Szkolenie online

Wpływ ogłoszenia upadłości na postępowanie egzekucyjne

Wpływ ogłoszenia upadłości na postępowanie egzekucyjne
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Już 5 listopada 2021 r. podczas szkolenia prelegenci Marta Łużyńska i Rafał Kowalczyk skupią się na praktycznych problemach, które zauważają na styku postępowania egzekucyjnego oraz postępowania upadłościowego. Szkolenie stanowić będzie studium wzajemnych relacji między postępowaniem egzekucyjnym a postępowaniem upadłościowym rozumianym szeroko jako postępowanie o ogłoszenie upadłości (mające na celu ogłoszenie upadłości dłużnika), a także właściwe postępowanie upadłościowe (postępowanie prowadzone po ogłoszeniu upadłości). Prelegenci wyjaśnią podstawy dopuszczalności zabezpieczenia majątku dłużnika w toku postępowania o ogłoszenie upadłości oraz omówią możliwości przeprowadzenia postępowania egzekucyjnego (w tym wszczęcia i kontynuowania) przeciwko dłużnikowi, którego sąd ogłosił upadłość.

Prelegenci odpowiedzią między innymi na następujące pytania:

1. Czy ogłoszenie upadłości oznacza bezwzględny zakaz prowadzenia egzekucji z majątku upadłego?

2. Jak będzie (prawdopodobnie) wyglądać wpływ postępowania egzekucyjnego na postępowanie insolwencyjne wraz z wdrożeniem tzw. Dyrektywy drugiej szansy?

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Harmonogram:

 

I. Egzekucja a postępowanie upadłościowe

 

1. Aktualne ramy prawne:

a. Zakaz wszczynania postępowania egzekucyjnego po ogłoszeniu upadłości

b. Zawieszenie toczących się egzekucji

c. Zabezpieczenie majątku upadłego a ogłoszenie upadłości

 

2. Obszary problemowe:

a. Kiedy wierzyciel może egzekwować z majątku upadłego?

b. Czy środki wyegzekwowane w toku postępowania egzekucyjnego a niewydane wierzycielowi po ogłoszeniu upadłości wchodzą w skład masy upadłości?

c. Co się dzieje ze środkami uzyskanymi ze sprzedaży nieruchomości obciążonej hipotecznie w toku postępowania egzekucyjnymi – kto sporządza plan podziału?

 

II. Kierunek zmian legislacyjnych – tzw. Dyrektywa drugiej szansy

 

Szkolenie skierowane jest do doradców restrukturyzacyjnych, radców prawnych, adwokatów, prawników in-house, pracowników działów zajmujących się windykacją należności oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.

 

Cele

Cele

Kompleksowe przedstawienie problematyki wpływu ogłoszenia upadłości na możliwość prowadzenia przez wierzyciela egzekucji skierowanej do majątku dłużnika. Prelegenci omówią pierwszeństwo stosowania przepisów prawa upadłościowego wobec przepisów postępowania egzekucyjnego oraz dokonają ocenę możliwości zawieszenia postępowania egzekucyjnego, jak również uchylenia zajęcia rachunku bankowego na skutek zabezpieczenia majątku dłużnika w razie ogłoszenia upadłości – zarówno w toku postępowania w przedmiocie ogłoszenia upadłości, jak i po ogłoszeniu upadłości.

Prelegenci

Prelegenci

Radca prawny Marta Łużyńska

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2020 r. wpisana na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu.

 

Specjalizację z prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego rozpoczęła już w 2015 r. Posiada doświadczenie w prowadzeniu sądowych (postępowania sanacyjne i układowe) oraz pozasądowych restrukturyzacji (uproszczone postępowanie restrukturyzacyjne). Doradza przedsiębiorcom jak sprawnie przeprowadzić głosowanie nad układem oraz aktywnie uczestniczy w kontakcie z wierzycielami. Nadto posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów upadłościowych zarówno od strony dłużnika, wierzyciela, jak i organu postępowania (tymczasowego nadzorcy sądowego i syndyka).

mec. Rafał Kowalczyk

Absolwent WPiA UAM w Poznaniu. W 2017 r. ukończył Podyplomowe Studia Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. W 2019 r. z wynikiem pozytywnym złożył egzamin adwokacki, otrzymując nagrodę Dziekana Okręgowej Rady Adwokackiej w Poznaniu, a następnie został wpisany na listę adwokatów Wielkopolskiej Izby Adwokackiej.
Reprezentuje klientów w sporach sądowych, w szczególności postępowaniach odszkodowawczych oraz gospodarczych. Zajmował się doradzaniem oraz obsługą prawną podmiotów gospodarczych, w szczególności z branży transportu krajowego i międzynarodowego oraz budowlanej. W ramach swojej praktyki zajmował się również opiniowaniem i sporządzaniem umów i ekspertyz prawnych oraz prowadzeniem procesu windykacji.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 5 listopada 2021r. o godz. 14:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 13:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

Lex Windykacje
LEX Omega dla Sądów
LEX Kancelaria Standard/Optimum/Premium 
Dział Prawny Standard/Optimum/Premium 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com