Szkolenie online

Audyt systemów przetwarzających dane, w tym dane osobowe

Audyt systemów przetwarzających dane, w tym dane osobowe
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

W dzisiejszym świecie administratorzy danych osobowych wykorzystują wiele systemów w swoich organizacjach. Nie można zapominać, że systemy te wielokrotnie przetwarzają dane, w tym także dane osobowe. Nie można też wykluczyć sytuacji, gdy dane te są przesyłane między systemami, w celu realizacji celów i zadań administratora. Mając na uwadze zasady RODO oraz obowiązek ich stosowania powinniśmy posiadać wiedzę nie tylko jakie dane, w tym dane osobowe są przetwarzane za pomocą systemów IT, ale również jak migrują one między systemami (data flow). Nie można również zapomnieć, że czasami mowa też będzie o systemach, które integrują się z systemami zewnętrznymi, o których IOD może nie posiadać wiedzy, gdyż nie zostało mu to przedstawione.

 

Szczegóły szkolenia

Program

Program

  • czym są systemy IT;
  • systemy wewnętrzne i zewnętrzne;
  • od czego zacząć audyt systemów IT;
  • kto powinien brać udział w takim audycie poza IOD-em;
  • jak ustalić data flow pomiędzy systemami;
  • na co zwrócić uwagę podczas przeprowadzania audytu:
    • rozliczalność,
    • retencja,
    • dostępność danych,
    • data flow – ustalenie podmiotów zaangażowanych w proces przetwarzania danych w organizacji oraz ich lokalizacji w kontekście potencjalnego transferu danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

  • inspektorów ochrony danych;
  • ASI;
  • ADO;
  • specjalistów ds. ochrony danych osobowych;
  • oficerów bezpieczeństwa informacji;
  • prawników.

 

 

 

Prelegenci

Prelegenci

Maciej Niezgoda

Adwokat specjalizujący się w prawie nowych technologii, w tym w szczególności prawie ochrony danych osobowych, własności intelektualnej, prawie ochrony konkurencji i konsumentów. Zajmuje się doradztwem regulacyjnym dla podmiotów z branży finansowej (FinTech), kreatywnej oraz IT. Koordynuje oraz uczestniczy w projektach wdrożenia RODO, w tym w międzynarodowych grupach kapitałowych. Reprezentuje klientów przed sądami oraz organami administracji publicznej w tym przed: Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej. Praktyczne doświadczenie zdobywał pracując w międzynarodowych oraz butikowych kancelariach zajmujących się prawem nowych technologii oraz jako legal in-house w spółkach technologicznych.
Członek Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie, pracownik naukowy i doktorant w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Śląskiego. Wykładowca na studiach podyplomowych. Członek międzynarodowego stowarzyszenia International Association of Privacy Professionals (IAPP) zajmującego się prawem ochrony danych osobowych. Prelegent na polskich i międzynarodowych konferencjach naukowych. Autor publikacji w czasopismach naukowych oraz uznanych portalach branżowych takich jak Rzeczpospolita, czy ITwiz.

Mateusz Jakubik

Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji w iSecure sp. z o.o., firmie specjalizującej się w ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji (audyty, outsourcing funkcji Inspektora Ochrony Danych, szkolenia). Doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy i cyberbezpieczeństwa oraz absolwent Collegium Humanum w Warszawie, gdzie ukończył studia Executive Master of Business Administration (MBA).
W pracy zawodowej zajmuje się tematyką ochrony danych osobowych oraz prywatności w kontekście cyberbezpieczeństwa. Pełnił funkcje Inspektora Ochrony Danych w jednostkach sektora publicznego i prywatnego, był odpowiedzialny za obszar ochrony danych osobowych w spółce Skarbu Państwa z obszaru energetyki, a także zdobywał doświadczenie w renomowanej warszawskiej kancelarii specjalizującej się w obszarze RODO.
Uczestnik prac grup roboczych w Ministerstwie Cyfryzacji w zakresie ochrony danych i AI. Autor i współautor publikacji z zakresu prawa ochrony danych osobowych i nowych technologii. Autor publikacji na blogu poświęconym ochronie danych osobowych https://www.isecure.pl/blog/.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 13 grudnia 2022r. o godz. 12:00. Potrwa 1,5h.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 11:00 w dniu szkolenia.​

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX ( podaj login i hasło używane do logowania do posiadanego pakietu LEX)
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie 
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

 

Ochrona Danych Osobowych (297)

 

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

 

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com