Szkolenie online

Badania satysfakcji, motywacji i zaangażowania

Badania satysfakcji, motywacji i zaangażowania
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie
Pobierz PDF Wydrukuj Podziel się na Facebooku Udostępnij na Twitterze

Satysfakcja, motywacji i i zaangażowania pracowników są kluczowe w kontekście zapewniania ciągłości operacyjnej organizacji, ale również jej długofalowego trwania i rozwoju. W przypadku firm komercyjnych, ale również organizacji non profit mają one też wpływ na czynnik konkurencyjności i atrakcyjności oferty dla klientów i interesariuszy. Tymczasem jak wynika z analiz udostępnianych niekiedy przez firmy doradcze oraz publikacji naukowych, w wystandaryzowanych badaniach satysfakcja pracowników oscyluje w grupach benchmarkowych jedynie na poziomie ok. 60%, a poziomy motywacji i zaangażowania są jeszcze niższe. Oczywiście w poszczególnych firmach wyniki te mogą być znacznie wyższe bądź niższe. Jak wynika z badań, stan opinii i przekonań pracowników oraz ich nastawienie zawodowe wprost przekładają się na efektywność i jakość ich pracy, a w konsekwencji na wyniki całej organizacji, również te finansowe i wizerunkowe.

Szczegóły szkolenia

Program
Prelegenci
Organizator
Informacje organizacyjne

Program

  1. Klasyfikacje pojęć: satysfakcja, motywacja i zaangażowanie (podobieństwa i różnice)
  2. Lista czynników mających wpływ na satysfakcję, motywację i zaangażowanie oraz przykłady kilku podejść w ich samodzielnym identyfikowaniu m.in.:
    1. Bazowanie na modelach motywacyjnych na kilku przykładach,
    2. Bazowanie na modelach do ograniczania fluktuacji na dwóch przykładach.
  3. Podpowiedzi jak prowadzić badania w firmie, jak je analizować i jak podejmować działania na ich podstawie, w tym :
    1. Cykl postępowania zarządczego z wykorzystaniem badań – od idei badania do planu zmian w organizacji,
    2. Cele badań, kilka wskazówek metodologicznych przygotowania badań, najczęstsze narzędzia badawcze – ankieta, wywiad, fokus,
    3. Komunikacja i prowadzenie badań – kluczowe wskazówki,
    4. Analiza badań, wnioskowanie, rekomendacje,
    5. Plany poprawy i doskonalenia, ich wdrażanie w życie (na kilku przykładach),
    6. Budowa oferty dla pracowników jako wynik badań.
  4. Komentarz praktyczny - najczęstsze niepowodzenia i jak ich uniknąć:
    1. Najczęstsze błędy w interpretacji wyników badania, komentarz jak interpretować prawidłowo,
    2. Słaba ankieta a niemożność wyciagnięcia prawidłowych wniosków, sposoby zaradcze,
    3. Słaba komunikacja badania a niska frekwencja, sposoby zaradcze,
    4. Rekomendacje z badań a brak możliwości wdrożenia planów naprawy, sposoby zaradcze.
  5. Omówienie bonusu:
    1. Wzór rekomendowanej ankiety do badania masowego (kierowany do wszystkich pracowników w organizacji),
    2. Wzór kwestionariusza wywiadu pogłębiającego (kierowany do wybranych pracowników) (pliki MS Excel),
    3. Materiały pomocnicze, z których można skorzystać.

Prowadząc badania poziomu satysfakcji, motywacji i/lub zaangażowania (lub rozpoczynając pracę w tym zakresie) trzeba mieć na względzie złożoność i wielość czynników, które kształtują te poziomy. Trzeba też mieć pomysł na to, jak będziemy prowadzić badanie i pracować z wynikami badań, aby na początku uzyskiwać miarodajne wyniki, a w razie potrzeby polepszać rozwiązania w organizacji ku poprawie i korzyściom całej organizacji i jej pracowników.

Webinar zawierać będzie :

  • Klasyfikacje pojęć : satysfakcja, motywacja i zaangażowanie (podobieństwa i różnice),
  • Lista czynników mających wpływ na powyższe (wieloaspektowo),
  • Podpowiedzi jak prowadzić badania w firmie, jak je analizować i jak podejmować działania naprawcze,
  • Zawartość ankiety do badania masowego (kierowany do wszystkich pracowników w organizacji) i Zawartość kwestionariusza wywiadu pogłębiającego (kierowany do wybranych pracowników) a późniejsze wnioski z badań.
  • Komentarz dotyczący najczęstszych niepowodzeń i jak ich uniknąć.

Szkolenie to transfer wiedzy i przykład praktycznego podejścia.

Bonusem są Wzory rekomendowanej ankiety do badania masowego (kierowany do wszystkich pracowników w organizacji) i kwestionariusz wywiadu pogłębiającego (kierowany do wybranych pracowników) (pliki MS Excel).

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do: 

  • Menedżerów HR wyższego i niższego szczebla,
  • Ekspertów i Specjalistów ds. HR,
  • HR Business Partnerów, HR Generalistów,
  • Audytorów i kontrolerów oceniających obszar HR,
  • Osób, które rozpoczynają swoją drogę zawodową i zadania w kierunku HR (ZZL),
  • Właścicieli mniejszych firm, którzy samodzielnie kształtują rozwiązania personalne w swoich organizacjach szczególnie, jeśli stoją przed wyzwaniem eliminowania fluktuacji, absencji pracowniczej, niezadowolenia kadry lub po prostu chcą kształtować przyjazne atmosferę i środowisko pracy.

 

Organizatorzy i partnerzy

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com