Szkolenie online

Stosowanie nowych przepisów o ograniczaniu zatorów płatniczych – pierwsze doświadczenia

Stosowanie nowych przepisów o ograniczaniu zatorów płatniczych – pierwsze doświadczenia
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W dniu 1 stycznia 2020 r. weszły w życie nowe przepisy wprowadzone ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1649). Znowelizowano cały szereg obowiązujących już ustaw, w tym szczególności ustawę o terminach zapłaty w transakcjach handlowych, która jest nazywana od tej pory ustawą o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

Zasadnicza część nowych regulacji dotyczy uprawnień wierzycieli transakcji handlowych czekających na zapłatę i skorelowanych z nimi obowiązków dłużników. Wierzyciele, szczególnie mali i średni przedsiębiorcy, uzyskali nowe narzędzia prywatnoprawne usprawniające odzyskiwanie należności. Oprócz tego ustawodawca wprowadził do systemu zwalczania zatorów płatniczych instytucje administracyjnoprawne, w tym umożliwił Prezesowi UOKiK nakładanie administracyjnych kar pieniężnych na nierzetelnych dłużników.
 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

W trakcie webinaru Jacek Liput oraz Michał Ćwiakowski z Kancelarii Gawroński & Partners, autorzy pierwszego na rynku praktycznego przewodnika po nowej ustawie wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer, omówią m.in.:


1. Zasady kształtowania terminów zapłaty w transakcjach handlowych po nowelizacji, nowe narzędzia dostępne wierzycielom oraz skutki prawne niezgodności z nowymi regulacjami,
2. Nowe uprawnienia UOKiK, z uwzględnieniem praktycznych doświadczeń z pierwszych postępowań w sprawie zatorów płatniczych wszczętych przez Prezesa UOKiK w czerwcu 2020 r.,
3. Zasady tworzenia i utrzymywania w przedsiębiorstwie skutecznego systemu compliance, którego częścią jest utrzymywanie zgodności z regulacjami dotyczącymi terminów zapłaty w transakcjach handlowych.

 

Grupa docelowa:

Przedsiębiorcy (zarówno dostawcy, jak i odbiorcy towarów lub usług), duzi przedsiębiorcy (w zakresie nowych obowiązków dłużników), mali i średni przedsiębiorcy (w zakresie nowych uprawnień wierzycieli), członkowie zarządu, osoby zarządzające płatnościami w spółce, pracownicy działów compliance, adwokaci, radcowie prawni, prawnicy wewnętrzni

 

Jacek Liput jest radcą prawnym posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz przedsiębiorców i instytucji publicznych. Doradza w zagadnieniach z zakresu szeroko pojmowanego obrotu gospodarczego, prawa umów, prawa cywilnego, prawa pracy i w kwestiach regulacyjnych. Regulacjami prawnymi w zakresie terminów zapłaty w transakcjach handlowych zajmuje się zawodowo od wejścia w życie unijnej dyrektywy w tej sprawie w 2011 roku. Duża część jego praktyki zawodowej koncentruje się na wspieraniu zamawiających i wykonawców w przetargach publicznych, przetargach cywilnych, a także w postępowaniach prowadzonych na gruncie przepisów szczególnych, w tym zamówieniach wojskowych oraz postępowaniach finansowanych ze środków Unii Europejskiej opartych o zasadę konkurencyjności. Aktualnie Szef Praktyki Prawa Zamówień Publicznych w jednej z wiodących polskich kancelarii prawnych; w przeszłości przez wiele lat pracował dla jednej z największych międzynarodowych kancelarii prawnych oraz jako prawnik wewnętrzny w wiodącej firmie telekomunikacyjnej.

 

Michał Ćwiakowski jest adwokatem, ekspertem w dziedzinie compliance, regulacji i nowych technologii. Szef Praktyki Regulacji Bankowych i Finansowych w jednej z wiodących polskich kancelarii prawnych. Doświadczenie w budowaniu skutecznych systemów compliance zdobywał pracując dla największych polskich banków i innych instytucji finansowych. Najlepsze praktyki stosowane w sektorze finansowym efektywnie i proporcjonalnie przenosi do innych sektorów, w tym MSP. Obok Prawa, absolwent także Finansów i Rachunkowości w SGH oraz Bezpieczeństwa Wewnętrznego na UW. Certyfikowany audytor wiodący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnie z PN-EN ISO/IEC 27001:2017.

Prelegenci

Prelegenci

Michał Ćwiakowski

Michał Ćwiakowski kieruje zespołem sektora finansowego w Gawroński & Partners a wraz z Maciejem Gawrońskim odpowiada też za praktykę technologii. Doświadczony ekspert w doradztwie dla instytucji finansowych. Pracował w największych bankach w Polsce, zarówno w obszarze prawnym, jak i ryzyka, a następnie w wiodących polskich kancelariach prawnych.
Doradza podmiotom regulowanym rynku finansowego we wszystkich aspektach ich działalności, m. in. w zakresie AML, usług płatniczych, regulacji bankowych, ładu korporacyjnego, prawa konsumenckiego, relacji z regulatorem i postępowaniach licencyjnych.
Doradza klientom również w obszarach związanych z ochroną danych osobowych oraz wdrażaniem i wykorzystaniem nowych technologii. Odpowiedzialny za wsparcie prawne w pionierskich wdrożeniach outsourcingu chmurowego, w tym w sektorze finansowym, kontraktowanie usług z zakresu IT, doradztwo na rzecz podmiotów z sektora e-commerce.
Adwokat. Absolwent Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Finansów i Rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej oraz Bezpieczeństwa Wewnętrznego na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Certyfikowany Audytor Wiodący ISO 27001.

Jacek Liput

Jest radcą prawnym posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie prawnym na rzecz przedsiębiorców i instytucji publicznych. Doradza w zagadnieniach z zakresu szeroko pojmowanego obrotu gospodarczego, prawa umów, prawa cywilnego, prawa pracy i w kwestiach regulacyjnych. Regulacjami prawnymi w zakresie terminów zapłaty w transakcjach handlowych zajmuje się zawodowo od wejścia w życie unijnej dyrektywy w tej sprawie w 2011 roku. Duża część jego praktyki zawodowej koncentruje się na wspieraniu zamawiających i wykonawców w przetargach publicznych, przetargach cywilnych, a także w postępowaniach prowadzonych na gruncie przepisów szczególnych, w tym zamówieniach wojskowych oraz postępowaniach finansowanych ze środków Unii Europejskiej opartych o zasadę konkurencyjności. Aktualnie Szef Praktyki Prawa Zamówień Publicznych w jednej z wiodących polskich kancelarii prawnych; w przeszłości przez wiele lat pracował dla jednej z największych międzynarodowych kancelarii prawnych oraz jako prawnik wewnętrzny w wiodącej firmie telekomunikacyjnej.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Osoby niebędące naszymi klientami 

 

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do bezpłatnego udziału w tym szkoleniu.

 

Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie>>

 

 

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 8 października 2020r o godz. 12:00. Potrwa 1 godzinę, max 75 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
|- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki Chrome lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

LEX Windykacje
LEX Banki Standard
LEX Banki Prestige
LEX Banki Prestige Nowa Oferta
LEX Banki Premium
LEX Kancelaria Optimum
LEX Kancelaria Standard
LEX Kancelaria Premium
LEX Dział Prawny Standard
LEX Dział Prawny Optimum
LEX Dział Prawny Premium
LEX Księgowość Standard, Optimum, Premium
LEX Finanse Premium
LEX IPG Standard
LEX IPG Optimum

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

 

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com