Szkolenie online

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
W chwili obecnej nie mamy ustalonego terminu szkolenia,
skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy organizować to szkolenie ponownie

Obowiązkiem właściciela nieruchomości jest złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (a w przypadku zaistniałych zmian – nowej deklaracji) do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwego dla miejsca położenia nieruchomości. Aby ten obowiązek mógł być wykonany, organ stanowiący JST musi określić wzór deklaracji- zarówno w wersji papierowej jak i w wersji elektronicznej. Organ może też określić wykaz dokumentów potwierdzających dane w deklaracji. O tych oraz o innych kwestiach związanych z deklaracjami o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w świetle prawa i orzecznictwa sądów administracyjnych dowiecie się Państwo na szkoleniu online.

Szczegóły szkolenia

Program

Program

1. Deklaracja odpadowa – definicja
2. Obowiązek określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty
3. Wzór deklaracji
4. Warunki i tryb składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej
5. Możliwość określenia wykazu dokumentów potwierdzających dane w deklaracji
6. Dane w deklaracji
7. Obowiązek złożenia pierwszej deklaracji o wysokości opłaty
8. Obowiązek złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty
9. Okres obowiązywania opłaty z deklaracji o wysokość opłaty
10. Zakaz składania deklaracji zmniejszającej wysokość opłaty za okres wsteczny
11. Sprawdzenie i korekta deklaracji o wysokości opłaty

 

Szkolenie skierowane jest w szczególności do:

  • wójtów, burmistrzów, prezydentów miasta, przewodniczących związków międzygminnych zajmujących się zadaniami gospodarki odpadami komunalnymi,
  • pracowników urzędów gmin i urzędów miast oraz biur związków międzygminnych, którym powierzono zadania przyjmowania i analizy deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

Prelegenci

Prelegenci

Arkadiusz Sputowski

Prawnik, absolwent Uniwersytetu Marii Skłodowskiej Curie w Lublinie w zakresie prawa, studiów podyplomowych na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie z zakresu skarbowości i podatków; Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytutu Stosunków Międzynarodowych z zakresu wiedzy o integracji europejskiej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Licencjonowany audytor wewnętrzny (lic. MF nr 134/2004) wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland. Pełnił funkcje naczelnika Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu, starszego inspektora kontroli RIO w Rzeszowie, członka SKO w Przemyślu. Autor monografii „Postępowanie egzekucyjne w administracji. Wzory pism dla wierzycieli należności pieniężnych”, "Postępowanie egzekucyjne w administracji po zmianach", oraz "Zarządzanie kosztami egzekucyjnymi po zmianie ustawy". Autor cyklu artykułów poświęconych nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym.

Informacje organizacyjne

Informacje organizacyjne

Termin i czas trwania

Szkolenie odbędzie się 13 czerwca 2023r. o godz. 10:00. Potrwa 90 min.

 

Zapisy

Zapisy prowadzone są do godz. 9:00 w dniu szkolenia.​

Mail z linkiem do szkolenia zostanie wysłany na dzień przed i w dniu szkolenia.

Ze względów bezpieczeństwa rejestracja na webinar jest dwustopniowa i odbywa się w 5 krokach:

  1. Najpierw zaloguj się do Twojego produktu LEX (przycisk Zaloguj się na górze tej strony).
  2. Następnie kliknij w zielony przycisk „Zapisz się”, który pojawi się w prawym górnym rogu na tej stronie mailem i danymi do których jest przypisana licencja Lex.
  3. Po zapisaniu się otrzymasz e-mail potwierdzający rejestrację (nie odpowiadaj na niego).
  4. Dzień przed oraz w dniu szkolenia otrzymasz e-mail z linkiem kierującym do webinaru. Zdarza się, że wiadomości z linkiem do szkolenia trafiają do folderu SPAM. Prosimy o jego sprawdzenie.
  5. Kliknij w link i poczekaj na rozpoczęcie webinaru.

 

Wymagania techniczne
- komputer z procesorem co najmniej 2GHz Pentium 4 oraz 2GB pamięci RAM
- Internet o prędkości pobierania co najmniej 1Mb/s
- dla zapewnienia stabilności połączenia sugerujemy korzystanie z przeglądarki CHROME lub Mozilla Firefox
- wtyczka Adobe Flash, głośniki lub słuchawki.

 

Po szkoleniu

Nagranie webinaru będzie bezpłatnie dostępne w Twoim produkcie LEX. Aby je obejrzeć, kliknij w kategorię Zasoby (menu po lewej stronie ekranu głównego LEX). Następnie wybierz Komentarze i publikacje. Odnośnik do nagrań to kategoria Szkolenia online.

 

 

Dla kogo szkolenie

Dla użytkowników LEX

Szkolenie jest bezpłatne dla klientów, którzy posiadają jeden z poniższych programów LEX:

 

Ochrona Środowiska Standard/Optimum/Premium 

Urząd i Obywatele Standard/Optimum/Premium 

Urząd i Urząd Premium

 

Sprawdź, czy posiadasz jeden z tych produktów. Zaloguj się do LEX i wybierz kategorię Mój LEX w menu po lewej stronie ekranu głównego. Po kliknięciu wyświetli Ci się nazwa produktu/ów LEX, którego jesteś użytkownikiem.

 

Osoby niebędące naszymi klientami (płatne szkolenia)

Jeśli nie jesteś użytkownikiem LEX, serdecznie zapraszamy do płatnego udziału w szkoleniu. Wystarczy, że zapiszesz się na tej stronie, a następnie zapłacisz za szkolenie metodą Dotpay- jedyna metoda płatności za szkolenie jaką realizujemy (kliknij w czerwoną ramkę na górze tej strony). Zapraszamy!

Zapytaj o ofertę na szkolenie specjalnie dla twojej firmy (jako szkolenie zamknięte)

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami aby dopytać kiedy będziemy to szkolenie organizować ponownie

Wyślij zapytanie
Kontakt w sprawie szkolenia:

Masz pytania? Zadzwoń lub napisz!

Ogólna infolinia: 801 04 45 45

 

Szkolenia:
PL-szkolenia@wolterskluwer.com

 

Szkolenia Progman:
szkolenia.progman@wolterskluwer.pl

 

Szkolenia Kancelaria Notarialna:
PL-szkolenia.zam@wolterskluwer.com

 

Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach ich przetwarzania, jest Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa. Informujemy, że podanie danych osobowych zawartych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji zapytania objętego formularzem, a także, że przysługują Ci prawa: dostępu do Twoich danych osobowych, ich zmiany (w tym aktualizacji), wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także pozostałe prawa opisane w Polityce prywatności. Dane osobowe podane przez Ciebie będą przetwarzane przez nas w zgodzie z przepisami prawa, w celu realizacji zapytania, a jeśli udzieliłeś określonych zgód – również na podstawie ww. zgody i w celu w jej treści określonym. Nadto, przysługuje nam prawo przetwarzania Twoich danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu jako administratora danych, w celach opisanych w Polityce prywatności, w tym celu wykonywania badań i analiz oraz w celach marketingowych (marketing bezpośredni własnych produktów). Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi informacjami dostępnymi w Polityce prywatności, w tym dot. okresów przechowywania danych i kategorii odbiorców danych. W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji pod adresem: pl-ochrona.danych@wolterskluwer.com