Bądź na bieżąco
Zapisz się na Newsletter!
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z praktycznymi skutkami najważniejszych zmian w CIT wchodzących w życie w 2018 r.
W zasadzie z każdym kolejnym rokiem kalendarzowym dochodzi do nowelizacji przepisów regulujących CIT. Nie inaczej będzie z dniem 1 stycznia 2018 r. Zdecydowana większość zmian mających wejść w życie w tej dacie ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań przeciwdziałających unikaniu opodatkowania.
Do takich zmian można zaliczyć m.in. wyodrębnienie w CIT źródła przychodów w postaci zysków kapitałowych (w celu uniemożliwienia kompensowania sztucznie kreowanych strat na operacjach finansowych z dochodem z działalności operacyjnej), przyjęcie nowych regulacji dotyczących kosztów finansowania dłużnego (ograniczających wysokość uwzględnianych podatkowo odsetek w celu przeciwdziałania nadmiernemu finansowaniu podatników długiem), czy też wprowadzenie limitu przy zaliczaniu do kosztów podatkowych wydatków na nabycie od podmiotów powiązanych świadczeń niematerialnych (w celu ograniczenia zjawiska przerzucania dochodu w wyniku sztucznego zawyżania kosztów uzyskania przychodów).
W tym samym kierunku zmierzają również zmiany dotyczące ograniczenia kosztów podatkowych z tytułu amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych stanowiących uprzednio własność podatnika (a następnie zbytych i nabytych ponownie), jak również wprowadzenie tzw. minimalnego podatku dochodowego w odniesieniu do podatników posiadających nieruchomości komercyjne o znacznej wartości.
Przeciwdziałaniu erozji podstawy opodatkowania mają służyć także zmiany skutkujące zaostrzeniem zasad opodatkowania podatkowych grup kapitałowych oraz dochodów zagranicznych spółek kontrolowanych.
Z drugiej strony planowane jest wprowadzenie kilku zmian działających jednoznacznie na korzyść podatników. Jako przykład można wskazać zwiększenie do 10.000 zł limitu wartości początkowej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych pozwalającej na odstąpienie od ich amortyzowania, zwolnienie z obowiązku uiszczania zaliczek na podatek o małej wysokości (do 1000 zł), czy też kolejne zwiększenie zakresu przedmiotowego oraz limitów ulgi na działalność badawczo-rozwojową.
Na szkoleniu zostaną omówione wyżej wymienione oraz inne najważniejsze zmiany w CIT wprowadzane z dniem 1 stycznia 2018 r.
Doradca podatkowy, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego. Współpracował z renomowanymi polskimi kancelariami podatkowymi i prawnymi, zdobywając praktyczne doświadczenie w obszarze szeroko rozumianego prawa podatkowego i prawa karnego skarbowego, a także w reprezentowaniu podatników w kontaktach i sporach z aparatem skarbowym. Autor licznych publikacji prasowych oraz współautor kilku publikacji książkowych o tematyce podatkowej. Doradca infolinii podatkowej w Centrum Pomocy Profesjonalisty.
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest największym wydawcą publikacji prawniczych i biznesowych na rynku polskim. Od lat dostarcza najwyższej klasy wiedzę, nowoczesne rozwiązania, narzędzia i usługi dla profesjonalistów z branży prawniczej, podatkowej, biznesu, ochrony zdrowia, edukacji, administracji państwowej i samorządowej. Wspiera ich w podejmowaniu kluczowych decyzji tak by mogli działać pewnie i bez obaw. Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu Wolters Kluwer – globalnej i wiodącej firmy wydawniczej i dostawcy usług informacyjnych.
W ofercie wydawnictwa Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. znajdują się produkty elektroniczne, książki i czasopisma jak również szkolenia online i konferencje.
Szkolenie online odbędzie się 15 listopada 2017 r. o godzinie 10:00.
Zapisy prowadzone są do godziny 9:00 w dniu szkolenia.
Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.
Szkolenie online jest bezpłatne dla klientów Wolters Kluwer, którzy posiadają przynajmniej jeden z wymienionych produktów: LEX Navigator Procedury Podatkowe, Vademecum Głównego Księgowego Silver/Gold/Platinum, Vademecum Głównego Księgowego Administracja Silver/Gold, Vademecum Dyrektora Finansowego, Vademecum Doradcy Podatkowego, Vademecum Biegłego Rewidenta, Finanse Premium, Księgowość Standard/Optimum/Premium, Księgowość w Administracji Optimum, LEX Context Podatki, LEX Gamma Biznes.
WAŻNE
Udział płatny w szkoleniu online jest możliwy tylko po dokonaniu płatności online (metoda płatności Dotpay).
Agnieszka Koziarek
Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)
Zapytaj o ofertęSkontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie
Wyślij zapytanieMasz pytania? Zadzwoń lub napisz!
Ogólna infolinia: 801 04 45 45
Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com
Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl
Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com