Szkolenie online

Rola inwestora w postępowaniu upadłościowym - aspekty prawne nabycia i dzierżawy przedsiębiorstwa od syndyka

Rola inwestora w postępowaniu upadłościowym - aspekty prawne nabycia i dzierżawy przedsiębiorstwa od syndyka
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Szkolenie dotyczy aspektów prawnych związanych z dzierżawą i nabyciem przedsiębiorstwa w postępowaniu upadłościowym. Omówione zostaną przesłanki pozwalające na nabycie przedsiębiorstwa zarówno na etapie postępowania o ogłoszeniu upadłości w trybie przygotowanej likwidacji ( art. 56a pr. up.) jak i po ogłoszeniu upadłości. Szkolenie będzie dotyczyło analizy przepisów regulujących procedurę sprzedaży przedsiębiorstwa ( art. 320 pr. up.), jak również procedurę związaną z jego wyceną ( art. 319 pr. up. ). Zwrócimy także uwagę na obligatoryjne elementy oferty na zakup i dzierżawę przedsiębiorstwa. Poruszone zostaną kwestie dotyczące interesów nabywcy sprowadzające się do oceny skutków sprzedaży przedsiębiorstwa upadłego (art. 313 pr. up. ) i odpowiedniego stosowania przepisów prawa pracy (art. 23[1] kp). Prawo upadłościowe pozwala również na dzierżawę przedsiębiorstwa poprzedzającą jego zakup, dlatego też uwagę poświęcimy zagadnieniom związanym z procedurą wydzierżawienia przedsiębiorstwa przez syndyka. W przedstawionych wyżej działaniach istotną rolę odgrywają organy postępowania upadłościowego, dlatego też zostaną omówione kompetencje i obowiązki w tym zakresie; sądu upadłościowego, sędziego - komisarza, rady wierzycieli i syndyka.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

 Program szkolenia

 

  1. Nabycie przedsiębiorstwa w drodze przygotowanej likwidacji  (pre- pack).
  2. Dzierżawa przedsiębiorstwa od syndyka z opcją prawa pierwokupu.
  3. Dzierżawa przedsiębiorstwa bez prawa pierwokupu.
  4. Nabycie przedsiębiorstwa w drodze sprzedaży upadłościowej.
  5. Kompetencje sądu upadłościowego, sędziego - komisarza, rady wierzycieli i syndyka w procedurze dzierżawy i sprzedaży przedsiębiorstwa.
  6. Ustawowe wymogi dla nabywcy przedsiębiorstwa w  postępowaniu upadłościowym.

Prelegenci

Prelegenci

Paweł Janda

Adwokat, doktor nauk prawnych. Od dwudziestu lat w praktyce jak i nauce oraz w sferze legislacji zajmuje się problematyką postępowań związanych z niewypłacalnością.

 

Doświadczenie praktyka wynika z pracy w Sądzie Upadłościowym i pełnienia funkcji sędziego komisarza w kilkuset postępowaniach upadłościowych, układowych i restrukturyzacyjnych. Ponadto pełnił funkcję kierownika sekcji ds. restrukturyzacyjnych i upadłościowych przez 17 lat. Jako Przewodniczący INSO Sekcji Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego, Instytutu Allerhanda zajmuje się również organizacją Kongresu Prawa Upadłościowego i Restrukturyzacyjnego INSO.

 

Naukowo zajmuje się prawem upadłościowym i restrukturyzacyjnym będąc adiunktem na Uniwersytecie Rzeszowskim, wykładowcą w Krajowej Szkole Sędziów i Prokuratorów w Krakowie i Lublinie. Jako wykładowca szkolę doradców restrukturyzacyjnych, adwokatów, radców prawnych, komorników sądowych. Stale współpracuje z Krajową Izbą Doradców Restrukturyzacyjnych, Okręgowymi Radami Adwokackimi, Okręgowymi Izbami Radców Prawnych, Izbami Komorników.

 

Jestem autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego. Publikuje w wiodących czasopismach naukowych w kraju w tym Państwo i Prawo, Przegląd Sądowy, Przegląd Prawa Handlowego, Monitor Prawniczy, Doradca Restrukturyzacyjny, Przegląd Prawa Egzekucyjnego, Polski Proces Cywilny.

 

W latach 2013-2015 był członkiem zespołu do spraw przygotowania ustaw z zakresu prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego przy Ministrze Sprawiedliwości, a w latach 2011 - 2015 członkiem Trybunału Stanu.

 

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 12 lipca 2021r. o godz. 10:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

 

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

Lex Windykacje

LEX Omega dla Sądów
LEX Kancelaria Standard/Optimum/Premium 
Dział Prawny Standard/Optimum/Premium 

 

Sprawdź, czy posiadasz ten produkt. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com