Szkolenie online

Postępowanie egzekucyjne w zakresie podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym w JST

Postępowanie egzekucyjne w zakresie podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym w JST
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Obowiązkiem wierzyciela publicznoprawnego jest zainicjowanie postępowania egzekucyjnego. Dotyczy to zarówno wszczęcia pierwszego postępowania, jak i postępowania ponownego. Każde postępowanie powinno być wzmocnione wiedzą o majątku i źródłach dochodu zobowiązanego. Jeśli takiej wiedzy wierzyciel nie posiada, powinien ją w dobrze pojętym swoim interesie uzyskać. Ustawa egzekucyjna daje w tym względzie stosowne rozwiązania prawne, a więc należy te rozwiązania stosować.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Rozwiązania funkcjonujące na gruncie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w sposób istotny odnoszą się do wierzyciela publicznoprawnego zamierzającego wszcząć postępowanie egzekucyjne. Nie zawsze jednak w sposób zgodny z obowiązującym prawem jest inicjowane postępowanie, wtedy, gdy wierzyciel nie jest równocześnie organem egzekucyjnym. Dodatkowo, począwszy od 20 lutego 2021 roku pojawiły się zmienione w zasadniczy sposób zasady ponownej egzekucji administracyjnej. Ponowna egzekucja to także działanie oparte na inicjatywie wierzyciela. W obu tych przypadkach wierzyciel jest obowiązany ustalić źródła majątku i dochodu zobowiązanego. Nie zawsze wierzyciele, w tym wierzyciele samorządowi wykonują te obowiązki. Przyczyną zaś takiego stanu rzeczy, że brak stosowanej wiedzy, jak tę procedurę przeprowadzić.

 

Program szkolenia:

 

1. Wniosek wierzyciela o wszczęcie egzekucji administracyjnej, tytuł wykonawczy oraz informacja wierzyciela o zobowiązanym:

  • wniosek wierzyciela,
  • brak wniosku wierzyciela,
  • tytuł wykonawczy,
  • informacja wierzyciela o zobowiązanym,
  • forma przekazywania tytułu wykonawczego do organu egzekucyjnego.

 2. Zasady współpracy wierzyciela, organu egzekucyjnego oraz dłużnika zajętej wierzytelności. Formy współpracy, w tym:

  • obowiązki wierzyciela na podstawie ustawy egzekucyjnej,
  • obowiązki wierzyciela z rozporządzenia o zasadach współpracy,
  • termin realizacji obowiązków.

3. Poszukiwanie majątku zobowiązanego:

  • poszukiwanie majątku na podstawie ustawy egzekucyjnej,
  • wniosek do sądu o wyjawienie majątku.

4. Ponowne wszczęcie postępowania egzekucyjnego. Przesłanki i powinności wierzyciela:

  • przesłanki ponownego wszczęcia postępowania egzekucyjnego,
  • wniosek wierzyciela o ponowne wszczęcie,
  • dotychczasowy tytuł wykonawczy,
  • dalszy tytuł wykonawczy,
  • zawiadomienie o ponownej egzekucji administracyjnej.

Prelegenci

Prelegenci

Arkadiusz Jerzy Sputowski

 

Prawnik, absolwent Uniwersytetu Marii Skłodowskiej Curie w Lublinie w zakresie prawa, studiów podyplomowych na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie z zakresu skarbowości i podatków; Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytutu Stosunków Międzynarodowych z zakresu wiedzy o integracji europejskiej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Licencjonowany audytor wewnętrzny (lic. MF nr 134/2004) wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland. Pełnił funkcje naczelnika Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu, starszego inspektora kontroli RIO w Rzeszowie, członka SKO w Przemyślu. Autor monografii „Postępowanie egzekucyjne w administracji. Wzory pism dla wierzycieli należności pieniężnych”, "Postępowanie egzekucyjne w administracji po zmianach", oraz "Zarządzanie kosztami egzekucyjnymi po zmianie ustawy". Autor cyklu artykułów poświęconych nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 7 maja 2021r. o godz. 12:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

Lex Księgowość

Lex Finanse

Lex Urząd

Lex Windykacje

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com