Szkolenie online

Anonimizacja danych osobowych w sektorze publicznym

Anonimizacja danych osobowych w sektorze publicznym
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Pojęcie „anonimizacja” jest powszechnie wykorzystywane zwłaszcza w sektorze publicznym, w szczególności dla oznaczenia czynności polegających na wyeliminowaniu z udostępnianej informacji danych osobowych. Zabieg tego rodzaju nie został jednak precyzyjnie uregulowany w przepisach prawa – ani jeśli chodzi o jego przesłanki, ani o czynności wykonawcze, które należy określać tym terminem. Tymczasem w praktyce, a zwłaszcza w orzecznictwie, często sięga się po to sformułowanie, zwykle przy jednoczesnym powoływaniu się na względy prywatności, tajemnic i RODO.

Czy jednak na pewno te praktyczne czynności anonimizacji to to samo, co anonimizacja na gruncie RODO?

Czy na pewno anonimizacja w tym powszechnym rozumieniu to to samo, co wynika z definicji tego terminu zawartej w przepisach dotyczących otwartych danych?

Wyjaśnimy te kwestie podczas szkolenia, wskazując także na wiele praktycznych problemów dotyczących anonimizacji w sektorze publicznym.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  • anonimizacja - zakres pojęcia;
  • anonimizacja w rozumieniu RODO;
  • anonimizacja a pseudonimizacja;
  • anonimizacja w dostępie do informacji publicznej;
  • anonimizacja w otwieraniu danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego;
  • wskazówki co do anonimizacji w praktyce podmiotów z sektora publicznego.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

  • inspektorów ochrony danych w jednostkach sektora publicznego;
  • kierowników publicznych jednostek organizacyjnych (w tym jednostek sektora finansów publicznych);
  • osób odpowiedzialnych za udostępnianie informacji publicznej oraz osób odpowiedzialnych za otwieranie danych i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego;
  • osób z obsługi prawnej jednostek sektora finansów publicznych, spółek komunalnych, spółek Skarbu Państwa;
  • przedstawicieli stowarzyszeń i fundacji działających w obszarze sektora publicznego.

Prelegenci

Prelegenci

dr hab. Marlena Sakowska-Baryła, prof. UŁ

Profesor w Katedrze Europejskiego Prawa Konstytucyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, doktor habilitowana nauk prawnych, radczyni prawna i partnerka w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp. p., wiceprezeska SBC Inspektor Sp. z o.o. oraz redaktor naczelna kwartalnika „ABI Expert”. Specjalizuje się w prawie informacyjnym. Wykłada na kilku uniwersytetach i wyższych uczelniach, bierze czynny udział w konferencjach naukowych oraz branżowych seminariach. W przeprowadzonych przez nią szkoleniach wzięło udział ponad 20 000 uczestników. Prowadzi kanał na YouTube popularyzujący ochronę danych osobowych, prawo informacyjne i nowe technologie. Redaktor naukowa i współautorka komentarza do RODO, współredaktor naukowa i współautorka komentarza do ustawy o dostępie do informacji publicznej, współautorka komentarza do ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, autorka ponad 160 publikacji naukowych i popularyzatorskich. Redaktorka naukowa i współautorka najnowszej książki „Transfery danych osobowych na podstawie RODO”, 2023.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 7 marca 2023r. o godz. 11:30. Potrwa 90 minut.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 10:30 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Ochrona Danych Osobowych

Urząd i Obywatele Standard/Optimum/Premium 

Urząd i Urząd Premium

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com