projekt managerów, odpowiedzialny za projekty wewnętrzne, przetargowe oraz współpracę z klientami kluczowymi.

Justyna Palikowska

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Senior Product Manager w Wolters Kluwer Polska. Absolwentka studiów na Wyższej Szkole Zarządzania na kierunku Zarządzanie Przedsiębiorstwem. Specjalizuje się w rozwoju systemów wspierających ewidencję i rozliczanie opłat przedszkolnych i szkolnych. Posiada kilkuletnie doświadczenie we wdrażaniu systemów zarządzania przedszkolem zarówno na poziomie pojedynczych placówek jak i całej gminy.

Lidia Smoktunowicz

Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowych Studiów Polityki i Zarządzania Oświatą na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studiów Podyplomowych Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Swoje kwalifikacje uzupełniała również na Studiach Podyplomowych Digital Media na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.

 

Od 2005 r. współpracuje z Wydawnictwem Wolters Kluwer (obecnie product manager publikacji LEX Prawo Oświatowe), wykładowca Studiów Podyplomowych Zarządzania w Systemie Oświaty, współautorka oraz redaktor merytoryczny publikacji o tematyce oświatowej (m.in. Procedury oświatowe z wzorami dokumentów. Tom 1. Prawo oświatowe i system oświaty - z serii MERITUM, Wolters Kluwer 2019, oraz  Procedury oświatowe z wzorami dokumentów. Tom 2. Karta Nauczyciela oraz prawo pracy - z serii MERITUM, Wolters Kluwer 2019).

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

 

Cennik:

 

Cena regularna za uczestnika:
🔹 Pakiet 1 (BEZ NOCLEGU) - 1430 zł netto

🔹 Pakiet 2 (Z NOCLEGIEM) - 1644,50 zł netto - pokój 2 osobowy ze śniadaniem
(cena obowiązuje wyłącznie przy wskazaniu drugiej osoby)

RABATY*:
Rabat FIRST MINUTE (do 27 sierpnia 2024 r.) - 10%

* Rabatowaniu podlega wyłącznie udział w wydarzeniu z wyłączeniem kosztu noclegu.

 

🚩ZGŁOSZENIA GRUPOWE:
Zapytania o ofertę dla zgłogłoszenia grupowe powyżej 6 osób prosimy kierować poprzez formularz dostępny TUTAJ lub na adres mailowy: magdalena.grzywa@wolterskluwer.com

 

 

Zobacz co zawiera Twój pakiet?

 

• udział w dwóch dniach Kongresu (stacjonarnie)

• nocleg ze śniadaniem (w przypadku wyboru opcji z noclegiem)*

• udział w 2 dniach kongresu wraz z cateringiem

• udział w wieczornej gali z rozstrzygnięciem konkursu "Super Dyrektor"

• możliwość odwiedzenia strefy EXPO partnerów wydarzenia

• certyfikat potwierdzający uczestnictwo w Kongresie

• dostęp do wrześniowego e-wydania czasopism: "Dyrektor Szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej”

• dostęp do serwisu LEX Prawo Oświatowe - kod uprawniający do 27-dniowego dostępu

 

* W zależności od wybranego podczas rejestracji pakietu.

 

 

Pozostałe informacje organizacyjne:

 

1. Kongres Edukacja i Rozwój 2023 odbędzie się w formie stacjonarnej. Lokalizacja: Król Kazimierz Hotel & SPA, Puławska 86, 24-120 Kazimierz Dolny,

2. Warunkiem udziału w konferencji jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego,

3. Po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza osoba zgłaszająca się otrzyma automatyczne potwierdzenie rejestracji,

4. Ilość miejsc na wydarzenie jest ograniczona,

5. Rejestracja trwa do 16 października 2024 r. lub do wyczerpania miejsc,

7. Rezygnacja z Kongresu:

  • Rezygnacja przez Zamawiającego z udziału w Wydarzeniu może nastąpić wyłącznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: magdalena.grzywa@wolterskluwer.com z informacją o anulowaniu zgłoszenia. Wiadomość powinna zawierać numer ID zgłoszenia oraz imię i nazwisko/nazwę Zamawiającego oraz imiona i nazwiska Uczestników.
  • Rezygnacja z udziału w Konferencji na 40 dni przed planowanym terminem Konferencji nie powoduje żadnych kosztów po stronie Zamawiającego, a wpłacona zaliczka podlega zwrotowi w pełnej wysokości w terminie do 14 dni od daty złożenia oświadczenia o rezygnacji.
  • W przypadku rezygnacji w terminie późniejszym Organizator pobierze/potrąci z kwot wpłaconych opłaty manipulacyjne w następujących wysokościach:
    • 60% ceny za udział w Konferencji w przypadku rezygnacji od 39 do 20 dni przed planowanym terminem Wydarzenia
    • 100% ceny za udział w Konferencji w przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 20 dni przed planowanym terminem Konferencji.
  • W przypadku niewykorzystania miejsca na Wydarzeniu (brak obecności) Organizator nie zwraca kosztu Udziału w Wydarzeniu.

8. Faktury:

  • Warunkiem uczestnictwa w Kongresie jest opłata udziału w 100% wartości przed jego rozpoczęciem
  • Zgłoszenia w terminie 01.07. - 22.08.2024 r. -  płatne są na podstawie FAKTURY PROFORMA w terminie 21 dni od jej otrzymania
  • Zgłoszenia w terminie 23.08. - 30.09.2024 r. - płatne są na podstawie FAKTURY VAT w terminie 21 dni od jej otrzymania 
  • Zgłoszenia w terminie 01.10. - 18.10.2024 r. - płatne są na podstawie FAKTURY VAT w terminie 7 dni od jej otrzymania

 

 

Zarejestruj się ➡

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Magdalena Grzywa

tel. +48 884 986 859

Magdalena.Grzywa@wolterskluwer.com

Organizatorzy i partnerzy

Organizator
Partner merytoryczny
Partner merytoryczny
Partner merytoryczny
DYREKTOR SZKOŁY
Partner merytoryczny
Partner merytoryczny
Partner merytoryczny
Patron honorowy
Patron honorowy
Patron honorowy
Patron medialny
Patron medialny
Patron medialny
Patron medialny

Informacje o cenie

  • nocleg ze śniadaniem (w przypadku wyboru opcji z noclegiem)
  • udział w 2 dniach kongresu wraz z cateringiem
  • możliwość odwiedzenia strefy EXPO partnerów wydarzenia
  • welcome pack uczestnika
  • udział w wieczornej gali z rozstrzygnięciem konkursu "Super Dyrektor"
  • certyfikat potwierdzający uczestnictwo w wydarzeniu
  • e-book "Standardy ochrony małoletnich przed przemocą - nowe obowiązki dyrektorów szkół i organów prowadzących" w przypadku wyrażenia zgody WMR
  • dostęp do wrześniowego e-wydania czasopisma: "Dyrektor Szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej” - dostęp realizowany przez platformę Smarteca
  • dostęp do serwisu LEX Prawo Oświatowe - jednorazowy kod uprawniający do 27- dniowego dostępu

Dane w formularzu oznaczone "*" są obowiązkowe podczas rejestracji na wydarzenie. Wskazany w formularzu rejestracyjnym numer telefonu wykorzystywany jest wyłącznie w celu kontaktu w sprawie omówienia dostępu testowego do LEX Prawo Oświatowe.

Cena szkolenia:

1645,00 zł / os netto
( 2023,35 zł/os brutto )

Termin i miejsce:

21.10.2024 - 22.10.2024 , Hotel Windsor Jachranka

Zgłoszenia

Termin zgłoszeń upływa:
2024-10-20 r.
Kontakt w sprawie zgłoszeń:
Magdalena Grzywa
Event Project Manager
tel. +48 884 986 859 Magdalena.Grzywa@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com