Szkolenie online

Analiza ryzyka na przykładzie procesu przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń sygnalistów

Analiza ryzyka na przykładzie procesu przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń sygnalistów
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

RODO oparte jest na założeniu, że środki (techniczne lub organizacyjne) które mają zapewnić realizację wymogów i chronić prywatność, muszą być dostosowane do poziomu ryzyka dla praw lub wolności. Ocena ryzyka (w tym jej rozbudowany wariant – ocena skutków) to prawdopodobnie najtrudniejszy (najbardziej skomplikowany) aspekt stosowania RODO.

 

Ocenę ryzyka przeprowadza się w kontekście procesów przetwarzania danych. Jednym z takich procesów jest obsługa zgłoszeń w kontekście naruszenia przepisów prawa – zgłoszeń sygnalistów (przyjmowanie i podejmowanie działań następczych). Biorąc pod uwagę złożoność tego procesu, ilość potencjalnych zagrożeń (np. związanych z ujawnieniem tożsamości sygnalisty osobom nieuprawnionym) a także ich możliwych konsekwencji (działania odwetowe), prawidłowo przeprowadzona ocena ryzyka ma kluczowe znaczenie dla efektywnej ochrony danych osobowych samego sygnalisty, ale także innych osób, których dane mogą być przetwarzane w tym procesie.

 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

Plan szkolenia:

 

1. ocena ryzyka a ocena skutków;

 2. kontekst oceny ryzyka:

  • kategorie osób,
  • kategorie danych,
  • cele i podstawy,
  • role i odpowiedzialności,
  • aktywa;

 3. operacje na danych, które mają miejsce w procesie, w szczególności w zakresie:

  • przyjmowania zgłoszeń,
  • analizy zgłoszeń,
  • komunikacji z sygnalistą,
  • postępowania wyjaśniającego (w tym gromadzenia i zabezpieczenia dowodów),
  • informacji zwrotnej,
  • przechowywania dokumentów po zakończenia sprawy;

 4. źródła ryzyka (zagrożenia) w kontekście zidentyfikowanych operacji;

 5. szacowanie ryzyka / ocena jego wagi i prawdopodobieństwa;

 6. środki obniżające poziom ryzyka;

 7. ocena proporcjonalności i niezbędności;

 8. podsumowanie oceny.

 

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

 administratorów z sektora publicznego;

 administratorów z sektora prywatnego (średnie i duże firmy);

 IOD-ów;

 prawników specjalizujących się w ochronie danych osobowych.

Prelegenci

Prelegenci

dr Mirosław Gumularz

Doktor nauk prawnych, radca prawny w Kancelarii NTL (NewTechLaw.eu). Studia prawnicze ukończył na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Absolwent Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez The Catholic University of America, Columbus School of Law. Ukończył także studia podyplomowe "Prawo Dowodowe" na Wydziale Prawa i Administracji UJ oraz studia podyplomowe z Prawa Własności Intelektualnej organizowane przez Katedrę Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji UJ.

Audytor wg norm ISO/IEC:

• ISO/IEC 27001 (bezpieczeństwo informacji);

• ISO/IEC 27701 (zarządzanie informacją o prywatności);

• ISO/IEC 22301 (ciągłość działania);

• ISO/IEC 42001 (audytor wewnętrzny systemu zarządzania sztuczną inteligencją).

Wykładowca na studiach podyplomowych z ochrony danych osobowych organizowanych m.in. na UJ, WSB w Poznaniu oraz WSB w Warszawie.

Autor licznych publikacji z zakresu prawa nowych technologii m.in. z zakresu ochrony danych osobowych oraz usług świadczonych drogą elektroniczną, m.in. komentarza do ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o ochronie danych osobowych (z 10 maja 2018 r.). Jako doradca społeczny ds. ochrony danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji brał udział w pracach nad wdrożeniem RODO do polskiego porządku prawnego. W zakresie swojej praktyki zawodowej oraz naukowej specjalizuje się w szeroko pojętym prawie nowych technologii (m.in. ochrona danych osobowych oraz e-commerce). Ochroną danych osobowych zajmował się także w roli ABI w spółkach technologicznych zatrudniających powyżej 500 pracowników. Obecnie jest przewodniczącym Społecznego Zespołu Ekspertów przy Prezesie UODO.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 17 stycznia 2022r. o godz. 13:30. Potrwa 2 godziny, max 135 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 12:30 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla Użytwkoników posiadających jeden z poniższych pakietów LEX: 

 

LEX Ochrona Danych Osobowych

 

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com