Szkolenie online

Ulgi podatkowe w dobie koronawirusa. IP Box – realna szansa na obniżenie podatku

Ulgi podatkowe w dobie koronawirusa. IP Box – realna szansa na obniżenie podatku
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

IP Box został wprowadzony od 1 stycznia 2019 r., a więc w zeznaniu rocznym za 2019 r. podatnicy mogą po raz pierwszy skorzystać z tej preferencji podatkowej. IP Box pozwala na obniżenie stawki podatkowej CIT/PIT do 5% w odniesieniu do dochodu z komercjalizacji praw własności intelektualnej. Z naszych doświadczeń i wydawanych interpretacji wynika, że z IP Box korzysta przede wszystkim sektor IT, podczas gdy ta zachęta podatkowa z powodzeniem może być wdrażana przez podmioty z każdej branży. Regulacje mogą być stosowane już od rozliczenia za rok 2019.Co ważne w związku z koronawirusem tzw. tarcza antykryzysowa wprowadziła ułatwienia w stosowaniu IP BOX. W założeniu stawkę 5% można uwzględniać dopiero po zakończeniu roku podatkowego – w rozliczeniu rocznym. Natomiast podmioty, które osiągają dochód z praw własności intelektualnej wykorzystywanych do przeciwdziałania COVID-19 będą mogły uwzględnić stawkę 5% już dla zaliczek rozliczanych w trakcie roku podatkowego. Może to być np. branża farmaceutyczna, biotechnologiczna czy nawet tekstylna.

 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Podstawowe zasady – kto i przez jaki okres może korzystać z preferencyjnej stawki opodatkowania?
  2. Jakie prawa własności intelektualnej mogą generować preferencyjnie opodatkowany dochód?
  3. Jak ustalić dochód opodatkowany 5% stawką – metodologia / praktyka.
  4. Ile można zyskać? – praktyczne przykłady.
  5. Uwzględnienie IP Box w rozliczeniu rocznym CIT / PIT.
  6. Prowadzenie ewidencji rachunkowej dla IP Box.
  7. Praktyczne możliwości skorzystania z zachęt podatkowych za rok 2019.

Prelegenci

Prelegenci

Tomasz Gałka

Doradca Podatkowy Partner O&W

Koordynuje bieżące doradztwo podatkowe dla polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, zarządzając Działem Doradztwa Podatkowego liczącym przeszło 20 doradców. Prowadzi liczne projekty  w zakresie cen transferowych oraz przygotowania analiz ekonomicznych w celu ustalenia rynkowego poziomu cen transferowych. Aktywnie uczestniczy w obronie zasad rozliczeń  i polityki cen transferowych podmiotów powiązanych kwestionowanych przez organy w trakcie kontroli podatkowych.

Tomasz zajmuje się tematyką cyfryzacji rozliczeń podatkowych. Uczestniczy w projektowaniu i wdrażaniu oprogramowania wspierającego rozliczenia podatkowe. Jest autorem wielu publikacji o tematyce podatkowej, w tym z zakresu pomocy publicznej, specjalnych stref ekonomicznych oraz jednolitego pliku kontrolnego. Publikuje na łamach Rzeczypospolitej i Dziennika Gazeta Prawna.

Paweł Sitnik

Manager Transfer Pricing Expert

Specjalizuje się w doradztwie w obszarze cen transferowych. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów doradczych dla zagranicznych i polskich grup kapitałowych. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w departamencie podatków PKO BP a następnie jako pracownik wiodących firm doradztwa podatkowego (w tym polskich oraz należących do tzw. Wielkiej Czwórki). Przed dołączeniem do Grupy O&W zajmował się rozwojem narzędzi analitycznych i praktyki przeprowadzania analiz porównawczych w ramach InfoCredit, prowadził również szereg szkoleń w tym zakresie (w tym dla administracji skarbowej)

Wraz z powołaniem zespołu opiniodawczo-doradczego przy Ministrze Finansów został członkiem grup roboczych zajmujących się opracowaniem rekomendacji dotyczących stosowania regulacji w zakresie przygotowania analiz porównawczych, opisów / analiz zgodności oraz raportowania informacji o cenach transferowych (TP-R) na podstawie których zostały wydane objaśnienia podatkowe Ministra Finansów.

Jacek Łuczyński

Senior Consultant Dział prawny

Specjalizuje się w doradztwie prawno – podatkowym związanym ze zwolnieniami podatkowymi na nowe inwestycje (SSE, zwolnienia z podatku od nieruchomości) oraz preferencjami podatkowymi na działalność innowacyjną (ulga B+R, IP Box).

 

Przeprowadzał wdrożenia i rozliczenia IP Box, ulgi B+R, zwolnień z podatku od nieruchomości. Doradza przy kontrolach podatkowych między innymi z zakresu ulgi B+R, podatku od nieruchomości, zwolnień z CIT a także w kontrolach PARP, KAS i Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju związanych z wydatkowaniem środków publicznych w formie dotacji.

 

Brał udział w audytach ulgi B+R, rozliczeń pomocy publicznej w SSE oraz kontrolach strefowych. Kierował projektami pozyskiwania decyzji o wsparciu, zezwoleń strefowych, rozliczania finansowego pomocy publicznej w formie dotacji w ramach PO IR, PO IG, Funduszu Strefowego.

 

Uczestniczył w konsultacjach podatkowych w sprawie IP Box.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Szkolenie online odbędzie się 28 kwietnia 2020 r. o godzinie 13:00. 

 

Zapisy prowadzone są do godziny 12:00 w dniu szkolenia.​

 

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

 

Nagranie ze szkolenia online będzie dostępne dla wszystkich Użytkowników systemu LEX w ramach nowego, bezpłatnego modułu LEX Alert Koronawirus.

 

By zapisać się bezpłatnie na szkolenie online, prosimy przed zapisem o wylogowanie się z produktu LEX.

 

Szkolenie online jest bezpłatne dla klientów Wolters Kluwer, którzy posiadają przynajmniej jeden z wymienionych produktów: LEX Księgowość Standard, Optimum, Premium
LEX Finanse Premium
Vademecum Biegłego Rewidenta
Vademecum Dyrektora Finansowego
Vademecum Doradcy Podatkowego
VGK Platinum

 

 


WAŻNE!


Udział płatny w szkoleniu online jest możliwy tylko po dokonaniu płatności online (metoda płatności Dotpay).  

 

 


Jakie są wymagania techniczne, aby móc uczestniczyć w szkoleniu online?

Aby móc komfortowo korzystać ze szkoleń online zalecamy korzystanie z następującego sprzętu:

komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4, 2GB pamięci RAM oraz otwarte porty 1935, 443 oraz 80.

 

Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s - dla zapewnienia stabilności aktualna wersja przeglądarki (zalecamy Chrome, Mozilla Firefox ) oraz wtyczki Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

Kontakt

Kontakt

Kontakt w sprawie szkolenia:

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:
Magdalena Karasek, magdalena.karasek@wolterskluwer.com

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com