Szkolenie online

Dochodzenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Dochodzenie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Jedną z przyczyn, tego że system gospodarowania odpadami komunalnymi się nie bilansuje, są zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Właściciele nieruchomości nie regulują na czas swoich zobowiązań, z drugiej zaś strony wierzyciele właściwi w sprawie tej opłaty nie podejmują swoich prawem przewidzianych działań. Czasami bezpodstawne wyczekiwanie, że wysokość zaległości w opłacie „śmieciowej” sięgnie określonej kwoty, wyzwoli w pracownikach wierzyciela podejmowanie działań wierzycielskich. Systematycznie rosnące zaległości, to tym samym zwiększające się trudności w efektywnym zakończeniu postępowania egzekucyjnego. Poza tym nie zawsze w dobrze pojętym interesie wierzyciela, decyzjom wydawanym w trybie art. 6o, 6k i 6ka ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2021 r. poz. 888) nie są nadawane klauzule o natychmiastowej wykonalności decyzji. A tak „wzmocnione” decyzje są szybciej wykonywane, a przy tym eliminujemy konieczność sporządzania i doręczania zobowiązanemu upomnienia.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Agenda:

 

  1. Jakie dokumenty podlegają egzekucyjnemu wykonaniu, w przypadku występujących zaległości?
  2. Kiedy i na kogo jest wystawiane upomnienie?
  3. Czy przy podejmowaniu czynności przed egzekucyjnych wierzyciel może zrezygnować z upomnienia?
  4. Czy zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi mogą być ujawnione w Rejestrze Należności Publicznoprawnych?
  5. Moment wystawienia tytułu wykonawczego.
  6. Podmiot wskazywany jako zobowiązany w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  7. Czy wierzyciel wnioskując o wszczęcie postępowania egzekucyjnego w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest obowiązany wskazać majątek i źródła dochodu zobowiązanego?

Prelegenci

Prelegenci

Arkadiusz Jerzy Sputowski

 

Prawnik, absolwent Uniwersytetu Marii Skłodowskiej Curie w Lublinie w zakresie prawa, studiów podyplomowych na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie z zakresu skarbowości i podatków; Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytutu Stosunków Międzynarodowych z zakresu wiedzy o integracji europejskiej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Licencjonowany audytor wewnętrzny (lic. MF nr 134/2004) wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland. Pełnił funkcje naczelnika Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu, starszego inspektora kontroli RIO w Rzeszowie, członka SKO w Przemyślu. Autor monografii „Postępowanie egzekucyjne w administracji. Wzory pism dla wierzycieli należności pieniężnych”, "Postępowanie egzekucyjne w administracji po zmianach", oraz "Zarządzanie kosztami egzekucyjnymi po zmianie ustawy". Autor cyklu artykułów poświęconych nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 7 września 2021r. o godz. 12:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

Lex Księgowość Standard 
Lex Księgowość Optimum 
Lex Księgowość Premium
Lex Finanse Premium 
LEX Ochrona Środowiska Premium 
LEX Ochrona Środowiska Optimum 
LEX Ochrona Środowiska Standard

LEX Windykacje 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com