Szkolenie online
12:00 28.11.2024

System ocen okresowych pracowników – w świetle wyzwań biznesowych i personalnych oraz Dyrektywy o równości płac

System ocen okresowych pracowników – w świetle wyzwań biznesowych i personalnych oraz Dyrektywy o równości płac
BEZPŁATNIE
Szkolenie jest dostępne bezpłatnie dla Klientów wybranych produktów Wolters Kluwer
Cena
99,00 zł/ os netto
(121,77 zł/os brutto)

System ocen okresowych pracowników, choć nie jest uregulowany w Kodeksie pracy, jest kluczowym elementem systemu zarządzania zasobami ludzkimi. Prawidłowo prowadzona ocena może m.in. sprawiedliwie wyznaczać poziom zmiennych składników wynagradzania, jak premie czy prowizje oraz być podstawą systemu karier i awansów oraz programów talentowych i sukcesyjnych.

Znaczenie systemu ocen pośrednio podkreśla również Dyrektywa UE wprowadzająca wymagania dotyczące transparentnego kształtowania wynagrodzeń zmiennych oraz progresji płacowej. Powyższych wymagań w zasadzie nie da się spełnić bez rzetelnego porównania wyników pracy i potencjału pracowników w różnych ich aspektach.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  1. Komponenty (zakresy) oceny, ich prawidłowa konstrukcja oraz dane (baza) do oceny:
    1. Wyniki pracy:
      1. Ocena obowiązków,
      2. Ocena realizacji celów SMART,
      3. Ocena kluczowych wskaźników efektywności,
      4. Ocena wyników prac projektowych,
    2. Potencjał pracownika i jego rozwój:
      1. Ocena kwalifikacji,
      2. Ocena kompetencji,
      3. Ocena realizacji celów rozwojowych,
      4. Ocena działania zgodnie z wartościami.
  2. Najpowszechniejsze metody, sposoby i narzędzia oceny, które warto włączyć w system:
    1. Ocena przez menedżera, sposoby i narzędzia oceny stosowane w tej ocenie,
    2. Ocena przez podwładnych, sposoby i narzędzia oceny stosowane w tej ocenie,
    3. Ocena przez współpracowników, sposoby i narzędzia oceny stosowane w tej ocenie,
    4. Ocena przez klientów wew. / zew., sposoby i narzędzia oceny stosowane w tej ocenie.
  3. Co warto włączyć w system lub powiązać z systemem na miarę XXI w.:
    1. Ocena oparta na danych (ewidence based),
    2. Ocena efektów projektów, rekrospektywy projektowe,
    3. Obserwacje, odsłuchy, testy i próbki pracy,
    4. Assessment i Development Center.
  4. Dobór komponentów oceny, metod i narzędzi oceny do grupy docelowej (różnych grup ocenianych):
    1. Powody różnicowania komponentów oceny, metod i narzędzi oceny,
    2. Jak podejść do różnicowania.
  5. Kluczowe powiązania systemu oceny :
    1. MiniModel HR – kluczowe elementy rozwiązań HR, które powinny funkcjonować u pracodawcy,
    2. Powiązania systemu ocen z innymi rozwiązaniami w ramach MiniModelu HR i kluczowe założenia tych powiązań.
  6. Jak system oceny pracy i jego kluczowe powiązania przyczyniają się do spełnienia wymogów Dyrektywy o równości płac:
    1. Kluczowe wymagania z Dyrektywy,
    2. Różnicowanie płac stałych, zmiennych i progresja płacowa w oparciu o oceny pracowników zgodne z Dyrektywą.
  7. Wpływ ocen okresowych na kształtowanie efektywnej załogi oraz jej zaangażowanie w pracę:
    1. Jakie korzyści przynosi system?
    2. Po czym poznamy, że system naprawdę działa?
  8. Komentarz dotyczący typowych problemów i wyzwań w procesie prowadzenia ocen okresowych i jak przeciwdziałać trudnościom okiem eksperta:
    1. Typowe problemy i trudności oraz z czego wynikają?
    2. Jak przeciwdziałać tym trudnościom – zmiany w systemie i system wsparcia dla oceniających i ocenianych.
  9. Omówienie bonusu (poglądowy zakres kryteriów oceny).

 

Szkolenie może być interesujące dla osób, które:

  • przygotowują w organizacji rozwiązania dotyczące wdrożenia Dyrektywy o równości płac,
  • stoją przed wyzwaniem wdrożenia lub zmiany systemu oceny na bardziej efektywny i transparentny,
  • systemem oceny administrują i chciałyby go doskonalić.

Szkolenie skierowane jest do:

  • Menedżerów HR wyższego i niższego szczebla,
  • Ekspertów i Specjalistów ds. HR,
  • HR Business Partnerów, HR Generalistów,
  • Audytorów i kontrolerów oceniających obszar HR,
  • Osób, które rozpoczynają swoją drogę zawodową i zadania w kierunku HR (ZZL),
  • Właścicieli mniejszych firm, którzy samodzielnie będą musieli wdrożyć transparentne mechanizmy płacowe.

Zapraszamy też inne osoby, które są zainteresowane tematami:

  • przygotowania się do Dyrektywy o równości płac,
  • budowy transparentnych i spójnych mechanizmów wynagradzania i motywowania pracowników, w tym systemów premiowych i prowizyjnych, systemów zarządzania przez cele, systemów zarządzania poprzez wskaźniki efektywności, systemów oceny pracowników,
  • kształtowania rozwiązań z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników oraz ścieżek karier i awansów,

szczególnie jeśli stoją przed wyzwaniem opracowania, wdrożenia, poprawy lub optymalizacji rozwiązań w tym zakresie.

Korzyści

Korzyści

Webinar to transfer wiedzy i przykład praktycznego podejścia do :

  • zawartości systemu ocen w organizacji i sposobów prowadzenia ocen,
  • powiązań systemu oceny z innymi rozwiązaniami zarządzania zasobami ludzkimi,
  • decyzji personalnych i wydatków kadrowych jakie powinny wypływać z oceny pracowników,
  • spełnienia wybranych wymagań wobec Pracodawców wynikających z Dyrektywy o równości płac na bazie prawidłowego systemu ocen okresowych,
  • kształtowania efektywnej załogi oraz jej zaangażowanie w pracę na bazie sprawiedliwego systemu oceny,
  • typowych wyzwań i problemów w procesie prowadzenia ocen pracowników i jak je rozwiązywać.

Bonusem jest poglądowy zakres kryteriów oceny (plik MS Excel).

Prelegenci

Prelegenci

dr Irmina Gocan

Posiada 25-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania i personalnym.
Od 2012 roku pracuje jako Prezes i konsultant wiodący spółki doradztwa personalnego, gdzie prowadzi doradztwo biznesowe w sferze zarządzania oraz w obszarze HR, jak też szkolenia z zakresu przywództwa, zarządzania i HR dla firm komercyjnych, spółek skarbu państwa i urzędów.
Ma doświadczenie w prowadzeniu doradztwa dla firm pracujących w oparciu o tradycyjne struktury organizacyjne, pracę zdalną i nowe technologie, jak też w strukturach macierzowych – od dużych podmiotów do takich, które są na etapie start-up. Jest aktywnym trenerem - uczy dobrych praktyk zarządzania i HR.
Wcześniej pracowała jako specjalista, ekspert, menedżer personalny, zastępca dyrektora HR, HR Business Partner w wiodących polskich spółkach, gdzie jej głównym zadaniem było wdrażanie nowoczesnych rozwiązań zarządczych i personalnych. W swojej karierze zawsze była odpowiedzialna za obszar szkoleń i rozwoju oraz wdrażanie w nim efektywnych metod i narzędzi doskonalenia kompetencji pracowników i menedżerów, wdrażanie i koordynację złożonych projektów inwestowania w kapitał ludzki m.in. programów kierowanych do kadry menedżerskiej, sukcesorów, ekspertów i talentów, a także rozwiązania integrujące modele kwalifikacji i kompetencji, planowania i oceny wyników (celów, zadań, KPI), programy rozwojowe i naprawcze, angażowania i motywowania pracowników. Specjalizuje się w projektach łączących wypracowanie rozwiązań merytorycznie i w warstwie IT.
Zarządzała licznymi projektami, w newralgicznym okresie w jednym czasie zarządzała portfelem 80 projektów kierowanych do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników na kwotę ponad 20 mld PLN, część z tych projektów prowadzonych było zdalnie. Obecnie jest wiodącym konsultantem, gdzie osobiście lub przez konsultantów prowadzi projekty na rzecz różnych pracodawców, w oparciu o różne metodyki projektowe.
Jest autorem wielu publikacji HR dla Wydawnictwa Wolters Kluwer Polska, gdzie publikuje artykuły o trendach rynkowych, ciekawych case studies oraz gotowe rozwiązania (procedury, wzory dokumentów).
Jest też współautorem wydanej niedawno książki HR Business Partner (PWN).
Jest Partnerem merytorycznym i wykładowcą w Akademii Leona Koźmińskiego.
Wcześniej Kierownik Studiów Podyplomowych ,,Zarządzania Kompetencjami Pracowników" i Koordynator Programu MBA-HR na ALK, obecnie Kierownik Studiów Podyplomowych ,,Controlling Personalny” oraz Współkierownik Studiów Podyplomowych ,,Menedżer Szkoleń i Rozwoju”, ,,Zwinne Zarządzanie”. Wykłada głównie na ALK, ale również od kilku lat prowadzi zajęcia na Uniwersytecie SWPS, w Uczelni Techniczno-Handlowej oraz na Akademii HR Business Partnera i Akademii Wynagrodzeń. Prowadzi też szkolenia i warsztaty profesjonalne. Łącznie przeprowadziła około 30.000 godzin szkoleniowych, ponad 2 razy więcej warsztatowych w ramach projektów.
W grupach oraz indywidualnie, w ramach szkoleń otwartych, inspirowała menedżerów i pracowników małych i średnich spółek, jak i tych największych oraz reprezentantów administracji publicznej.
Dr Human Resources Management, tytuł doktora uzyskała na Uniwersytecie Stanowym w Yorku, USA. Wcześniej absolwentka m.in. studiów MBA dla kadry zarządzającej HR na Akademii Leona Koźmińskiego. Tytuły licencjata i magistra uzyskała w obszarze zarządzania i ekonomii.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 28 listopada 2024r. o godz. 12:00. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

HR

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Informacje o cenie i terminach

Cena szkolenia:
99,00 zł/ os netto ( 121,77 zł/os brutto )
Termin i miejsce:
28.11.2024 , 12:00
Czas trwania:
90 minut

Zgłoszenia

Termin zgłoszeń upływa:
2024-11-28 r.

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com